Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Snowflake: syns ikke det var så dårlige nyheter du fikk jeg, tross alt. Det går fort til august. Og at du får hysteroskopi og blodprøver er veldig bra! Jeg måtte gjennom 4 ma før jeg fikk hysteroskopi! Sykehuset nektet meg det fortsatt etter de 4, men heldigvis fant jeg en gynekolog som henviste meg. (De fant forøvrig ingenting.) syns ikke du bør begynne privat før evt etter hysteroskopien, men du kan jo sjekke ut og gjøre alt klart med privatklinikk sålenge :-) tror en hysteroskopi også øker sjansene for graviditet generelt :-)

Du har forsovet rett :-) dem kunne jo bare ha kjørt på som de andre gangene, så det at jeg får alternativer ved siste forsøk er jo veldig positivt. Sjekket opp prisene på Hausken, og fikk litt hakeslepp...så tror jeg gjennomfører Hysteroskopien og blodprøvene før jeg i det hele tatt vurderer å gå privat. :fnise:

Man blir jo robba der...hehe. Så får håpe at alle gode ting er tre som dem sier, eller at vi får det til på egenhånd de 4 mnd det er snakk om :tommelopp:

Vi skal jo alle gå svanger sammen i sommer :tommelopp:  :fnise:

Fortsetter under...

Ed betyr eggdonasjon. Altså andres egg. Mine egne er ikke mye å skryte av :-\

Den bivirkningen skal jeg tåle snowflake ;-)

Ja, hvis de ikke har funnet noen feil på dere er det kanskje hormoner i kroppen etter sa og hysteroskopi som gjør susen :-)

Dyrt privat ja, vet jeg alt om siden jeg har gjort alle privat :-P

Men må jo til Danmark uansett jeg, der er det billigere i det minste :-)

Men så bor jeg litt mer beleilig til i fohold til å reise til Danmark enn deg som bor i Haugesund også, det teller jo når det gjelder å velge klinikk når man har muligheter også i Norge.

Snowflake: syns ikke det var så dårlige nyheter du fikk jeg, tross alt. Det går fort til august. Og at du får hysteroskopi og blodprøver er veldig bra! Jeg måtte gjennom 4 ma før jeg fikk hysteroskopi! Sykehuset nektet meg det fortsatt etter de 4, men heldigvis fant jeg en gynekolog som henviste meg. (De fant forøvrig ingenting.) syns ikke du bør begynne privat før evt etter hysteroskopien, men du kan jo sjekke ut og gjøre alt klart med privatklinikk sålenge :-) tror en hysteroskopi også øker sjansene for graviditet generelt :-)

Du har forsovet rett :-) dem kunne jo bare ha kjørt på som de andre gangene, så det at jeg får alternativer ved siste forsøk er jo veldig positivt. Sjekket opp prisene på Hausken, og fikk litt hakeslepp...så tror jeg gjennomfører Hysteroskopien og blodprøvene før jeg i det hele tatt vurderer å gå privat. :fnise:

Man blir jo robba der...hehe. Så får håpe at alle gode ting er tre som dem sier, eller at vi får det til på egenhånd de 4 mnd det er snakk om :tommelopp:

Vi skal jo alle gå svanger sammen i sommer :tommelopp::fnise:

JAAA!!!! Hele gjengen :-)

YES!!! Sender ut MASSE babystøv til oss alle :hjerte:  :strix:  :klem1:

Gjest Gullebolle

Åh typisk at du måtte vente, men det er jo bra de gjør noe annerledes!

Selv om det er vanskelig med ventingen, så er det ofte godt for kroppen å få en pause. Begge mine er unnfanget med IVF på høsten, sommer og sol og masse d-vitamin gjør godt for kroppen.

Viktig å prøve å kose seg, være sosial og drikke vin, sommermånedene flyr avsted:) Husk å tenke på at dette er nok siste sommeren dere får før det er en ny sjef i huset!

