Gå til innhold

Når kan jeg slutte å sterilisere/koke flasker?

Gjest lemon-aid

Anbefalte innlegg

Gjest lemon-aid

Babyen vår er snart 6 måneder nå, og lurer litt..

-Når sluttet dere å sterilisere flasker?

-Holder det da å vaske de grundig i varmt vann og såpe?

-Koker dere fremdeles vannet til MME/grøten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sluttet å koke flaskene ved 6 mnd, men fortsatte med tutene til 8 mnd. Koker fortsatt vann til mme og grøt(ellers blir den jo ikke varm), men blander ofte i kaldt fra springen om flasken skal gis med det samme. Hun er 10mnd nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed av min helsesøster at det var best å koke smokkene og den plastringen som man skrur smokkene fast i flasken med så lenge man bruker flasker, da dette er samlingsplass for mye bakterier. Da koker jeg like greit flaska og, har mikrosterillisator, så dette tar mye kortere tid, og det er ikke alltid jeg kjører oppvaskmaskinen hver dag. Man skal vel vaske flasker i oppvaskmaskin på 70 grader. Jeg sluttet å koke vannet rundt 6-7 mnd, varmer bare opp vannet jeg skal ha i grøt i panne til rett temperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann til MME skal ALLTID kokes! Dette pga av bakterier i mme+bakterier i vann= for høy verdi av bakterier. Til grøt trenger man ikke koke etter 6-7 mnd, men mme skal altså kokes frem til man slutter med mme. 

Anonymous poster hash: be6cf...832
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er rart eldste min har overlevd..kokte ikke flaskene etter 2-3 mnd ca,.

Hun har forøvrig knapt vært syk, verken som baby eller da hun vokste opp. ;)

Anonymous poster hash: f8c15...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...