Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #1 Skrevet 22. februar 2014 Hvor mange prosent jobber dere? Hvilke fag/ansvarsoppgaver har dere? Synes dere det fungerer bra? Jeg jobber i et 100% vikariat nå, men synes det er altfor mye. Har treåring og baby (10 mnd) hjemme. Anonymous poster hash: 48a7a...548
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #2 Skrevet 22. februar 2014 Kontaktlæreren til 1.klassingen min jobber 80%, hun har fri hver fredag. Anonymous poster hash: 6a0d0...aef
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #3 Skrevet 22. februar 2014 Jeg jobber 80%, og har en fridag i uken. Men fridagen går ofte med til arbeid likevel. Forberedelser, møter, kurs... Jeg er kontaktlærer i 1. klasse, og har de fleste fag i klassen. Anonymous poster hash: e4e7f...6ac
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #4 Skrevet 22. februar 2014 Jo, men med en fridag i uken blir det vel mindre å gjøre på kvelder/i helger? HI Anonymous poster hash: 48a7a...548
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #5 Skrevet 22. februar 2014 Jeg jobber 80% på ungdomsskole. Har en dag fri i uken og bruker den som oftest til retting, elevsamtaler, foreldresamtaler og planlegging av undervisningsopplegg. Bruker myyye tid på retting. Det gjør at jeg ikke trenger å jobbe like mye på kveldstid og i helgene og da er alt mer levelig. Pleier å jobbe litt søndags kveld og et en eller to kvelder til. Før satt jeg omtrent hver kveld. Ble alt for mye. Anonymous poster hash: bb82f...6b1
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #6 Skrevet 22. februar 2014 Skal ikke gå på møter kurs på fridagen din da #3. Hvorfor i all verden gjør du det? Anonymous poster hash: bb82f...6b1
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #7 Skrevet 22. februar 2014 Skal ikke gå på møter kurs på fridagen din da #3. Hvorfor i all verden gjør du det? Anonymous poster hash: bb82f...6b1 Fordi hun skrev fridag, men mente sikkert en dag med undervisningsfri. Jeg jobber selv redusert, og har gjort det i noen år, pga små barn og ptsd pga tidlgere arbeidsrelatert opplevelse. Jeg har da søkt om å få en-to dager med undervisningsfri, slik at disse dagene kan brukes til retting og forberedelse. Dessverre er det slik at møter og kurs kan falle på de undervisningsfrie dagene, og da må man dra på dette. Men om man f.eks har jobb annet sted på de undervisningsfrie dagene, så kan man søke seg fri fra møtene eller kursene, og da kommer det an på stillingsprosent og omfang om det blir innvilget. Når man jobber redusert, kan man også få redusert møteplikt, og må ikke møte på alt. Anonymous poster hash: 63fae...558
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #8 Skrevet 23. februar 2014 Skal ikke gå på møter kurs på fridagen din da #3. Hvorfor i all verden gjør du det? Anonymous poster hash: bb82f...6b1 Fordi hun skrev fridag, men mente sikkert en dag med undervisningsfri. Jeg jobber selv redusert, og har gjort det i noen år, pga små barn og ptsd pga tidlgere arbeidsrelatert opplevelse. Jeg har da søkt om å få en-to dager med undervisningsfri, slik at disse dagene kan brukes til retting og forberedelse. Dessverre er det slik at møter og kurs kan falle på de undervisningsfrie dagene, og da må man dra på dette. Men om man f.eks har jobb annet sted på de undervisningsfrie dagene, så kan man søke seg fri fra møtene eller kursene, og da kommer det an på stillingsprosent og omfang om det blir innvilget. Når man jobber redusert, kan man også få redusert møteplikt, og må ikke møte på alt. Anonymous poster hash: 63fae...558 Jeg går ikke på kurs eller møter på min undervisningsfrie dag. Jobber 80% og har da fått ordet en fridag i uken. Får jo ikke betalt for den dagen så bruker den tiden som jeg vil. Noen ganger retter jeg hjemme, noen ganger drar jeg inn på jobb og andre ganger gjør jeg ærend og husarbeid. Min arbeidsgiver ber meg aldri om å delta på kurs/møter denne dagen. Kan arbeidsgiver virkelig be om dette? Anonymous poster hash: bb82f...6b1
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #9 Skrevet 23. februar 2014 Jobber 90% nå, men øker til 95% om noen uker. Jeg har 7 klasser i norsk, så det er en del rettearbeid. For meg fungerer dette veldig greit. Har en dag i uken uten undervisning, men til gjengjeld en dag i uken med 7 timers undervisning i strekk da. Den dagen er veldig tung. Har fire barn hjemme. Anonymous poster hash: 9798b...820