Ja pengene flyr når man går privat, men du får jo igjen medisiner på 3. forsøket, samme hvor du tar det, så da blir det evt "bare" forsøket du betaler på ca 25000,- Så betaler du medisinene dine selv om du må ta nytt forsøk i August evt på sykehuset. Og det er mulig Hausken ser noe de ikke har sett der. Jeg ville nok uansett bestilt en forsamtale med UL, koster vel et par tusen, men da går de gjennom det som trengs og ser hva de vil gjøre. Så om du venter, så er iallefall alt klart til å gå igang om du ikke lykkes i Haugesund. Be om samtale med Jon, han er litt av en type:) Og faktisk blir 50% gravide på 1.forsøk på Hausken, er nok ikke mange som kan skilte med en slik suksessrate:) Kan faktisk ikke få skrytt nok av de, brukt 60-70 000 der til nå, og enda ingen baby, men likevel føles det verdt det, rart men folkene og den genuine interessen for at du skal lykkes. At jeg kan ringe og de kjenner meg igjen på stemmen og husker hva vi snakket om sist:) Gode klemmer og lykkeønskninger hver gang du er der. En føler seg veldig tatt vare på! 

Annonse

Takk for det Tidenerinne :)

Ja ble veldig glad for at jeg fikk to på frys, men samtidig var det jo mange som falt ifra...men de sa at kvaliteten på disse fire eggene var veldig gode, så vi får satse på at det blir full klaff denne gangen:))

Hehe ja søskenforsøkja...vi får se-er jo godt voksen så spørs om det blir til det.

Er så spent nå på om det går vår vei! Hadde vært helt magisk å få positiv test :strix:

Jeg vet ikke jeg om det egentlig er større sjanse når man setter inn to egg?-tror egentlig ikke det...

Hvordan går det med deg Tidenerinne?

To egg øker sjansene for å bli gravid, litt men ikke så mye (statistisk) :-)

Det øker selvfølgelig også sjansen for tvillinger ;-)

Går greit her foreløpig, rugedag 3. Syns det pleier å bli verre når jeg kommer nærmere tiden jeg vet en test kan slå ut positiv. Jeg venter aldri til testdato ;-)

Og positiv test er veldig blandet for meg, siden jeg har mistet så mange. En positiv test er starten på to grusomme uker hvor jeg venter på ul for å se om det er hjerteslag å se denne gang. Men jeg gir ikke opp, en dag skal det banke et hjerte inni meg også! :-)

Endret av Tidenerinne

Da er vi jo nesten helt likt i løypa da :tommelopp:

Tvillinger ja-det hadde virkelig vært helt topp :danse:

Trist å høre at du har mistet, men denne gangen sitter den(de) til oss begge :Nikke:

Tenkte og bestille sånn billigtester jeg, for jeg har heller ikke til hensikt og vente til testdato før jeg begynner og teste:))) hihi

Men du-når jeg satt inn i går, hvilken rugedag er jeg på i dag da?1 el 2?

Når kan man begynne å teste?

Annonse

Man kan noen ganger få positiv test så tidlig som rugedag 7-8 :-) men det er ikke så mange som tester positivt så tidlig. Jeg har de fleste ganger testet positivt rundt rugedag 9.

Jeg har også billigtester, de fungerer utmerket :-) og man kan teste bpde sent og tidlig uten at det koster særlig :-)

Endret av Tidenerinne

Hei alle sammen :)

Da er jeg blitt ruger til to flotte egg :strix: hadde innsett i går!

Så da er det bare og smøre seg med tålmodighet og satse på at jeg tester positivt :nigo: fikk også to på frys.

Oh så spennende Nå prøver vi igjen :tommelopp:  to inn og to på frys, så luksus!! Jeg heier på deg...du må nyte rugetiden...selv om den kan være en tortur innimellom :laugh: Gud så spennende dette blir! God helg!!

Åh typisk at du måtte vente, men det er jo bra de gjør noe annerledes!

Selv om det er vanskelig med ventingen, så er det ofte godt for kroppen å få en pause. Begge mine er unnfanget med IVF på høsten, sommer og sol og masse d-vitamin gjør godt for kroppen.

