Neen Skrevet 25. februar 2014 #1 Del Skrevet 25. februar 2014 Jeg har hatt litt ammeproblemer og produksjonen går ned og mer Mme. Noe amming ennå og ofte kommer det mye luft da hun er veldig urolig på puppen. Hun fiser veldig mye og dette vekker henne og ikke minst meg om natten da hun ligger veldig urolig med armer og bein. Jeg tenker mer raping, bytte MME, koke vannet.... Synes jeg raper bra, bruker Nan og helsesøster sa at man ikke trenger å koke vannet etter uke 6 på barnet. Dog jeg har kjøpt en serilator. tips? Hvor ofte har man avføring? Kan man få forstoppelse av MME? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnBanan Skrevet 25. februar 2014 #2 Del Skrevet 25. februar 2014 Er der ikke etter 6 mnd man ikke trenger å koke vannet? Vi har brukt mme siden fødsel og har hatt våre runde med magevondt. Det kan være lurt å bruke litt malt i flaskene i løpet av dagen. Dette er med på å smøre tarmen. Vi koker vann når vi blander med pulver, og steriliserer flaskene i sterilisator etter bruk. Vi byttet fra NAN til hipp, men byttet tilbake da vi ikke var så fornøyd med hipp. Kan jo være verdt et forsøk å prøve et annet merke. Det er jo så forskjellig hvordan barn reagerer på de ulike typene. Her har barnet avføring minst en gang i døgnet, noen ganger mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kmama Skrevet 25. februar 2014 #3 Del Skrevet 25. februar 2014 Hvorfor var dere ikke fornøyd med Hipp? Jeg har lest så mange godord om Hipp, og valgte derfor å begynne med denne. Vår gutt på 7 mnd. sliter imidlertid mye med luftplager noen timer etter hvert måltid, men det kan jo ha mange grunner, så jeg vet ikke om det er verdt å bytte merke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kirvill Skrevet 25. februar 2014 #4 Del Skrevet 25. februar 2014 Vår jente på tre uker får også mme som tillegg, byttet fra nan ha1 til Hipp pga treg mage og mye luftsmerter, til tross for malt. Nå er det flytende sprutbæsj flere ganger daglig så ikke sikker på om det er Hipp eller diare-tendenser.. Har iallfall mindre luft og vondt. Vi koker vann til utlaging, også steriliserer vi flasker i dampsterilisator. Det gjordevi til seks mnd iallfall sist. Forøvrig har flaskeposten en side på facebook der en finner god info! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neen Skrevet 25. februar 2014 Forfatter #5 Del Skrevet 25. februar 2014 Hun gråter ikke men bare vrier seg sånn at du vekker seg selv om natten:( Hun er 3 mnd nå. Mulig prøve Hipp da. Hun hadde en bæsje bleie i dag som er litt kornette og ofte annen hver dag de kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnBanan Skrevet 25. februar 2014 #6 Del Skrevet 25. februar 2014 Hvorfor var dere ikke fornøyd med Hipp? Jeg har lest så mange godord om Hipp, og valgte derfor å begynne med denne. Vår gutt på 7 mnd. sliter imidlertid mye med luftplager noen timer etter hvert måltid, men det kan jo ha mange grunner, så jeg vet ikke om det er verdt å bytte merke. Vi var ikke så fornøyde med hipp fordi hun gulpet av den, og virket som om hun sleit mer med magen av den. Vi prøvde også NAN HA1, men den funket overhode ikke. Fikk helt mørkegrønn avføring og virket ikke som den mettet så godt, hun var sulten hele tiden. Når vi gikk tilbake til vanlig NAN ble det slutt på gulp og magen roet seg. Et annet pluss for oss er at den også er noe billigere enn hipp og lettere å få rak i på butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neen Skrevet 26. februar 2014 Forfatter #7 Del Skrevet 26. februar 2014 Ser tydelig at jeg trenger å bruke malt extrakt... er det sånn sirup lignende som man får kjøpt i butikken? evt hvor mye pr 120 ml flaske og hvor ofte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå