Gå til innhold

Ditt beste tips mot begynnende sår stump..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby 3,5 mnd, begynt å bli litt rød. Har gått fra fullamming til delamming og det bæsjes noe vanvittig. Jeg tar bleiene med en gang, men det kommer litt ut når babyen promper noen ganger som vi ikke merker på samme måte som en bæsjebleie der babyen tar i og du hører det kommer ut.. Bruker Dr. Greve sinksalve som i utgangspunktet har funka som bare det, men nå er det blitt litt rødt. Smører nå med Bepanthen og sinksalve. Har tenkt å ha rumpa-bar-dag i morgen for å prøve å stoppe det før det blir sår.

Hva er ditt beste tips?

Anonymous poster hash: 6b667...e1a

Skrevet

Det du skal gjøre imorgen gjør nok underverker. Skyll i vasken når babyen må vaskes og la det lufttørke. Ellers så lite bleier på som mulig.

Anonymous poster hash: 11903...76d

Skrevet

Potetmel etter hvert bleieskift. Bare et tynt lag, det skal ikke være klumper.

Om barnet har blitt rødt har vi brukt weleda sink fra helgekosen.

Ved veldig sår stump(ekstremt sur tann-bæsj) har vi brukt inotyol :)

Skrevet

Inotyol er den beste salven mot sår stump. Smør på rød rumpe på kvelden, s er den finfin dagen etterpå. :)

Skrevet

Kjøp den helt naturlige og fantastiske babysalven til Norvis.no

Jeg har to barn og ingen av dem har noengang hatt sår stump. EVER!

Anonymous poster hash: 67847...c65

Skrevet

Jeg sier også inotyol:) fantastisk salve som alltid burde ligge i skapet når man har småbarn:)

Skrevet

Første vår var kronisk sår i stumpen helt til vi begynte å pudre lett med potetmel. Underverker! :)

Anonymous poster hash: 0f722...337
Skrevet

Thanks ladies, da har vi en plan :)

HI

Skrevet

Vi bruker Silulen.

Anonymous poster hash: fa65d...b54

Skrevet

Inotyol - ingen over, ingen ved siden ;)

Anonymous poster hash: 9f614...7ea

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Punkt 1: Kast sinksalven, gjerne så langt du overhodet klarer. 

Punkt 2: Skaff Inotyol. Ingen over, ingen ved siden. 

Skrevet

Potetmel. Potetmel. Potetmel. Alt annet blekner. Potetmel til behandling, salve (valgfri, fet) til forebygging. Men først og fremst altså: Potetmel.

Skrevet

Inotyol!!

Anonymous poster hash: 937d5...b09

Skrevet

http://www.barnashus.no/weleda-calendula-zink-salve-75ml.html quote name="Anonym bruker" post="146151368" timestamp="1393299448"]

Inotyol!!

Anonymous poster hash: 937d5...b09 Inotyol funket dårlig her. Var bare som en ekstra klissete sinksalve. Det som har tatt sårhet best er weleda sin salve som jeg ser flere anbefaler. Virker å være en mellomting mellom sinksalve og helende krem. Den er helt fantastisk og jeg kommer til å bruke bare den på nr. 2 som kommer neste mnd. Lufttørking er selvsagt lurt. Potetmel er fint for å holde det tørt men hjelper lite når sårheten allerede er kommet (er min erfaring).

Anonymous poster hash: 97eac...78c

Skrevet

Inotyol er den beste salven mot sår stump. Smør på rød rumpe på kvelden, s er den finfin dagen etterpå. :)

Vi har også vært veldig fornøyd med inotyol. Ved vanlig sår stump har vanlig sinksalve vært nok (vi har brukt Weleda), men når stumpen er ordentlig sår, er det bare inotyol som hjelper.

Skrevet

Potetmel🙏🙏🙏

Reddet mine 2 barn fra aldri mere en lys rosa stump og nå flittig i bruk i Bhg 👍

Skrevet

Inotyol!! ingen over, ingen ved siden!

Sitter som pokker på klær og kluter, men jammen blir rumpa fin etter en natt :)

Skrevet

inotyol.. det hjelper alltid.. selv når de er skikkelig røde og såre (som begge mine blir hvis de f.eks. får antibiotika..)

i tillegg er min erfaring at så lite våtserviettbruk som mulig + å passe på at rumpa er helt tørr før ny bleie tas på er viktigst for å forhindre at det blir sårt..

Anonymous poster hash: 021e9...8a4
Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Jeg bruker så lite salve som mulig. Prøver å holde det så tørt og luftig jeg kan, og lar dem ligge fem-ti min uten bleie ved hvert skift (hyppigere enn vanlig). Om det virkelig er rødt og inflammert så bruker jeg et tynt, tynt lag med Inotyol men forsøker å unngå det. Kommer alltid raskt i mål med denne måten.

Skrevet

Norvis.no

Norvis.no

Norvis.no

Babysalven er den beste i verden

Har ALDRI brukt medisinsk salve som inatyol på mine barn. Har vært helt unødvendig. Prøv den! :)

Anonymous poster hash: 67847...c65

Skrevet

Bare et obs med inotyol bruk. Den funker som bare det, men huden må være helt tørr før du tar på kremen. Vi fikk sopp etter en runde med sår stump for jeg nok ikke var 100% nøye med at det var helt tørt før påføring. Mot sopp er det bare soppkrem som tar det.

Anonymous poster hash: 85e4a...e20

Skrevet

Inotyol er tidenes beste middel mot sår stump. Hvis det går så langt at stumpen har fått sår, så smøres den med krystallfiolett og hvitvask. Hilsen sykepleier

Skrevet

Masse gode tips her :)

Bruker å la stumpen være uten bleie i minst 10 min ved skift, og bruker gasklut til å klappe tørt i hudfolder osv. De loer minst. Hadde på Bephanten i natt i påvente av Inotyol som kjøpes i dag, og huden er bedre :) Prøvde oss litt uten bleie, men det tisses jo sånn at det ble bare prakk, vanskelig å holde en unge som trenger mye kos når den ikke har bleie og.

Leste btw. at Inotyol er kreftfremkallende? Man må vel smøre enorme mengder for at det skal være farlig, kan ikke forstå at det selges til foreldre med sårstumpa barn hvis trusselen er stor.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...