Gå til innhold

Reimadress til ettåring

Lykkeknotten

Anbefalte innlegg

Jenta mi er bare rukket å bli 3 1/2 mnd enda, men jeg ser det er halv pris på vinterdresser på reima.no og vurderer derfor å kjøpe vinterdress til neste år. Hun er født i midten av november, men jeg har hørt at reimadressene er store i str. Utifra Reimas størrelseskart bør str 80 passe henne, men vinteren er jo lenger enn én måned. Burde jeg gå for 86 (1 1/2 år), eller kan det bli for stort?

Erfaringer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min gutt på 16 mnd bruker str 86 og den har han brukt i hele vinter. Han er en stor gutt. Dressen er fremdeles romslig og virker ikke for liten. Kommer jo litt an på hvor stor jenta di vil være til neste vinter men ville tro str 80 vil være passe, de vokser jo ikke like fort i den alderen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt på 16 mnd bruker str 86 og den har han brukt i hele vinter. Han er en stor gutt. Dressen er fremdeles romslig og virker ikke for liten. Kommer jo litt an på hvor stor jenta di vil være til neste vinter men ville tro str 80 vil være passe, de vokser jo ikke like fort i den alderen :)

Okei, takk for svar :). Da går jeg for 80, tror jeg! Det er ikke lett å skulle gjette seg til str hennes om et knapt år, nei :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna her er litt lang for alderen, men er nå 16 mnd og har Reimadress str 86 (hun var 82 cm på helsestasjonen for 1 mnd siden, og da var dressen heller ikke spesielt stor), og den begynner å bli knapp i beina, altså... Jeg syns ikke Reima er spesielt stor i størrelsen, ville gått for 86.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter var 16 måneder når jeg kjøpte først Reima i str. 86 sist vinter. Den var alt for stor. Byttet den i str 80, og den holdt hele sesongen. Syntes Reima er stor i str. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min dotter blev 1 år i slutet av september och jag köpte strl 86 vinterdressen. Hon är ganska lång så hon hade inte kunnat ha strl 80. Så det är ganska svårt att säga redan nu vilken storlek.

Jag köpte dotterns Reima dress till halva priset på Barnas hus outlet i början av hösten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis litt variasjoner. Kan det ha noe med type dress kanskje? Jeg tenkte å bestille Reimatec-overall Omar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn er på gjennomsnittet i lengden , men slank. Han har brukt reima sin dress størrelse 80 helt til nå (2år). Ellers i klær bruker han 86 og noe 92. Så reima er store i størrelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er bare rukket å bli 3 1/2 mnd enda, men jeg ser det er halv pris på vinterdresser på reima.no og vurderer derfor å kjøpe vinterdress til neste år. Hun er født i midten av november, men jeg har hørt at reimadressene er store i str. Utifra Reimas størrelseskart bør str 80 passe henne, men vinteren er jo lenger enn én måned. Burde jeg gå for 86 (1 1/2 år), eller kan det bli for stort?

Erfaringer? :)

Gutten min ble 1 år 29 sept. Vi kjøpte reima vinterdress i str 86 og sånn "dress" man kan ha hunder regntøy osv i str 86.

Vil bare brettet armene i starten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina10

Gutten min er født 31. okt har brukt reima dressen i strl. 86 hele vinteren. Den var litt stor, men husk at de skal bøye seg MYE og sitte, og da er det godt og ha noe som ikke strammer. Pluss at den har passet godt hele vinteren:) de i butikken anbefalte 80 men glad jeg ikke gjorde det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Min er også  født i midten av Nov, og jeg gjorde som deg, valgte å kjøpe str 80 ...
Min er nå snart 17 mnd, og drukner fortsatt i str 80.. Hun er bare 72 cm, så hun er lita, så det var veldig bortkastet kjøp... 
Du finner reimadresser med prislapp på hele året på finn.no, så se det heller an, og kjøp når den tiden nærmer seg..Du vet aldri hvordan barnet vil vokse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er også  født i midten av Nov, og jeg gjorde som deg, valgte å kjøpe str 80 ...

Min er nå snart 17 mnd, og drukner fortsatt i str 80.. Hun er bare 72 cm, så hun er lita, så det var veldig bortkastet kjøp... 

Du finner reimadresser med prislapp på hele året på finn.no, så se det heller an, og kjøp når den tiden nærmer seg..Du vet aldri hvordan barnet vil vokse :)

Da kan hun nok bruke den til neste vinter ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert:P Plutselig kan hun skyte i været ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert:P Plutselig kan hun skyte i været ^^

Ja det er det da. Hadde str. 80 til min jente i fjor. 86 var alt for stor til henne. Hun kunne faktisk gå rett over i 92 nå i vinter. Så plutselig så vokser de. Men da kan du nok få solgt den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa mi på 13 måneder har arvet reima dress fra storesøster. Den er 86 cm og for liten! Kan ikke fatte at hun må ha 92 allerede. Men den er så kort fra skuldrene til skrittet at hun har problemer med å bevege seg. Hun var 80cm og 12kg på ettårskontrollen.

Anonymous poster hash: 22c7b...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reima har jeg erfart er store i størrelsen. Vi brukte tykk Reima vinterdress til vår stoooore gutt vinteren han var 1,5 år. Da brukte han str 86. Så jeg vil tippe at din datter antagelig er av mindre vekst, så str 80 vil passe fint.

De blir litt michelin-mann med de tykke vinterdressene, og bevegeligheten er ikke den beste...  du kan nok sikkert også vurdere en tynnere dress, men heller ha et par lag ull under.  Kanskje er hun akkurat på det stadiet da hun lærer og gå, så bevegelighet er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok frem høstdressen til gutten på snart 3 år, og str 92 passer ennå. Har en ny i 98, men den får henge i skapet en stund til.

Anonymous poster hash: 5d7db...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...