Gå til innhold

jeg blør, men bare litt.... noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk på do nå, for 40 min siden, og det kom blod på pappiret. ikke masse, men nok til å dekke papiret to ganger.

jeg har vondt i magen nå, men tror egentlig det er psykisk. for jeg hadde ikke det før jeg så at det var blod.

jeg ringte legevakten, og de sa jeg skulle kontakte legen i morgen om det ikke stoppet.

også ringte jeg føden, og de sa at jeg skulle ringe igjen om det ble mer og vondt i magen.

jeg er bare 15 + 1 på vei. så jeg er ikke så langt.

jeg har hatt urinveisinfeksjon siden jul, som legene ikke klarer å behandle. masse antibiotika. men jeg går ikke på noe nå, fordi jeg var der med en urinprøve på ondsag som var, som på viste infeksjon. legen ville sende til dyrking før de ga meg medisiner på nytt...

nå er det bare å vente... har noen opplevd noe lignende før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ikke du hadde vondt i magen da du ringte føden, så synes jeg du kan ringe dem igjen. Selv om du tror det er psykisk. Kanskje de tilbyr deg å komme inn for ul- da får du jo sjekket i forhold til liv og om morkaka sitter som den skal.

Lykke til, blødninger er ikke noe morsomt.

Skrevet

Er ikke sånn at du har UVI og det kan være blod fra urinen da?

Hender man tisser litt blod når nyrene ikke fungerer helt med en skikkelig infeksjon...

UVI er ikke helt til å spøke med i et svangerskap, derfor det skal behandles - kan forårsake alvorlige komplikasjoner. Som rier.

Samtidig er ikke en blødning her og der helt uvanlig i svangerskap uten at det har mer konsekvenser - så det trenger heller ikke være noe alvorlig.

Ta kontakt med legevakt, du må nok inn for en sjekk tipper jeg.

Apropos UVI:

Om du sliter skikkelig her kan jeg gi deg noen hardcore-tips for kronikere som kan gi det ekstra puffet du trenger til å bli kvitt den:

Minst mulig sukker i kostholdet ditt.

Drikk usukret tranebærjus (konsentrat på helsekost) tre ganger om dagen.

Vask deg nedentil konsekvent etter samleie og nr2pådo, gjerne med skikkelig varmt vann.

Bytt truser om du skulle finne på å bli så mye som en anelse svett i trusene. her skal det være rent og tørt - bytt truser to ganger om dagen.

Vann, te og kaffe er flotte saker og nytes uten sukker.

Sunn mat med lite karbohydrater, altså brødskiver er helt ok - men la boller og annet med kun finmel, sukker og gjær være.

Det er ikke lov å fryse på noe tidspunkt.

Ingen bading.

God bedring!

Skrevet

Ring sykehuset og be om å få komme p en sjekk i kveld!! Det har du krav på!! Blødninger skal sjekkes opp!!

Skrevet

Hadde biiiiiittebittelitt blod på papiret da jeg var 18+5, kun rødt "vanlig" blod... Og kun et par tørk. Uten smerter. Ikke noe mer. Dette var helligdagene i jula, så ringte legevakta og fikk omtrent samme svar som deg samt "vi kan ikke gjøre så mye dersom du mister...bla bla". Men det var kun det! Kom aldri noe mer. Kjente mye spark og hørte sterk hjertelyd med dobbleren min. I tilegg hadde vi oss kvelden før, ooog jeg går på blodfortynnende medisiner. Så her konkluderte vi med sprukket blodkar bare :) Var på OUL halvannen uke senere. Ikke opplevd lignende hverken i de andre svangerskapene, tidligere eller i ettertid. Er i uke 27 nå :)

Vil tro og håpe at dine blødninger også er like ufarlig, men hadde ringt legevakt/føden igjen om du har veldig vondt i magen og er bekymra. Bedre med en liten sjekk da :) Krysser fingrene. Og masse lykke til!

Skrevet

Hender man tisser litt blod når nyrene ikke fungerer helt med en skikkelig infeksjon...

UVI er ikke helt til å spøke med i et svangerskap, derfor det skal behandles - kan forårsake alvorlige komplikasjoner. Som rier.

Samtidig er ikke en blødning her og der helt uvanlig i svangerskap uten at det har mer konsekvenser - så det trenger heller ikke være noe alvorlig.

Apropos UVI:

Om du sliter skikkelig her kan jeg gi deg noen hardcore-tips for kronikere som kan gi det ekstra puffet du trenger til å bli kvitt den:

Vask deg nedentil konsekvent etter samleie og nr2pådo, gjerne med skikkelig varmt vann.

Bytt truser om du skulle finne på å bli så mye som en anelse svett i trusene. her skal det være rent og tørt - bytt truser to ganger om dagen.

Sunn mat med lite karbohydrater, altså brødskiver er helt ok - men la boller og annet med kun finmel, sukker og gjær være.

Ingen bading.

God bedring!

nei. blodet kommer fra sjeden. ikke fra urinrøret. jeg har hatt vondt nederst i ryggen i noen dager og i leverhøyde. men jeg tror det er bare ryggen. aner ikke. jeg syns det er så rart at legene og jordmor tar UIV så lite alvorlig. det virker ikke ut som dem bryr seg om det noe nesten, selv om jeg har slitet siden jul.

jeg spiser ikke sukker, for jeg kaster opp... hehe.. og heller ikke boller og sånt.

tranbær tør jeg ikke drikke etter at jeg leste at det kunne gjøre at man fikk rier.

samleie har vi sluttet med... hehe.. i hvert fall frem til jeg får behandling.

men det med bading, det var nyttig. jeg føler at det er lindrende å bade. og har badet en del de siste dagene...

det som er litt skummelt er at sist gang når jeg skulle føde, så kjente jeg ikke riene. så jeg vet ikke om jeg ville kjent dem nå heller. men det blir kanskje andeledes ved fullgått svangerskap og om man mister?

