Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #1 Skrevet 24. februar 2014 Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid. Jeg gleder meg til å få babyen,men gruer meg så sinnsykt ettersom jeg har hatt så angst etter forrige fødsel. Jeg hadde en dårlig opplevelse og ligger nå våken om nettene og tenker på at jeg må gjennom det en gang til. Noen som har hatt det slik og har noen råd som kan roe meg ned? Anonymous poster hash: 81289...35c
mammaløve Skrevet 26. februar 2014 #2 Skrevet 26. februar 2014 De fleste sykehus med fødeavdelinger har tilbud om oppfølging av kvinner med fødselsangst. Snakk med legen din sånn at du kan bli henvist. Min kollega gikk til jevnlige samtaler ved fødeavdelingen fra tidlig i svangerskapet og helt til hun fødte. Hun hadde svært kraftig fødselsangst, men kunne likevel gledesstrålende fortelle om en flott fødsel nå sist. Det hadde gått veldig fint, og hun hadde klart å slappe av og la angsten slippe taket. Du kan helt sikkert også ta direkte kontakt med fødeavdelingen der du fødte sist. Du får helt sikkert en gjennomgang av journalen din i forbindelse med siste fødsel om du ønsker det, slik at du får vite hva som skjedde sist, Håper du kan får god hjelp, og klarer å slappe av i svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå