Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #1 Skrevet 24. februar 2014 Babyen er 5 uker og nå synes jeg det er blitt veldig ille han er helt ru i kinnene og blitt ganske rød over øynene. Og noen rødt flekker i panna og kinnene. Masse røde nupper og helt røde flekker på halsen og i nakken. Ser så vondt ut men virker egentlig ikke som det plager han. Skal på 6 ukers kontroll om tre dager så skal spørre da men lurer på hvor ille dette er blitt på deres barn? Eller kan det være eksem..? Anonymous poster hash: 464e8...260
annesmil Skrevet 24. februar 2014 #2 Skrevet 24. februar 2014 Det kan være begge deler. Noen får veldig hormon utslett, men det kan være vanskelig å se forskjell og når de er så små er det ikke alle som blir veldig plaget av eksem. Ene sønnen min har atopisk eksem, han fikk det når han var ca 3 uker og jeg trodde det var hormon utslett, helsestasjonen mente det var hormon utslett så jeg slo meg til ro med det. Når han var 6-7 uker begynte han å klø seg i ansiktet, snudde hode frem og tilbake mens han sov, utslettet begynte og veske. Dette var i juletider og jeg dro til legevakta. Der møtte jeg heldigvis en erfaren lege som med en gang sa at det nok var atopisk eksem, han gav resept på kortison salve og beskjed om kontakte fastlegen etter jul. Jeg fikk henvisning til barnelege og det ble påvist melkeprotein allergi samt sitrus allergi. Så ikke rart at det var vondt for han i jula stakkars, da spiste jeg masse klementiner, spiste masse is, kaker med melk, grøt o.l. Jeg kuttet ut melk og sitrus, smurte med La Roche Lipikar baume AP (inneholder ikke kortison) hver dag og fikk kontroll på eksemen. Han er nå 2,5 år og er helt eksem fri Han må forsatt holde seg unne rene melkeprodukter, men kan nå spise ting som inneholder melk. Vet ikke helt om dette var ett svar... Ville vel egentlig si at ikke stol blindt på helsestasjonen og ikke smør med altfor feite kremer. Kremen jeg nevnte over her kan brukes av alle uansett hudtype og vil vertfall ikke skade! Føler du at han blir plaget av det, få en henvisning til en barnelege. Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #3 Skrevet 24. februar 2014 HI her. Tusen takk for svar! Har en eldre sønn som hadde atopisk eksem som liten og også melk og egg allergi. Jeg har også eksem så er jo fare for at det kan være det. Skal jo til lege på seks ukers kontroll om noen dager så håper han klarer å se om det er hormonutslett eller eksem. Anonymous poster hash: 464e8...260
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #4 Skrevet 24. februar 2014 Hvor får man kjøpt kremen? Anonymous poster hash: 464e8...260
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #5 Skrevet 24. februar 2014 Har du forsøkt å smøre morsmelk på utslettet? Anonymous poster hash: c3276...d87
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #6 Skrevet 24. februar 2014 Nei, det har jeg ikke prøvd.det er jo så mye utslett, men skal prøve å pumpe ut litt og smøre på. Skader jo ikke å prøve Har du forsøkt å smøre morsmelk på utslettet? Anonymous poster hash: c3276...d87 Anonymous poster hash: 464e8...260
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #7 Skrevet 24. februar 2014 Jenta mi på 4 uker har akkurat d samme. Har også tenkt på om d skal bli enda verre liksom.. Skal d ikke gi seg snart?? Hun har hele ansiktet, hodebunnen og litt på brystet. Ser ikke ut stakkars..og d er hissig rødt. Andre jenta mi på 2.5 år hadde litt atopisk eksem da hun var lita. Men ikke SÅ liten. Hun viste seg etterhvert å reagere på melkeprotein og hvete. Får ikke håpe d blir samme møta her bare. Flere som har hatt så mye hormonutslett på sine små? Anonymous poster hash: fefc3...543
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå