Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #1 Skrevet 25. februar 2014 Basert på erfaringer ved OUL (utstyr, kompetanse o.l.), hvor ville dere foretrukket å dra? Tenker Oslo (inkl. Aker) og Gjøvik er de aktuelle stedene å velge mellom. Noen som har flere barn som har vært på flere enn ett av sykehusene i Oslo, for eksempel? (Obs, jeg spør altså ikke etter fødeerfaringer, kun ultralyd) Blir mest sannsynlig ikke å føde i Norge, så det er mindre viktig i forhold til hvilket sykehus jeg velger. Har forstått det slik at man blir kalt inn til OUL til det sykehuset man har sove førstevalg å føde på, så regner med at det sykehuset jeg ønsker å dra på ultralyd på, blir det jeg skal sette opp som førstevalg? Alle erfaringer velkomne. Gode, dårlige, you name it. Bildekvalitet og slike ting er også av interesse. Anonymous poster hash: dddf9...cd3
Gjest Husfrua Skrevet 25. februar 2014 #2 Skrevet 25. februar 2014 Ultralydklinikken på Lysaker. Utrolig dyktig mann med det nyeste utstyret innen UL i svangerskapet. Kan også få time på lørdager og kvelder. Vi har vært der med alle våre tre.
ærlig talt Skrevet 25. februar 2014 #3 Skrevet 25. februar 2014 Anbefaler mjøskirurgene på Gjøvik Har vært der på UL i uke 9 og uke 27. Sistnevnte var 3d-ultralyd.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #4 Skrevet 25. februar 2014 Ultralydklinikken på Lysaker. Utrolig dyktig mann med det nyeste utstyret innen UL i svangerskapet. Kan også få time på lørdager og kvelder. Vi har vært der med alle våre tre. Men det regner jeg med er privat? Tenkte mest på det offentlige tilbudet, men tar med meg tipset likevel Anonymous poster hash: dddf9...cd3
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #5 Skrevet 25. februar 2014 Anbefaler å dra til privatklinikk, og da til dr Lundring ved spesialistsenteret på Jessheim. Jeg hadde flere ul på Ullevål også, og det er HIMMELVID forskjell på bildekvalitet og service! Vel verdt pengene. Anonymous poster hash: 35c2f...eb4
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #6 Skrevet 25. februar 2014 Okay, jeg burde formulert meg litt bedre ser jeg Ønsker erfaringer med det offentlige tilbudet! Jeg pendler mellom to land, og privat ul er litt rimeligere på andre siden av dammen. Jeg er hjemme i Norge på den tiden den ordinære ultralyden skal tas, og siden jeg fremdeles er medlem av helsetrygden tenkte jeg å benytte meg av dette tilbudet. Men takk for svar uansett altså HI Anonymous poster hash: dddf9...cd3
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #7 Skrevet 25. februar 2014 I så fall tror jeg ikke det er store forskjellen på sykehusene - iallefall ikke ut fra de bildene jeg har sett hos ulike venninner. Som sagt var jeg ikke særlig imponert over Ullevål. For all del - de gjorde jobben sin grundige nok, men det var umulig for meg måse hva som var hva på skjermen. Tror sykehusene har temmelig likt utstyr. Anonymous poster hash: 35c2f...eb4
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #8 Skrevet 25. februar 2014 Måse = å se.. Anonymous poster hash: 35c2f...eb4
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #9 Skrevet 25. februar 2014 Det hadde vært helt det samme for meg, basert på erfaringer fra Ullevål og Rikshospitalet. Men om de nå skulle finne noe feil, er den beste kompetansen på Riksen så like greit å høre til der. Anonymous poster hash: 6cf9c...8e1
Stella&My+2 Skrevet 25. februar 2014 #10 Skrevet 25. februar 2014 Vært på både Riksen og Ullevål på OUL,- fornøyd begge stedene, men hyggeligst jordmor på Ullevål. Riksen hadde kanskje litt freshere rom? (er i en kjeller på Ullevål). Bildekvaliteten var lik.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #11 Skrevet 25. februar 2014 Hmm.. Den ordinære ultralyden i land nummer to er i uke 12-13 og 20-22, så det er jo ikke slik at jeg MÅ gå på ultralyden i Norge selv om jeg har muligheten. Jeg blir jo grundig sjekket der borte også. Men tenkte det kunne være fint å få litt oppfølging her hjemme i tillegg da, siden jeg har muligheten liksom. Er litt kjedelig hvis bildene blir seendes ut som et marsvin, men Anonymous poster hash: dddf9...cd3