skjotta Skrevet 23. februar 2014 #10 Skrevet 23. februar 2014 Skal ikke gå på møter kurs på fridagen din da #3. Hvorfor i all verden gjør du det? Anonymous poster hash: bb82f...6b1 Fordi hun skrev fridag, men mente sikkert en dag med undervisningsfri. Jeg jobber selv redusert, og har gjort det i noen år, pga små barn og ptsd pga tidlgere arbeidsrelatert opplevelse. Jeg har da søkt om å få en-to dager med undervisningsfri, slik at disse dagene kan brukes til retting og forberedelse. Dessverre er det slik at møter og kurs kan falle på de undervisningsfrie dagene, og da må man dra på dette. Men om man f.eks har jobb annet sted på de undervisningsfrie dagene, så kan man søke seg fri fra møtene eller kursene, og da kommer det an på stillingsprosent og omfang om det blir innvilget. Når man jobber redusert, kan man også få redusert møteplikt, og må ikke møte på alt. Anonymous poster hash: 63fae...558 Jeg går ikke på kurs eller møter på min undervisningsfrie dag. Jobber 80% og har da fått ordet en fridag i uken. Får jo ikke betalt for den dagen så bruker den tiden som jeg vil. Noen ganger retter jeg hjemme, noen ganger drar jeg inn på jobb og andre ganger gjør jeg ærend og husarbeid. Min arbeidsgiver ber meg aldri om å delta på kurs/møter denne dagen. Kan arbeidsgiver virkelig be om dette? Anonymous poster hash: bb82f...6b1 for noen er kurs en mulighet til å videreutvikle seg og øke egen kunnskap vet du. Jeg ser ikke på det som at sjefen ber meg om å være med, hun tilbyr meg muligheten til å være med og jeg tar imot med åpne armer fordi jeg alltid ønsker å lære mer. Har vært på mange kurs denne permisjonen og er urolig glad for å ha fått muligheten.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #11 Skrevet 23. februar 2014 Kontaktlæreren til 1.klassingen min jobber 80%, hun har fri hver fredag. Anonymous poster hash: 6a0d0...aef Kanskje det er svigermoren min, for hun jobber 80% med fri hver fredag:) Anonymous poster hash: 48603...271
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #12 Skrevet 23. februar 2014 Skal ikke gå på møter kurs på fridagen din da #3. Hvorfor i all verden gjør du det? Anonymous poster hash: bb82f...6b1 Fordi hun skrev fridag, men mente sikkert en dag med undervisningsfri. Jeg jobber selv redusert, og har gjort det i noen år, pga små barn og ptsd pga tidlgere arbeidsrelatert opplevelse. Jeg har da søkt om å få en-to dager med undervisningsfri, slik at disse dagene kan brukes til retting og forberedelse. Dessverre er det slik at møter og kurs kan falle på de undervisningsfrie dagene, og da må man dra på dette. Men om man f.eks har jobb annet sted på de undervisningsfrie dagene, så kan man søke seg fri fra møtene eller kursene, og da kommer det an på stillingsprosent og omfang om det blir innvilget. Når man jobber redusert, kan man også få redusert møteplikt, og må ikke møte på alt. Anonymous poster hash: 63fae...558 Jeg går ikke på kurs eller møter på min undervisningsfrie dag. Jobber 80% og har da fått ordet en fridag i uken. Får jo ikke betalt for den dagen så bruker den tiden som jeg vil. Noen ganger retter jeg hjemme, noen ganger drar jeg inn på jobb og andre ganger gjør jeg ærend og husarbeid. Min arbeidsgiver ber meg aldri om å delta på kurs/møter denne dagen. Kan arbeidsgiver virkelig be om dette? Anonymous poster hash: bb82f...6b1 Det kommer nok an på hvilken avtale du har med lederen din, og hva slags skole/trinn/fag du har. Men på videregående skole så kan du ikke bare unnlate å komme på viktige møter fordi du ikke har undervisning den dagen. En lærerstilling er per dags dato, (før eventuelle KS-forslag inntreffer), drevet av arbeidsoppgaver, og lønnes ikke etter antall dager du er på jobb, men etter stillingsprosenten. I den prosenten innebærer det mer enn undervisning, som blant annet oppfølgingsmøter, fellesmøter og kurs/foredrag, mm. Dette kan legges på hvilken dag som helst, og dersom dette inngår i din arbeidsbeskrivelse, så er det din plikt å møte opp. Det er jo forresten genialt dersom mye av dette faller på den undervisningsfrie dagen din, for da trenger ikke skolen å ordne med vikar for deg. Jeg jobbet en plass hvor jeg hadde fastlagt tilstedeværelsesplikt hele dagen jeg ikke hadde undervisning, og jeg jobbet redusert. Dette var en lokalstyrt bestemmelse ved skolen, en lite populær bestemmelse blant de ansatte forøvrig. ...og jeg jobber ikke der noe mer... Anonymous poster hash: 28d86...eea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå