Gå til innhold

Prøvd i 8 mnd men ingen positiv test

Anbefalte innlegg

Her har vi prøvd siden mai/juni ifjor.

Gikk i 2010/2011 på p-sprøyte, gikk lang tid før jeg fikk Mensen tilbake, men syklusen var normal da, så startet jeg på p plaster i 2012 og stoppet med det i mai/juni. Helt siden da har ingen ting skjed

Kun negative tester. Noen som har opplevd det samme, hva kan være grunnen?

Hilsen en babysjuk jente 1991

Fortsetter under...

Jeg opplevde noe av det samme, sluttet på p-piller da samboer plutselig fikk det travelt med familieforøkelse. Tiden gikk og ingenting hente, trodde helt ærlig at jeg var steril og tok kontakt med lege for utredning, etter 9 mnd ga vi opp. Ventet bare på utredning, og vips så var testen positiv. 

Skulle nesten tro at alt stresset rundt det gjorde en midlertidig steril  :fnise:

Prøv og ikke fokuser så mye på det (enklere sagt enn gjort) men ut ifra det jeg har forstått så er det helt normalt at det kan ta en god stund før enkelte blir gravide.

Anonymous poster hash: 514ee...6a7

Jaa, det er det vi også kanskje tror, at vi liksom "prøver" og blir skuffet hver gang TR kommer. 2 uker til tr skal komme nå, så krysser fingrer på 2 streker!

Vi vurdere om ingen positiv innen 1 år så går vi til legen

Ja det kan jo alltid være greit og få sjekket det ut, både for deres egen del og om det skulle være noe galt som tilsier at dere trenger litt ekstra hjelp. Krysser fingrene for dere og håper å se deg i en termingruppe om ikke lenge.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 514ee...6a7

Har du testet etter eggløsning og vet at du har det?

Jeg og min ex prøvde i over 1 år uten en eneste positiv test. Jeg begynte "utredning av meg selv" allerede før det var det gått et år, fordi jeg hadde en følelse av at det var noe galt. Han testet seg også, og hadde helt normale svømmere. Etter utredning fikk jeg beskjed om å gå for prøverør fordi egglederne mine sannsynligvis var helt ødelagt etter det ble avdekket enorme sammenvoksninger i buken.

Var veldig glad for å ha begynt utredningen før det var gått 1 år, så slapp jeg å vente enda lenger. Det var utredning i 5 mnd, før søknad om prøverør ble sendt. Gikk til privat gynekolog og fikk med en henvisning til HSG røntgen av egglederne... var ikke innom fastlegen for å få hjelp til utredning, tok heller saken i egne hender.

Nå ble det aldri prøverør på meg. Jeg traff plutselig mitt livs kjærlighet som har gjort meg gravid 3 ganger nå på litt over et halvt år. Dessverre har det enda ikke blitt noe mer ut av det, men jeg har ihvertfall ikke ødelagte eggledere :)

Har du testet etter eggløsning og vet at du har det?

Jeg og min ex prøvde i over 1 år uten en eneste positiv test. Jeg begynte "utredning av meg selv" allerede før det var det gått et år, fordi jeg hadde en følelse av at det var noe galt. Han testet seg også, og hadde helt normale svømmere. Etter utredning fikk jeg beskjed om å gå for prøverør fordi egglederne mine sannsynligvis var helt ødelagt etter det ble avdekket enorme sammenvoksninger i buken.

Var veldig glad for å ha begynt utredningen før det var gått 1 år, så slapp jeg å vente enda lenger. Det var utredning i 5 mnd, før søknad om prøverør ble sendt. Gikk til privat gynekolog og fikk med en henvisning til HSG røntgen av egglederne... var ikke innom fastlegen for å få hjelp til utredning, tok heller saken i egne hender.

Nå ble det aldri prøverør på meg. Jeg traff plutselig mitt livs kjærlighet som har gjort meg gravid 3 ganger nå på litt over et halvt år. Dessverre har det enda ikke blitt noe mer ut av det, men jeg har ihvertfall ikke ødelagte eggledere :)

Wow, håper at det klaffer bra snart da, skal krysse fingrene;-)

Nei har ikke testet eggløsning, men føler jeg ikke klarer å kjenne når jeg har det, har appen min på telefonen som hjeper meg ut fra siste mensen helt siden ifjor, og den skal liksom hjelpe meg å treffe når jeg er mest fruktbar. Trur neste er å begynne med eggløsning, åså evt det du sa.

Annonse

Gjest Leelu30

Kopierer inn mitt svar her og jeg. P-sprøyte er noe forbanna herk og skaper mye problemer for veldig mange...Jeg var klar over dette når jeg satte den etter barn nr. 2. Hun blir 5 år nå i mars :)

Jeg slutta på p-sprøyta for 2 år siden og har ikke hatt eggløsning etter jeg sluttet på den. Har vært sammen med en ny mann i 2,5 år nå og han har ingen barn. Han ble endelig klar for å begynne prøvingen over nyttår og jeg tok kontakt med gynekolog med det samme. Kjenner kroppen min godt og visste at jeg ikke hadde eggløsning. Ble satt direkte på Pergo, som jeg bruker den måneden her. Fikk positiv digital eggløsningtest igår!

Det er veldig mange som sliter med å få igang eggløsning etter p-sprøyta. Mistenker du at du ikke har eggløsning av deg selv så be legen om henvisning til gynekolog. Det er jo helt meningsløst å prøve å bli gravid om kroppen ikke slipper egg :)

Lykke til :)

Det kan godt hende at jeg ikke har eggløsning. Er jo vanlig at man skal kjenne det på kroppen at man har det, eneste jeg merker er ekstreeeeme mens smerter:-/

Hva er pergo? Er det reseptbelagt? Men nå er det ca 8-9 mnd siden vi har bynt å prøvd, er det for tidlig å evt gå til legen ?

Jeg sluttet på P-piller i februar i fjor og har heller ikke hatt en eneste positiv test. Jeg har starta med fertilitetsmonitor for å finne de dagene jeg er mest frukbar.

Men jeg vil anbefale deg å gå til legen for å sjekke om du har eggløsning, han tar en blodprøve av deg. Det kan ta tid å starte en utredning og plutselig har det gått et år!

Gjest Leelu30

Pergo er medisiner som stimulerer eggløsningen :) Det er reseptbelagt og du må igjennom en grundig gynekologisk undersøkelse før du får det. Vil som Lille ugla anbefale deg å sjekke om du faktisk har eggløsning. Det er jo klin umulig å bli gravid uten eggløsning :)

Jeg sluttet på P-piller i februar i fjor og har heller ikke hatt en eneste positiv test. Jeg har starta med fertilitetsmonitor for å finne de dagene jeg er mest frukbar.

Men jeg vil anbefale deg å gå til legen for å sjekke om du har eggløsning, han tar en blodprøve av deg. Det kan ta tid å starte en utredning og plutselig har det gått et år!

Ja, jeg tror nesten jeg må gjøre det. Evt kan teste med slike hjemmetester selv om jeg har eggløsning(blir da neste mnd, skulle hatt eggløsning nå igår) er det å anbefale slike hjemmetester som man kjøper på apoteket?

Vet ikke om jeg tør å gå til legen min, for hun treffer jeg så si hver dag siden hun er trener i klubben min også, selv om jeg vet hun har taushetsplikt, så er jeg redd hva hun kommer til å si og tro, siden jeg spiller proffisjonelt elitevolleyball

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...