Gå til innhold

Hvor stor fryser?

Anbefalte innlegg

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hvor stor er fryseren deres?

Vi er to voksne og to små, og har ganske god plass til en fryser i kjellerboden, så plassen er egentlig ikke en faktor her. Mer hva som er praktisk...tenker at en middels en kan være bra, blir den for stor er det vel fare for at ting "forsvinner" nedi dypet hehe...

Men når jeg sitter og sammenligner frysebokser, sier literstørrelsen meg veldig lite...200 liter...400 liter...hva burde vi gå for?

Skrevet

Jeg har kombiskap på kjøkkenet og en lite fryser på 100 liter(den er ca 60x60x80 cm) i boden. Har bevisst valgt å ha liten fryser fordi det har så veldig lett for å bli lagret for mye som ikke blir brukt.

Anonymous poster hash: 0e262...480
Skrevet

Vi har kombiskap med tre fryseskuffer på kjøkkenet, og fryser på boden. Må si jeg heller kunne tenkt meg fryseskap. Av årsaken du nevner: ting forsvinner nedi dypet. Og vi har en forholdsvis liten fryser, tror den er på 150 liter. Ønsker oss skuffer hvor hver skuff er merket med kjøtt, fisk, brød, fugl osv. I fryseren vår er det et evig kaos og det som kjøpes sist spises først, så jeg har razzia der ett par ganger i året og grøsser av alt jeg har glemt at vi hadde. 

Skrevet

Fryseskap er noe herk, rommer ikke mye og ikke morsom å avise. Vi har fryser på ca 140 liter. Kunne tenkt meg en str større. Jeg har posesystem. Altså en bærepose med viltkjøtt, en pose med kjøttdeig osv... Er du flink til å merke kjøttet/fisken så er det enklere å rullere ting så det ikke blir gammelt eller ødelagt.

Ta deg en tur i en butikk som har frysere og se på størrelsene fysisk. Enklere å velge en som passer deres behov.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Vi har en på 400liter.... Og vurderer fryseskap eller en liten fryser til :o

To voksene og 2 barn... Vi forer gris fra våren til rett før jul og slakter, den kommer på 150 kg +/- alene når den kommer hjem igjen som kjøtt, så den tar jo en god del alene.. Så har vi mye fisk og kylling, så pleier vi å få 40-50 kg elgkjøtt på høsten, så er det jo grønnsaker, bør som blir fryst ned osv osv osv... Ting tar plass :) Så, har dere plass, så kjøp den største :P Lettere å holde matbudsjettet også ;)

Skrevet

Det er uten tvil enklest å holde oversikt i et fryseskap og på vårt går avisingen veldig greit, men det er noe herk når du skal fryse store ting. Det går ikke å kjøpe en hel kalkun, en eske reker eller en hel langpannekake for eksempel.

Vi har valgt et fryseskap der vi har det meste av småting og så har vi en av de minste boksene ved sidenav der vi har plass til store ting og også oppbevarer en del bær som det blir mye av på sensommeren. Det er en fin kombinasjon for oss. Jeg ville ikke valgt bare en stor fryser. Det er det alt for lett at den nederste delen blir glemt og man ved neste flytting finner 10 år gammel mat.

Anonymous poster hash: e1aa8...0ff
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ta en stor! Vi har kombi oppe og den minste typen i kjelleren. Altfor lite plass! tenk på alle pengene du sparer! bare husk å ta opp ting av frysa når du trenger det ;-)

Skrevet

Jeg sverger til fryseskap! Jeg har full kontroll på alt som er der. I fryseboksen mister man fort oversikten. Og avisning?! Det er da over 10 år siden jeg drev med sånt :P

Anonymous poster hash: 72d87...4f8
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Tusen takk for mange svar!

Jeg har nå vært på Elkjøp og Lefdal en tur, ser ut til at jeg kommer til å velge den på 300 liter...400 får bli når vi har større bolig :P Vi har kombiskap her i leiligheten, og fryseren der er STAPPA, men det er utrolig hvor mye man får plass til når man er god til å stable (og det er ikke jeg...hehe). Men vi vil ha plass til mer storhandling, og jeg vil bake!

Jeg er for så vidt ikke så redd for at maten skal bli liggende for lenge, samboer er jo kokk og godt vant til å merke mat med dato og ha oversikt over hva som skal brukes først og sist osv. Han er kjempekjekk sånn sett ;) Så er det bare opp til meg å henge med :P

Skrevet

Vi har en frysedel på kjøleskaet vår. Går akkurat ann å lirke inn en pizza eske, så den er ikke brei eller dyp. Igrunn var den passe. Men kalkun kunne jeg bare glemme å få inn, så vi kjøpte en 100liter tror jeg det er til å ha i kjelleren. Ekstra plass til det store. Baker glutenfrie rundstykker til venner av ungene, de har jeg der for å "gjemme" bort (om ikke blir de spist opp før vi skal ha de har jeg funnet ut)

For oss så er det passe str.

Jeg kjøper oft billig kjøtt når det er på tilbud og fryser ned, da pakker jeg det ned i brødposer istede for embalasjen de kommer i. For da tar det mye mindre plass. Så den lille frysedelen vi har oppe passer fint.

Tenk gjennom hva du skal ha i frysen. Skal du ha kalkuner osv i den er det bedre med boks og ikke skap. Skal du ha mest bær, syltetøy osv kan det være bedre med skap.

Mamma har 400l. Den har mange kurver slik at de små tingene går der og de store tingene går i bunnen. Hun plukker mye bær, slik at hun bruker plassen.

Anonymous poster hash: 0ce22...df8

Skrevet

Man får aldri nok fryseplass :)

Vi har et fryseskap oppe, der putter vi iskrem og småting som snart skal spises (om jeg kjøper noen frosne rundstykker til helga eller pitabrød eller noe sånt) og frosne bær, pakninger som er åpnet og tatt litt av osv.

I kjelleren har vi to frysebokser, en som er ganske liten og i den fryser jeg brød, bakevarer, desserter o.l. Vi har også en diiiiiger fryseboks, en av de største du får tak i, i den har vi kylling, karbonadedeig, kjøttdeig, koteletter, steiker, bacon, frossenpizzaer, fisk og allverdens annet jeg har hamstret når det har vært på tilbud. Har system så jeg putter alltid det nyeste underst, har en stabel med kyllingfileter og rullerer hver gang jeg putter i flere så de eldste ligger øverst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...