Gå til innhold

Sofaklatrer!!!

Elsa88

Anbefalte innlegg

Da har jeg en gutt på 1 år og 4 måneder som har lært seg å klarte opp i sofaen.

OG her sitter jeg med hjertet i halsen hele tiden  :sjokkert:

Noen som har tips til meg at jeg skal komme meg igjennom dette...

Er jo livredd at han skal ramle ned og slå seg  :haar:

ikke godt for mammahjerte....

Og der for han utenfor...  :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, da... Men det er sånn de lærer dessverre. Her lærte småen veldig kjapt hvordan han skulle komme seg ned igjen og. Bare pass på bordhjørner og slikt som han kan slå seg på, og vis ham hvordan han kan legge seg på magen, vippe beina utenfor og komme seg ned selv. Og prøv å slappe litt av selv og. Jeg skjønner deg godt, og er litt sånn selv, men bare vent til han begynner å hente krakker og skamler for å kunne klatre opp på høyere møbler...der er vi med vår på 15 måneder nå *overnervøs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg skjønner du sitter med hjertet i halsen. Jeg fant min på toppen av spisebordet i en alder av 13 mnd! Trodde jeg skal få hjerteattakk!  :fnise:  Han hadde kommet seg opp der via kjøkkenstolene.. Nå gjør han heldigvis ikke det lengre da jeg har lært han til at det er "FY FY"  (Det tok lang tid og jeg måtte være konsekvent)  :P Men sofaen, den klarer jeg ikke å holde han borte fra så der farter han rundt i full fart og hopper som en villebass (det er vårt første barn, men må nok sette strengere grenser når det kommer fler :pisk: ). Nå er han 17 mnd og har god kroppslig kontroll. Er svært sjeldent han faller ned når han først har kommet seg opp plasser. Så jeg er ikke så nervøs lengre. Bare pass på at det ikke er noen spisse kanter som han kan slå seg skikkelig på, så vil jeg tro det går fint. 
Visste du forresten at små barn er bygd for å tåle mer knall og fall enn oss voksne? De har blandt annet mer brusk og flere ledd i kroppen enn oss voksne som gjør at de er mer "tøyelige" og ikke brekker ting så fort som oss :jepp:  Med denne faktakunnskapen i bakhodet så kan du kanskje roe deg litt ned når du nå skal se minstemann erobre verden med hele sin kropp og eventyrlyst  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"og der for han utfor..." ???? høres nesten ut som du sitter med PC mens han klatrer i sofaen, kanskje du skulle legge DEN vekk og heller sitte på sofaen MED din sønn...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine gjorde dette før de var 1 år. Skummelt ja. Men det jeg har gjort som fungerer er å vise de hvordan de klatrer ned igjen. Ta tak i de og dra de ned. Etter et par ganger sitter det. Fungerer i trapper og senger også. Lærte de dette så fort de begynte å krabbe. Og ellers så må man passe på. 

Anonymous poster hash: 1017b...a40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine gjorde dette før de var 1 år. Skummelt ja. Men det jeg har gjort som fungerer er å vise de hvordan de klatrer ned igjen. Ta tak i de og dra de ned. Etter et par ganger sitter det. Fungerer i trapper og senger også. Lærte de dette så fort de begynte å krabbe. Og ellers så må man passe på. 

Da slipper du ihvertfall at han stuper ned på hodet om han skal ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"og der for han utfor..." ???? høres nesten ut som du sitter med PC mens han klatrer i sofaen, kanskje du skulle legge DEN vekk og heller sitte på sofaen MED din sønn...???

For det første så satt jeg i sofaen med PC'n og for det andre... Og siden du skrev slik til megså skriver jeg slik tilbake til deg og..

Jeg er ikke alenemor! min mann var hjemme og holdt på med guttungen når dette skjedde.. Og som alle vet at barn er raskere enn man trur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...