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #12 Skrevet 25. februar 2014 Ultralydklinikken på Lysaker. Utrolig dyktig mann med det nyeste utstyret innen UL i svangerskapet. Kan også få time på lørdager og kvelder. Vi har vært der med alle våre tre.Men det regner jeg med er privat? Tenkte mest på det offentlige tilbudet, men tar med meg tipset likevel Anonymous poster hash: dddf9...cd3 Du kan uansett ikke ta oul der. Han er sonograf og kan ikke uttale seg om all verdens. Veldig grei og flink, men verken jordmor eller lege. Anonymous poster hash: 507db...e06
Gjest Husfrua Skrevet 26. februar 2014 #13 Skrevet 26. februar 2014 Ultralydklinikken på Lysaker. Utrolig dyktig mann med det nyeste utstyret innen UL i svangerskapet. Kan også få time på lørdager og kvelder. Vi har vært der med alle våre tre.Men det regner jeg med er privat? Tenkte mest på det offentlige tilbudet, men tar med meg tipset likevel Anonymous poster hash: dddf9...cd3 Du kan uansett ikke ta oul der. Han er sonograf og kan ikke uttale seg om all verdens. Veldig grei og flink, men verken jordmor eller lege. Anonymous poster hash: 507db...e06 Ser jeg var litt rask til å lese innlegget ditt, beklager det. Jeg har vært fornøyd med både ahus og konsvinger.Tror tilbud om ordinær ultralyd er ganske likt over fjøla.
lioness* Skrevet 26. februar 2014 #14 Skrevet 26. februar 2014 Har hatt OUL både på Ullevål (aug. 2009) og RIksen (nå i januar 2014), og vært veldig fornøyd med begge steder. Utstyret er det vanskelig å si noe om, da de har flere apparater begge steder og de kan være av ulik alder og kvalitet. Møtte hyggelige og vennlige jordmødre begge steder. Det kan være vanskelig å komme inn på sykehusene i Oslo-regionen, jeg ville ringt og hørt om de har kapasitet i de ukene du skal ha ul.
lioness* Skrevet 26. februar 2014 #15 Skrevet 26. februar 2014 Skal du forresten føde i Norge? Vær rask med å søke fødeplass i så fall da det fylles raskt opp på Oslo-sykehusene. Vet ikke hvor langt på vei du er, men det kan være for sent allerede sent i 1. trimester.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #16 Skrevet 27. februar 2014 Skal du forresten føde i Norge? Vær rask med å søke fødeplass i så fall da det fylles raskt opp på Oslo-sykehusene. Vet ikke hvor langt på vei du er, men det kan være for sent allerede sent i 1. trimester. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal skynde seg å få fødeplass i Oslo. Min erfaring både som privatperson og fastlege sier at det er veldig sjelden problem å få fødeplass i Oslo selv om man har bikket 2. Trimester. Jeg søkte for en uke siden og fikk bekreftelse om plass i dag. Er 13 uker i dag! Sånn var det forrige gang også. Jeg jobbet som fastlege i Oslo i 2 år, og ila disse to årene opplevde jeg bare en gang at en gravid ikke fikk førstevalget sitt, men da ble det heller ikke søkt om plass før uke 32... Så jeg tror dette er litt overdrevet... Anonymous poster hash: 19674...605
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #17 Skrevet 27. februar 2014 Skal du forresten føde i Norge? Vær rask med å søke fødeplass i så fall da det fylles raskt opp på Oslo-sykehusene. Vet ikke hvor langt på vei du er, men det kan være for sent allerede sent i 1. trimester. Hvis det er for sent allerede i 1. trimester, skal man søke før man blir gravid da eller? Anonymous poster hash: 19674...605
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #18 Skrevet 27. februar 2014 Skal du forresten føde i Norge? Vær rask med å søke fødeplass i så fall da det fylles raskt opp på Oslo-sykehusene. Vet ikke hvor langt på vei du er, men det kan være for sent allerede sent i 1. trimester. Hvis det er for sent allerede i 1. trimester, skal man søke før man blir gravid da eller? Anonymous poster hash: 19674...605
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #19 Skrevet 28. februar 2014 Jeg skal ikke føde i Norge, så slipper hele den problemstillingen HI Anonymous poster hash: dddf9...cd3
