Gå til innhold

Sangenic bleiebøtte, noen som har?

Salvador

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått en slik bleiebøtte fra babyshop, og det følger med en såkalt kassett med pose. Men det står ikke hvor lang den posen er. Hvor lenge kan jeg forvente at den holder? Og så stusser jeg litt over beregningen på antall bleier pr uke som står på pakken, de har beregnet at bøtten har plass til 1ukes forbruk dersom man skifte 3 ganger pr dag og bruker bleie str 3. Synes det høres veldig lite ut å bare skifte 3ganger om dagen.... ?! Eller er jeg skikkelig hyperbytter?

Jeg synes de kassettrefillene er ganske dyre også i grunn, men har jo egentlig ikke noe holdepunkt for den meningen, siden jeg ikke vet hvor lenge en kassett holder. Noen som har denne bleiebøtten og kan svare meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk en sånn også. Jenta mi er 5 måneder (idag faktisk) og jeg droppet hele bleiebøtten jeg!

Synes rullen varte altfor kort tid, bøtten tar bare plass og støver ned på rommet hennes, og i tillegg er disse rullene er veldig dyre! :(

Jeg kjøper nå disse lilla bleieposene fra Libero(?), har de på stellebordet og putter bæsjebleiene i dem :)

Så passer jeg heller på å gå ut med søpla ofte( noe som ikke er noe problem her i huset da den fyller seg opp fort uansett) dessuten skal disse posene være luktfri så lenge man knyter de godt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frem til nå har jeg brukt hundeposer, og det har fungert helt greit. Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å bruke en slik bøtte, men trengte en søppeldunk på soverommet og denne var gratis :) Jeg tenkte å gå over til hundeposer når kassetten er tom, og fortsette å bruke bøtten uten kassett. Hundeposer er, tro det eller ei, ikke luktfrie.... Men i en bøtte med lokk skulle være bedre enn å ha posen rett på gulvet slik vi har gjort til nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt sånn i Bhg jeg har jobbet. Bare tullete. Ekkelt å fjerne remsen med bleier, dyrt å kjøpe nye poser og fylles fort opp. Et billigere og bedre alternativ er de svarte posene til hundrbæsj faktisk. Billigere og bedre plast enn de til libero.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne. Jeg syns kassettene holder lenge. Jenta mi er 4,5 mnd og enkelte dager går det ganske mange bleier andre dager bare 3-5 stk.

Jeg snurrer ikke ringen når hu bare har tissebleie. Men når hun har bæsja så snurrer jeg. Ikke syns jeg det er hverken ekkelt eller vanskelig og tømme den heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg prøvd bøtten noen ganger, og synes det hjulet er litt tungvint å snurre på, bøtten er så lett at jeg må holde igjen med ene hånden mens jeg vrir hjulet. :s Virker ikke som den holder helt tett med tanke på lukt heller. jaja, den var da gratis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne du sier den ikke holder tett? Har ikke hatt noe lukt fra min i det hele tatt... Har du knytt den enden som sitter i lokket skikkelig? Eller kanskje det har gått hull på posen?

Ja det kan være litt kronglete og snurre hjulet men som du sier; bøtta var gratis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...