Gå til innhold

Hvor mye har dere i billån? (Dere flinke med 0,- trenger ikke svare ;)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Vi har 0,-. Men nå vurderer vi å ta opp et på ca 120000,- kjører rundt i en gammel bil, men begynner å bli slitne av at det alltid er noe galt med den... Tror vi får en god nok bil for 100-120.000

Anonymous poster hash: 53e55...e86

90 000. Har inntrykk av at de fleste har billån så lenge de har forholdsvis nye biler. Spørs jo hva du mener med betydelig sum og hva dere har av inntekter og andre utgifter. Jeg er personlig LEI av å ha billån og neste bilen vi skal kjøpe skal ikke koste skjorta! Kanskje 150 000 maks. For et billån blir styggdyrt i lengden. Har bestemt meg for å spare opp en grei sum og heller ta et lite billån om det trengs.

Hvorfor trenger dere en dyr bil? Kan dere ikke klare dere med en litt eldre en med litt mindre lån på? Vi gikk nemlig i den fella for noen år siden og har angret siden, fordi det egentlig var et unødvendig kjøp til vårt behov og bruk.. Det er lurt å tenke seg nøye om før man kjøper en dyr bil da dette bare er tap og pengesluk! Jeg personlig har ikke noe tro på å kjøpe en relativt ny bil for å unngå verksted utgifter. Man må regne med slike utgifter uansett.

Anonymous poster hash: 16f1a...7b3

Akkurat nå null men kunn fordi vi har enn gammel bil til ca 30-50000 skal på eu kontroll til sommeren så da blir den solgt som russebil å da blir det lån på meg også å tenker enn plass mellom 100-200 000 er ikke så nøye baren den er nyere enn den vi har ;)

Anonymous poster hash: b5aa2...0cf

Annonse

Det er sykt at folk tar opp lån for å kjøpe bil. Er svindyrt med bil i utgangspunktet også blir det ekstra med renter i tillegg. Nei, bedre å spare. Ja, vi har bil uten lån. Kostet bare 75 000,men skal snart ha ny til 150 000. Vi har spart opp.

Anonymous poster hash: 1661a...d6e

Jeg svarer likevel ;)

Vi har 0 kr i billån, men kun fordi bi kjører rundt et et gammelt vrak til den nette sum av 20.000 kr.

Skal kjøpe ny bil pga barn og div andre grunner, og da blir det nok en til 150.000, kaaanskje opp mot 200.000. Men det er maks.

Det er sykt at folk tar opp lån for å kjøpe bil. Er svindyrt med bil i utgangspunktet også blir det ekstra med renter i tillegg. Nei, bedre å spare. Ja, vi har bil uten lån. Kostet bare 75 000,men skal snart ha ny til 150 000. Vi har spart opp.

Anonymous poster hash: 1661a...d6e

Mange firmaer tilbyr billån til sine ansatte til en så gunstig rente at det er liten vits å spare før man kjøper. ;-)

Jeg jobber et slikt sted.

Anonymous poster hash: 4ff2c...013

Jeg tror at det er vanlig og ha ett litt større billån.

Vi har på ett betydelig beløp,men igjen vi kjører i en sikker ny bil så betaler ikke mye mere pr mnd i forhold til da vi hadde ett vrak som ble reparert for tilsvarende sum pr mnd.

Blir fortsatt like overrasket over de som setter barna sine inni disse vrakene og kjører rundt som er noe av det farligste enn gjør pr dags dato

Forøvrig.

Din Side Motor gjorde en test over fem år på nybilkjøp til 250 000,- mot en bil til 20 000,- det viste seg at kostnadene rundt bilen lån mot verksted og vedlikehold gikk omtrent opp i opp. Hatt min bil i fire år og har kun brukt penger på service.

Anonymous poster hash: 4ff2c...013

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...