L-8 Skrevet 28. februar 2014 #20 Skrevet 28. februar 2014 Skal du forresten føde i Norge? Vær rask med å søke fødeplass i så fall da det fylles raskt opp på Oslo-sykehusene. Vet ikke hvor langt på vei du er, men det kan være for sent allerede sent i 1. trimester.Jeg skjønner ikke hvorfor man skal skynde seg å få fødeplass i Oslo. Min erfaring både som privatperson og fastlege sier at det er veldig sjelden problem å få fødeplass i Oslo selv om man har bikket 2. Trimester. Jeg søkte for en uke siden og fikk bekreftelse om plass i dag. Er 13 uker i dag! Sånn var det forrige gang også. Jeg jobbet som fastlege i Oslo i 2 år, og ila disse to årene opplevde jeg bare en gang at en gravid ikke fikk førstevalget sitt, men da ble det heller ikke søkt om plass før uke 32... Så jeg tror dette er litt overdrevet... Anonymous poster hash: 19674...605 Jeg var til første kontroll hos fastlegen min i uke 12, og da syntes han det var synd jeg hadde ventet så lenge med å komme (er ikke 12 uke normalt for 1. kontroll?) da det alt var fullt ved både riksen og Ullevål på termintidspunkt. Nå var ikke dette er problem da jeg hadde søkt plass selv, men jo, det KAN altså være for sent å søke fødeplass i uke 12.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #21 Skrevet 28. februar 2014 Skal du forresten føde i Norge? Vær rask med å søke fødeplass i så fall da det fylles raskt opp på Oslo-sykehusene. Vet ikke hvor langt på vei du er, men det kan være for sent allerede sent i 1. trimester.Jeg skjønner ikke hvorfor man skal skynde seg å få fødeplass i Oslo. Min erfaring både som privatperson og fastlege sier at det er veldig sjelden problem å få fødeplass i Oslo selv om man har bikket 2. Trimester. Jeg søkte for en uke siden og fikk bekreftelse om plass i dag. Er 13 uker i dag! Sånn var det forrige gang også. Jeg jobbet som fastlege i Oslo i 2 år, og ila disse to årene opplevde jeg bare en gang at en gravid ikke fikk førstevalget sitt, men da ble det heller ikke søkt om plass før uke 32... Så jeg tror dette er litt overdrevet... Anonymous poster hash: 19674...605 Jeg var til første kontroll hos fastlegen min i uke 12, og da syntes han det var synd jeg hadde ventet så lenge med å komme (er ikke 12 uke normalt for 1. kontroll?) da det alt var fullt ved både riksen og Ullevål på termintidspunkt. Nå var ikke dette er problem da jeg hadde søkt plass selv, men jo, det KAN altså være for sent å søke fødeplass i uke 12. Nå hadde du termin? Anonymous poster hash: 40737...e38
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #22 Skrevet 28. februar 2014 Tror dette med fulle sykehus er mest aktuelt for de som har termin i den nye høysesongen for fødsler, juni-august! Anonymous poster hash: 711fa...30b
L-8 Skrevet 28. februar 2014 #23 Skrevet 28. februar 2014 Skal du forresten føde i Norge? Vær rask med å søke fødeplass i så fall da det fylles raskt opp på Oslo-sykehusene. Vet ikke hvor langt på vei du er, men det kan være for sent allerede sent i 1. trimester.Jeg skjønner ikke hvorfor man skal skynde seg å få fødeplass i Oslo. Min erfaring både som privatperson og fastlege sier at det er veldig sjelden problem å få fødeplass i Oslo selv om man har bikket 2. Trimester. Jeg søkte for en uke siden og fikk bekreftelse om plass i dag. Er 13 uker i dag! Sånn var det forrige gang også. Jeg jobbet som fastlege i Oslo i 2 år, og ila disse to årene opplevde jeg bare en gang at en gravid ikke fikk førstevalget sitt, men da ble det heller ikke søkt om plass før uke 32... Så jeg tror dette er litt overdrevet... Anonymous poster hash: 19674...605 Jeg var til første kontroll hos fastlegen min i uke 12, og da syntes han det var synd jeg hadde ventet så lenge med å komme (er ikke 12 uke normalt for 1. kontroll?) da det alt var fullt ved både riksen og Ullevål på termintidspunkt. Nå var ikke dette er problem da jeg hadde søkt plass selv, men jo, det KAN altså være for sent å søke fødeplass i uke 12.Nå hadde du termin? Anonymous poster hash: 40737...e38 Medio august. Så det er klart det er litt ekstra trykk i Oslo på den tiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå