Gå til innhold

Bør man ha doppler med display?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å ser på ulike Angelsounds både med og uten display som viser antall hjerteslag. Er det vits i å ha en som viser dette? Hva bruker dere antall hjerteslag til? Holder det ikke med at man bare hører det?

Anonymous poster hash: 26a7a...5c4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Driver å ser på ulike Angelsounds både med og uten display som viser antall hjerteslag. Er det vits i å ha en som viser dette? Hva bruker dere antall hjerteslag til? Holder det ikke med at man bare hører det?

jeg har uten.. du kan telle hjerteslaga selv :) synes ikke jeg har hatt behov for å se hvor raskt hjertet slår :) har bare blitt betrygget av å høre at det er liv.

Skrevet

Ja det er vel slik jeg også tenker, hører jeg hjertelyden så er jeg fornøyd med bare det. Men hører dere lett at det er babyens hjertelyd og ikke ens egen?

Skrevet

Jeg har med display og synes det er gøy å se målingene :) men dette er jo opp til hver enkelt. Lyden er det som er viktigst ❤️

Skrevet

Ja det er vel slik jeg også tenker, hører jeg hjertelyden så er jeg fornøyd med bare det. Men hører dere lett at det er babyens hjertelyd og ikke ens egen?

Hjertet til baby går veldig mye raskere en vårt, så ja, du hører lett forskjell.

Skrevet

Jeg har uten, har ikke noe behov for å se antall slag. Det spørs jo om du er interessert i raten eller ikke. Jeg har prøvd å telle, men det var ikke så lett sånn som det lille hjertet galopperer :)

Skrevet

Jeg har uten, har ikke noe behov for å se antall slag. Det spørs jo om du er interessert i raten eller ikke. Jeg har prøvd å telle, men det var ikke så lett sånn som det lille hjertet galopperer :)

du teller bare i 15sek og ganger med 4 :) mye lettere enn å telle i 60 sek :)

Skrevet

Ja

du teller bare i 15sek og ganger med 4 :) mye lettere enn å telle i 60 sek :)

Jada, det var det jeg gjorde :) Er vant med det fra trening for å sjekke egen puls, men syntes det var litt vanskeligere med babyens hjerte. Sikkert fordi det suser litt gjennom doppleren. Men det viktigste var å høre den fine lyden!

Skrevet

Synes det går for fort å telle selv jeg da... Men ikke alltid behovet er der for å vite antall hjerteslag, så da holder det med en uten display dersom bare lyden er viktigst.

Skrevet

Ved stabil, sterk hjertelyd er det bare å telle i 15 sek og så gange med 4. Eller ved litt mer variabel hjertelyd telle i 30 sek og så gange med 2. Samme metode brukes når skal telle puls på pasientene våre! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...