Gå til innhold

Når starter 3. trimester?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, tror det er litt forskjellig praksis... Og så er vel ikke et svangerskap akkurat 9 mnd heller... (?)

Jordmora mi sa også at de hadde gått bort i fra den trimester regninga... De regnet uker og det var det...

Men for oss som går å vokser ;) Så er det jo deilig med alle milepæler man kan huke av for! ;) Greit å dele det litt opp så det ikke virker så aaaalt for lenge til termin..

Kanskje de mener at når man er 12+0 fullgåtte uker er man i svangerskapsuke 13, og når man er 27+0 fullgåtte uker er man i svangerskapsuke 28? De telleforskjellene er med å gjøre det forvirrende.. Jeg har satt merke i kalenderen min for 3. Tri når jeg er 28+0 foreløpig :) da er det litt mindre enn tre måneder til termin, men babyen kommer sikkert litt etter termin så det går vel opp i opp.

6 fullgåtte måneder er etter 26+6 fullgåtte uker, så det er mange milepæler å se frem til :)

Annonse

Kanskje de mener at når man er 12+0 fullgåtte uker er man i svangerskapsuke 13, og når man er 27+0 fullgåtte uker er man i svangerskapsuke 28? De telleforskjellene er med å gjøre det forvirrende.. Jeg har satt merke i kalenderen min for 3. Tri når jeg er 28+0 foreløpig :) da er det litt mindre enn tre måneder til termin, men babyen kommer sikkert litt etter termin så det går vel opp i opp.

6 fullgåtte måneder er etter 26+6 fullgåtte uker, så det er mange milepæler å se frem til :)

Jeg er 27+1 og tror jeg fremdeles er i 2 trimester.  Synes dette er forvirrende selv ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...