Gå til innhold

Gravid på ny etter spontanabort i romjulen!

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en spontanabort i romjulen, etter at jeg hadde hatt mye småblødninger på forhånd. Dette var ufattelig tungt å takle og ønsket om å bli gravid igjen fort var stor.

I går fikk jeg en svak positiv test og en ny i dag som var litt sterkere, så jeg vil nå tro at jeg igjen kan kalle meg gravid! :laugh:

Men gleden blir overskygget av frykten for en ny spontanabort.... Kjenner stresset kommer sigende og det er en vond følelse og jeg vet at det heller ikke er bra for graviditeten.. Utenom litt press nederst i magen og vondt i ryggen, så har jeg ingen symptomer.. Jeg brukte også wartec i en kort periode akkurat i den perioden som jeg har blitt befruktet, så frykten for at dette har gjort en skade uroer meg også..

Har ferie denne uken, men kjenner jeg gruer meg til å komme tilbake på jobb, der hverdagen består av mye stress og noe som skjer hele tiden.. Sjefen vet om spontanaborten sist gang og vet at jeg har hatt det tungt i ettertid.. Jeg hadde også et "anfall" der jeg ikke fikk puste pga. det ble for mye på en gang mens jeg var på jobb..

Kan jeg "kreve" å få tilrettelagt litt mindre stressfullte arbeidsoppgaver nå i begynnelsen, eller må jeg i såfall gå til lege?

Fortsetter under...

Kan du ikke snakke med sjefen din om det da?

Jeg hadde garantert fått tilrettelegging dersom det var en nødvendighet for meg. Jeg var igjennom en sa i januar, og sjefen min vet om det. Neste gang forteller jeg nok også tidlig at jeg er gravid. Har en veldig forståelsesfull sjef heldigvis, så tenker at jeg ikke trenger tur til lege for å få tilrettelagt arbeidsdagen om jeg føler jeg trenger det :-)

Kan du ikke snakke med sjefen din om det da?

Jeg hadde garantert fått tilrettelegging dersom det var en nødvendighet for meg. Jeg var igjennom en sa i januar, og sjefen min vet om det. Neste gang forteller jeg nok også tidlig at jeg er gravid. Har en veldig forståelsesfull sjef heldigvis, så tenker at jeg ikke trenger tur til lege for å få tilrettelagt arbeidsdagen om jeg føler jeg trenger det :-)

Jo jeg tror eg må gjøre det. Våknet idag av at jeg drømte at jeg var tilbake på jobb og blødninger startet igjen som sist.. Så angsten begynner å komme for fullt nå, så må prøve å få mest mulig tilrettelagt frem til jeg har sett at alt er greit vertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...