Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #1 Skrevet 24. februar 2014 Hva satte du mest pris på å få i gave til barnet ditt? Jeg er mormor og lurer på hva jeg skal finne på i dåpsgave... Og hva var det du satte minst pris på? Anonymous poster hash: f1f3a...8b2
Salvador Skrevet 24. februar 2014 #2 Skrevet 24. februar 2014 Barnet mitt er ikke døpt, men jeg ville satt pris på ting som vi trenger, ikke klær for det skaffer man seg nok av selv. Smykker har en tendens til å bli borte hos meg i hvert fall. http://www.babyshop.no/spisenett?nosto=nosto-categorypage-1 Eller om du vil ha noe som barnet kan minnes som eldre er det masse tips her: http://www.lillemeg.no/gaver.html?gclid=COX10NWL5bwCFQH3cgodeTgAQA#page=0&top=1& Her likte jeg best de tingene med mummi på,
Tipptopp Skrevet 24. februar 2014 #3 Skrevet 24. februar 2014 Satte minst pris på en sparkjøp-bunad i størrelse 4-5 år. Er veldig tradisjonell av meg og ble litt skuffet over at jenta ikke fikk en eneste sparebørse eller smykkeskrin. Veldig fornøyd med alt annet. Gull skjeder med annheng, sølvskjeder med annheng, barnesølje, Sølvskje og sølvkopp med inngravert navn.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #4 Skrevet 24. februar 2014 Vi hadde navnefest, men samme gaver som ved en dåp :-) Syns det var fint med: -sølvkopp med navn -kniv, gaffel og skje med navn -barneservise -smykkeskrin Ellers hadde jeg også blitt glad for fine ullklær og tursekk feks. Noe jeg ikke skjønner hvorfor vesla fikk er et pittepittelite "fat" (på størrelse med en snuseske)........ Anonymous poster hash: f88a0...205
FrkKværner Skrevet 24. februar 2014 #5 Skrevet 24. februar 2014 Jeg hadde satt pris på noe personlig. F.eks en sånn du har dåpsattesten i som er gravert inn, graverte gaver generelt. Det er ikke noe jeg hadde brukt penger på selv. Smykkeskrin med navnet, sparebøsse ol. Sølvskje eller kopp med gravering er flotte gaver syntes jeg:-)
Appelsinpiken Skrevet 24. februar 2014 #6 Skrevet 24. februar 2014 Nå er jeg i midten av 20 årene, men tør å svare alikavel Det vi fikk som vi satte mest pris på var: Tripp trapp stol (fikk velge farge selv) Dåpsramme til å ha på veggen Dåpsattestrør Smykkeskrin Barneservice Barnebestikk Noe jeg angret på at vi ikke ønsket oss: Vognpose
ma(G)ma med to små :) Skrevet 24. februar 2014 #8 Skrevet 24. februar 2014 Jeg var i begynnelsen av tjueårene da ungene ble døpt, så drister meg til å svare jeg også Jeg kan ikke fordra slike sølvting, type kopp, holder til dåpsattest og lignende. Synes det er harry, og at det tar opp plass. Det jeg ble ekstra glad for var bæremeis, tripptrappstol, tursekk, kniv, gode barnebøker og sangbøker. Til jenta ble jeg glad for smykker. Til gutten synes jeg smykker er rart. Men jeg tror du finner like mange forskjellige svar fra folk i denne alderen som fra folk generelt. Mitt beste tips er å spørre foreldrene
Bustetroll Skrevet 24. februar 2014 #10 Skrevet 24. februar 2014 Ikke døpt, men ville ønsket meg ting man får bruk for. Ikke søvlskjeer, babysmykker, osv.En sparegris med navn på er en veldig fin gave
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #11 Skrevet 24. februar 2014 Jeg satte veldig pris på tripp trapp stol, penger på barnets sperra konto, ulldress i Mariusmønster, "gammeldagse" eventyrbøker. Ble ellers glad for alt annet også da Anonymous poster hash: 22b0f...520
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #12 Skrevet 24. februar 2014 Tripptrappstol var kjempegave ellers har vi fått ramme der vi har bilder av barnet mnd for mnd. Bøker, smykker, sparebørser etc som blir brukt var kjekt. Kjedeligste var noen gigantiske Kosedyr som tok opp mye plass og aldri ble brukt. Og som samlet støv! Anonymous poster hash: 531f3...576
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #13 Skrevet 24. februar 2014 En fin og spesiell sparegris som ikke "alle" har, penger på konto, eventyrbøker (sånn ordentlig sett med flere), smykkeskrin (til jente), spilledåse (til jente), fin bilderamme til et dåpsbilde ol... Anonymous poster hash: c9b6e...f79
♥Nemi♥ Skrevet 24. februar 2014 #14 Skrevet 24. februar 2014 De tradisjonelle sang/eventyrbøkene. Hardangerbestikk. Smykker, hun fikk et smykke fra gudmoren og et fra gudfaren, som jeg håper hun har hele livet :-) barneservise Dåpsfat m/inngravering.
Prinsesse07 Skrevet 24. februar 2014 #15 Skrevet 24. februar 2014 Jeg var 18 da datteren min ble døpt og vi fikk en sparebøsse hvor det var inngravert navn, fødselsdato, vekt, lengde og fødselstidspunkt av min mor i dåpsgave. Den syns jeg er kjempe fin
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #16 Skrevet 24. februar 2014 Tusen takk for mange fine tips!! Siden jeg selv er småbarnsmor og hadde min siste dåp for bare ett år siden så vet jeg jo selv hva jeg satte pris på, og det var ikke slike sølv-etuier osv, men smykker:) dette er en gutt, og jeg har bare jenter så er litt forskjell det også, da:) Hi Anonymous poster hash: f1f3a...8b2
FrkKværner Skrevet 24. februar 2014 #17 Skrevet 24. februar 2014 Jeg hadde satt pris på noe personlig. F.eks en sånn du har dåpsattesten i som er gravert inn, graverte gaver generelt. Det er ikke noe jeg hadde brukt penger på selv. Smykkeskrin med navnet, sparebøsse ol. Sølvskje eller kopp med gravering er flotte gaver syntes jeg:-) *rødme*. Jeg så at du spurte etter de unge i begynnelsen av 20årene. Tenkte med en gang at "det er jo meg". Kryper til korset å innrømmer at jeg som straks 26åring kanskje ikke regnes i denne gruppen lenger;-)
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #18 Skrevet 24. februar 2014 Tripp trapp stol en en fin gave som følger barnet i mange år. Andre ting som er supre guttegaver er f.eks barnesølje (små gutter i bunad er så stilig), tursekk i barnestørrelse (f.eks bergans), en skikkelig god ståltermos (kanskje med gravert navn på), en god barnesovepose (mine gutter fikk det og de er MYE brukt altså, på overnatting, ferie osv etterhvert), barnefiskestang o.l. En annen ting som ble satt stor pris på her i huset var et godt pledd, ungene her elsker å sitte under pleddet sitt i sofaen en tidlig morgenstund. Mange fine pledd å velge mellom, alt fra dyre allpakkapledd til rimeligere rørospledd, eller kanskje et pledd med navn på... http://www.pledd.net/ Barneservise med navn på er også kult å ha, og har blitt utrolig mye brukt her i huset http://www.babydesign.no/comersus/store/comersus_listItems.asp?idCategory=2 Ellers er dette en ganske gøyal nettside, med liker til nettbutikker som selger gaver som passer til f.eks dåp http://www.daapsgaver.no/ Anonymous poster hash: df1b7...302
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå