Gå til innhold

Ser magen buler ut, veldig tidlig eller?

Anbefalte innlegg

Jeg er 17+1 på vei, og kan se TYDELIG at magen buler ut når mini sparker, og kjenner det godt om jeg har hendene liggende på magen. Har kjent aktivitet innvendig - flere ganger daglig siden 15+9.

Mange har spurt om jeg er lengere på vei enn jeg tror, hva tror dere? Er det tidlig?

Fortsetter under...

Det er kjempe sprøtt! :D Kan se han snur seg mens han sparker. Først litt på høyre side, så kommer neste spark nesten midt under navelen, så det siste på venstre side. Synes det er helt surrealistisk! Men syns også det virker litt tidlig? Mange har spurt meg om jeg er sikker på at jeg ikke er rundt 20-22 uker, men det tror jeg ikke kan være tilfellet i det heletatt :o

Jeg hadde det sånn forrige gang og var førstegangsgravid i tillegg så trodde egentlig ikke det var spark før jeg måtte innse det når magen begynte å bule ut når jeg kjente bevegelse:) Kunne se det tyderlig på utsiden ifra uke 18. Hadde en super aktiv gutt i magen gjennom hele svanerskapet:) (Og etter han kom ut har han trengt minimalt med søvn så er nok bare en sånn type).

Spent denne gangen da en normalt merker det tidligere 2.gangs. Ikke sett noe utenpå ennå. Men kjent bevegelse i 1 ukes tid (15uker nå). 

Annonse

Ingen som har opplevd noe lignende så tidlig?

Joda, jeg har.  Nå er jeg tredjegangs og opplevde det ikke så tidlig med de to forrige.  Fra 15 uker så jeg magen sprette ut.  Nå er hun helt vill og ommøblerer flere ganger pr dag, 26+5 uker.

Høres jo fantastisk ut! :)

Innbiller meg at man kjenner og ser det tidligere dersom man har lite underhudsfett på magen? Mulig det er helt feil, men synes det virker logisk?

Jeg er bare 15 + 1 i dag, og har ikke kjent noe som helst bevegelse ennå, -bare sett på UL at han er ganske så aktiv iallefall.

Jeg hadde det litt slik med de to første. Veldig aktive barn, og kunne se/kjenne det utenpå magen fra uke 16. Denne gangen har jeg en MYE roligere baby, så nå er det bare såvidt jeg har kjent noe utenpå magen, selv om jeg er rundt uke 18. Langt mindre sett det. Er ganske tynn, og har aldri hatt morkake foran, tror begge deler har en del å si.

• 2 uker senere...

I forrige svangerskap kjente jeg det, og så det på utsiden fa ca. uke 16. Nok ikke så drastisk som HI beskriver, men så godt at pappaen også kunne se det og kjenne sparkene og bevegelsene.

Om man kjenner det tidlig, har nok mest med hvor morkaken ligger. Det handler nok ikke om hvor godt polstret man er. Men man ser det nok tidligere på utsiden om man er veldig tynn, sden det er tynnere lag mellom babyen og utsiden av magen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...