Gå til innhold

Ung og prøver å bli gravid

Anbefalte innlegg

Jeg er snart 19, ferdig med vgs og har stabil økonomi. Jeg føler selv jeg er veldig klar for et barn, og min kjære føler det samme, men føler fortsatt at verden er veldig dømmendes(tenker på alle utenom nære og familie) hva tenker dere? Noen i samme situasjon?

Fortsetter under...

Tenker at det alltid vil være noen som er dømmende, nesten uansett alder. Er det ikke alderen de kikker på, så er det noe annet.

Ingen var veldig overrasket når jeg ble gravid som 20-åring. Hadde vært sammen med typen i 5 år, hadde flyttet ut, ferdig utdannet, fast jobb osv

. Samme hadde sambo.

Mange hadde mast et par år allerede på at vi skulle få barn, men det var et par stykker utenom familie som var fortvilet over at jeg ikke fikk reist og opplevd verden før jeg fikk barn.. DET syns jeg var teit :-p

Når det er sagt, kjenner jeg at jeg selv reagerer dersom en 19- åring jeg kjenner blir gravid, men de jeg reagerer på er de som ikke har jobb, vært sammen med typen i 2 mnd, og at ting ikke er på stell på en måte. Da merker jeg at jeg kan tenke: " hvordan skal det der gå?!"

Alle forhold kan ta slutt uavhengig om man har vært sammen i 1 eller 10 år, men jeg har litt trua på at man ikke kjenner hverandre ordentlig godt før det har gått et par år. Å få barn er en stor omveltning i livet, absolutt mye en dans på roser, men også krevende! Den bitte lille babyen som ligger stille og kanskje ikke krever såå mye ennå, ligger ikke stille om noen mnd! Da er det nytt tempo, annet støynivå, faste leggetider ( som igjen fører til at man kanskje burde være hjemme senest 18-19 selv på lørdager), klåing og peilling...

Poenget mitt er at ved å sette et barn til verden krever sitt, og hvis man ikke har tenkt litt lengre frem enn akkurat den søte babytiden da, kan man virkelig få seg en knekk!

Må bare tilføye at jeg kjenner ikke deg, og er absolutt ikke negativ til å du og din kjære blir prøvere :-)

Å få barn er helt fantastisk! -men også krevende!:-) ... og kan være krevende for forholdet... Lykke til, og blås i andres synspunkter så lenge du syns at det passer.Med et familiemedlem i livet deres😊

Jeg følte som deg da jeg var 19.. Men, vi la det heldigvis på hylla noen år, og fikk førstemann når jeg var 28. Veldig glad for at jeg reiste og opplevde mye annet først, for det å være mamma er best i verden, MEN altoppslukende. Vær ungdom først, er mitt råd. Du har masse tid til barn senere!

Anonymous poster hash: 5b88d...834
  • 4 uker senere...

Heisann! Hiver meg på her :) jeg og samboeren min har bestemt oss for at vi vil bli foreldre <3 det jeg lurer på nå er om jeg skal slutte på pilla etter mensen, eller slutte nå siden jeg bare har bivirkninger av pillene. Noen som har et godt råd til meg?

Heisann! Hiver meg på her :) jeg og samboeren min har bestemt oss for at vi vil bli foreldre <3 det jeg lurer på nå er om jeg skal slutte på pilla etter mensen, eller slutte nå siden jeg bare har bivirkninger av pillene. Noen som har et godt råd til meg?

Hei :) Likegreit å fullføre ppillebrettet så du ikke tuller med syklusen, ettersom jeg har lest :) Det spiller forsåvidt ingen rolle, men jeg fullførte brettet hvertfall og jeg fikk ikke noe problem med syklusen unntatt første mnd uten ppiller :) Da var det småblødninger litt her og der, men så stabiliserte det seg og har ikke hatt tull etter det :)

Lykke til!! :)

Anonymous poster hash: f8f7d...d5e

Annonse

Ble gravid på din alder med 1mann, og følte meg som deg veldig klar. 

Og uansett hva jeg skriver her så kommer det ikke til å gjøre at du vurderer å forandre mening, men jeg sier det likevel.. Jeg ville ventet :) 

Anonymous poster hash: 98b44...b07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...