Skrevet
Frøken Velferdsrett" data-cid="146153875" data-time="1393361391">

Apropos UVI:

Ingen bading.

God bedring!

nei. blodet kommer fra sjeden. ikke fra urinrøret. jeg har hatt vondt nederst i ryggen i noen dager og i leverhøyde. men jeg tror det er bare ryggen. aner ikke. jeg syns det er så rart at legene og jordmor tar UIV så lite alvorlig. det virker ikke ut som dem bryr seg om det noe nesten, selv om jeg har slitet siden jul.

jeg spiser ikke sukker, for jeg kaster opp... hehe.. og heller ikke boller og sånt.

tranbær tør jeg ikke drikke etter at jeg leste at det kunne gjøre at man fikk rier.

samleie har vi sluttet med... hehe.. i hvert fall frem til jeg får behandling.

men det med bading, det var nyttig. jeg føler at det er lindrende å bade. og har badet en del de siste dagene...

det som er litt skummelt er at sist gang når jeg skulle føde, så kjente jeg ikke riene. så jeg vet ikke om jeg ville kjent dem nå heller. men det blir kanskje andeledes ved fullgått svangerskap og om man mister?

Det er tranebærpiller du skal holde deg unna, safta er grei, jeg tar et glass hver dag forebyggende. Tar gjerne et ekstra glass vann samtidig.

Tyttebær har litt den samme effekten.

Appelsinjus kan bli litt sterkt til nyrene, så gjerne vann ut littegranne.

Det lindrer ved å ha supervarm dusjstråle også, det kan du jo prøve, husk å vaske der nede godt så ikke en eneste bakterie får grobunn til å krype opp. Varmeflaske lindrer også når du er til sengs.

Krev at legen behandler infeksjonen, han må kanskje finne noe mer bredspektret om de vanlige typene ikke tar infeksjonen. Viktig å få store doser også, ellers kommer infeksjonen bare kraftigere tilbake.

Dette er så vondt og plagsomt at jeg ønsker deg virkelig å bli frisk fra "skiten".

Skrevet

Har du vondt i rygg og leverhøyde også, kan det jo hende uvi'en har spredt seg til nyrebekkenbetennelse.. Ikke alle får feber umiddelbart av det. Har du normal almenntilstand ? Syns du skal ringe føden for en liten sjekk, jeg :) Så du hvertfall får startet ny kur så raskt som mulig.. Evt ring fastlegen din med en gang det åpner i morgen, om det føles ok for deg. Igjen, masse lykke til!

Skrevet

Har du vondt i rygg og leverhøyde også, kan det jo hende uvi'en har spredt seg til nyrebekkenbetennelse.. Ikke alle får feber umiddelbart av det. Har du normal almenntilstand ? Syns du skal ringe føden for en liten sjekk, jeg :) Så du hvertfall får startet ny kur så raskt som mulig.. Evt ring fastlegen din med en gang det åpner i morgen, om det føles ok for deg. Igjen, masse lykke til!

ja. jeg tenker å troppe opp på legekontoret i morgen tidlig om ikke jeg begynner å blø mer. for å få behandling og for å få høre hjertelyd.

så lenge de ikke kan gjøre noe på sykehuset i fredrikstad så er det nesten ikke noe vits i å dra dit nå. for da må mannen komme hjem fra jobb, for sønnen min sover. og det tar han over 1 time og komme hjem, og meg 1 time å kjøre til sykehuset... så jeg prøver å ungå det.

dere er snille mot meg :)

Skrevet

jeg har vært hos lege og babyen min lever :) det er jo et bra tegn :)

men jeg har murring smerter som flytter seg mellom rygg og mage og som kommer å går med jevne mellomrom. jeg er derfor henvist til sykehuset for å få hjelp der.

ble også tvangssykemeldt en uke.

legen trodde ikke det hadde noe med UIV og gjøre. selv om jeg slår ut på infeksjon. så han vil vente med behandling til etter jeg har vært på sykehuset.

Skrevet

Så utrolig bra! Jeg hadde forlangt kjapp behandling da! Å gå med uvi lenge kan jo føre til at man aborterer eller får nyrebekkenbetennelse. Håper de finner ut av det! Klem:))

Anonymous poster hash: cb68f...a40

Skrevet

Mitt triks ift uvi er å tisse med trykk (for å spyle ut et begynnende bakteriebelegg). Når jeg først har fått uvi er det vanskelig å få til, men jeg drikker masse på en gang så da blir ventetiden for å få full blære kortere. Jeg gjør det gjerne to eller tre ganger etter hverandre hvis jeg har begynnende uvi. Merker også at graviditeten gjør det vanskeligere, urinrøret er mye større enn til vanlig så jeg må faktisk jobbe mer for det. Regner ikke med det funker når det betennelsen har satt seg, men det kan jo være et tips til andre.

Skrevet

Så utrolig godt å høre! Bra du er blitt henvist til sykehuset også. Håper du får rask behandling. Masse lykke til fremover :)

Skrevet

Så bra alt er fint!  Jeg har blødd mye denne gangen og det var grunnet forliggende morkake.  27+1 i dag. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...