Viktig å prøve å kose seg, være sosial og drikke vin, sommermånedene flyr avsted:) Husk å tenke på at dette er nok siste sommeren dere får før det er en ny sjef i huset!

Ja pengene flyr når man går privat, men du får jo igjen medisiner på 3. forsøket, samme hvor du tar det, så da blir det evt "bare" forsøket du betaler på ca 25000,- Så betaler du medisinene dine selv om du må ta nytt forsøk i August evt på sykehuset. Og det er mulig Hausken ser noe de ikke har sett der. Jeg ville nok uansett bestilt en forsamtale med UL, koster vel et par tusen, men da går de gjennom det som trengs og ser hva de vil gjøre. Så om du venter, så er iallefall alt klart til å gå igang om du ikke lykkes i Haugesund. Be om samtale med Jon, han er litt av en type:) Og faktisk blir 50% gravide på 1.forsøk på Hausken, er nok ikke mange som kan skilte med en slik suksessrate:) Kan faktisk ikke få skrytt nok av de, brukt 60-70 000 der til nå, og enda ingen baby, men likevel føles det verdt det, rart men folkene og den genuine interessen for at du skal lykkes. At jeg kan ringe og de kjenner meg igjen på stemmen og husker hva vi snakket om sist:) Gode klemmer og lykkeønskninger hver gang du er der. En føler seg veldig tatt vare på! 

Ja, har nå bestemt meg for at neste gang skal det bli full klaff og jeg skal bære frem dette barnet vi har ventet så lenge på :duskedame: Selv om det er lenge til August, så har jeg nok godt av en liten pause..disse hormonene er ikke no barnemat heller. Legger på meg 2-3 kilo hver gang jeg prøver også, så da kan jeg bli kvitt litt før neste runde :kaklehone:

Har også slitt med en betennelse i halebenet, som min kiropraktor & akupunktør mener kan ha sammenheng i hormonbehandlingen...så den håper jeg roer seg i løpet av sommeren :-)

Får man igjen medisinutgifter på 3. forsøk, når man går privat? Det visste jeg ikke...mmhh.. wow - 50 % suksessrate på 1.forsøk, det var jammen noe å skryte av! Har vært veldig fornøyde med Haugesund til nå, overlegen ringer meg alltid i etterkant og snakker med meg og trøster meg og gir meg håp til neste gang, og søstrene er også veldig hyggelige :-) eneste ulempe med det offentlige, er at det er himmla mange som vil bli befrukta - så det er venteliste :lur:

Så da er det bare og smøre seg med tålmodighet og satse på at jeg tester positivt :nigo: fikk også to på frys.

Oh så spennende Nå prøver vi igjen :tommelopp:  to inn og to på frys, så luksus!! Jeg heier på deg...du må nyte rugetiden...selv om den kan være en tortur innimellom :laugh: Gud så spennende dette blir! God helg!!

Tortur er nok rette ordet ja-utrolig laaang ventetid! men men-skal nok bestille billigtester på nett og begynne å teste tili :fnise:  :wink:

Ja dette er virkelig spennende!-måtte vi bare lykkes denne gangen :strix:  :pls:

God helg til deg også Snowflake_83, og takk for at du heier på meg :hug: 

Tortur er nok rette ordet ja-utrolig laaang ventetid! men men-skal nok bestille billigtester på nett og begynne å teste tili :fnise:  :wink:

Ja dette er virkelig spennende!-måtte vi bare lykkes denne gangen :strix:  :pls:

God helg til deg også Snowflake_83, og takk for at du heier på meg :hug: 

Uff ja, er en testoman jeg også...hihi :fnise:  Har bestillt meg en ny lading tester, så da er jeg klar til neste runde. Bestillt meg EL og Graviditetstester i alle fasonger og prisklasse.

Brukte den siste CB Digital i går og den viste Gravid 1-2 uker, så da vet jeg i hvert fall at HCG'en er på vei ut av kroppen :-) ble nesten litt glad.. Neste gang skal den lyse opp andre veien :tommelopp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...