Fem til sommers Skrevet 24. februar 2014 #1 Del Skrevet 24. februar 2014 Man skulle tro jeg visste bedre, men jeg gjør dessverre ikke det; Mitt femte barn på gang og jeg strever med kosten denne gangen! Før hadde jeg ikke fokus på vekt, men denne gangen skjønner jeg viktigheten av det. Som allerede overvektig da jeg ble overraskende gravid, ja så er jeg redd for den store oppgangen. I fjor gikk jeg ned masse og syntes jeg hadde en plan og god kontroll, fra ekstrem fedme kl 3 til fedme/overvektig. Fra størrelse 56 til 44. Men nå har den sulten kommet og ødelagt alt! Og med kvalme er det lite som frister av det som er bra. Jeg kjemper en kamp hver dag, og siden jeg har vært så dårlig, så har jeg heller ikke fått trent. Sukk. Det er så fortvilende. Jeg har lest at vi som er overvektig trenger ikke gå opp i svangerskapet. Jeg har lest tråder her inne om vekten til andre gravide, og jeg kjenner jeg får lyst til å gråte. Jeg klarer det ikke! Pr nå er jeg i min nittende uke. Jeg er like tung nå som da jeg ble gravid sånn cirka, men 6 kilo tyngre enn for 6 uker siden da jeg var ekstremt dårligere etter jul. Nå har jeg prøvd holde på maten jeg spiser så godt jeg kan, og hurra for den ..... Nei ..... Vekta er tilbake der den var for nitten uker siden. Og skal jeg fortsette i dette tempoet, ja så er det tyve kilo til det! Man føler seg så mislykket. Så mange her inne som klarer holde seg til vekta som er grei. Hadde jeg vært tynn ved start, ja så hadde jeg ikke vært så bekymret . I januar var min bmi 30, nå er den 32 slik den var for nitten uker siden, så jeg har ikke noe å gå på. Jeg kan ikke bli så mye mer tyngre. Rare tanker, slik tenkte jeg ikke før. Jeg var faktisk tyve kilo tyngre da jeg ble gravid med mitt yngste barn for seks år siden og la på meg ti da jeg var ekstremt dårlig da å. Selv om jeg ikke får trent slik jeg gjorde før jul, prøver jeg holde kroppen i noenlunde bevegelse så godt det lar seg gjøre. Hva hjelper mot ulvehungeren? Trenger gode råd! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144122961-sinnsykt-sulten-hvordan-stagge-den/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpirenMin Skrevet 25. februar 2014 #2 Del Skrevet 25. februar 2014 Har vært kronisk sulten jeg også. Jeg drikker masse, masse vann, og har alltid grønnsaker i veska, i kjøleskapet og på kontoret. Paprika og agurk går ned på høykant når ulvehungeren kommer. Jeg har også sluttet med tomme kalorier, spiser kun ting som gjør meg mett og god. Spiste ikke mye snop før jeg ble gravid heller, men enda mindre nå. Ligger unna sukker så godt jeg kan, men trykker innpå med bær når søtsuget kommer. Går på noen smeller av og til, men det har vel skjedd et par ganger siden oktober. Har absolutt ingen begrensninger på bær, frukt og grønnsaker, for noe må jeg kunne mumse på. Kan gjerne hente meg litt pålegg i kjøleskapet hvis det ikke hjelper med grønnsaker og det er litt lenge til lunsj. En osteskive eller litt skinke hjelper :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144122961-sinnsykt-sulten-hvordan-stagge-den/#findComment-146152891 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #3 Del Skrevet 25. februar 2014 Jeg spiser ofte. Og spiser da et knekkebrød med gulost eller smørost. Tror ikke det går å spise seg tjukk på det, er min teori... Anonymous poster hash: fb1d4...584 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144122961-sinnsykt-sulten-hvordan-stagge-den/#findComment-146152924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå