Gå til innhold

noen som jobber hos xxl? åssen er lønna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva jobber du med da i butikken?

Hva er timelønnen din?

Anonymous poster hash: 496c7...a17

Matbutikk. Jeg er på lønnstrinn 6, men har nesten 180 i timen da jeg øker litt hvert år selv om det ikke er flere lønnstrinn.

Anonymous poster hash: d870e...23a

?? Jeg har det samme som deg i timen, samme lønnstrinn + tillegg for ubekvem arbeidstid + bonus innimellom. Hvis du får utbetalt så mye i mnd må du belage deg på en skattesmell?? For dette stemmer ikke med timelønn/månedslønn om du jobber vanlig full stilling.

Anonymous poster hash: 314b9...ffd

Tror du skal ta det du leser her inne med en klype salt!

Og skattesmell er nok stikkordet her.

Anonymous poster hash: 8af27...d01

Jeg har 180 i timen, pluss låsetillegg 6 kr timen. Jeg har også betalt pause som lås, og fårbetalt for 9 timer arbeidsdag inkludert stengetiden. Jobber 5-6 dager i uken, 3-4 dager kveld og mye lørdager. Vi er oppe til 23, og da har jeg ub3 8 av 9 timer lørdag. Har også ub3 etter 21 i hverdagen. Og som du ser er grunnlønna mi drøye 28 000 uten tillegg. Så det er ganske lett å komme opp i 33 000 med tillegg og ubekvem arbeidstid.

Det var den klypa med salt;)

Du jobber altså mye og veldig ubekvem arbeidstid?

Har du små barn?

Glad jeg slipper å være så mye borte fra barna mine og likevel tjene mer enn deg....

Nei jeg har ikke små barn. Da hadde jeg såklart ikke valgt å jobbe så ubekvemt.

Den dagen jeg får barn blir det dagtid på kontor tenker jeg.

Nå var det snakk om butikklønn. At man tjener mer i andre yrker selv med bedre arbeidstid, men som regel også krever utdannelse osv er jo ikke så rart;)

Skrevet

Hva er timelønnen din?

Matbutikk. Jeg er på lønnstrinn 6, men har nesten 180 i timen da jeg øker litt hvert år selv om det ikke er flere lønnstrinn.

?? Jeg har det samme som deg i timen, samme lønnstrinn + tillegg for ubekvem arbeidstid + bonus innimellom. Hvis du får utbetalt så mye i mnd må du belage deg på en skattesmell?? For dette stemmer ikke med timelønn/månedslønn om du jobber vanlig full stilling.

Jeg tjener 33 000, så betaler jeg skatt. Hvorfor er jeg dømt å få baksmell?

Anonymous poster hash: d870e...23a [/acronym

Du tjener 33000 før skatt mener du å si?

Jeg tjener 33 000, men det er jo ikke det jeg har utbetalt såklart. Skjønner hvorfor ikke dere mener jeg er dømt til å få baksmell uansett hva jeg tjener.

Stusser litt over er det ikke er helt opplagt at lønna som oppgis er før skatt. Det er jo det vedkommende tjener i måneden. Å oppgi etter skatt gir jo overhodet ikke et korrekt bilde på lønna, og det var jo lønna det ble spurt etter her.
Det var det jeg trodde også:)

Skrevet

Xxl følger ikke tariffen. Du har ingen kveld/helgtillegg.

Jeg har 285 000 i året, jobber 100%.

Ikke noe å bli rik på med andre ord.

Men det er egentlig ingen som kan si hvilken lønn du vil få, for det varierer mye. Trynefaktoren står høyt i xxl.. :/

Anonymous poster hash: bea88...96a

Skrevet

Xxl følger ikke tariffen. Du har ingen kveld/helgtillegg.

Jeg har 285 000 i året, jobber 100%.

Ikke noe å bli rik på med andre ord.

Men det er egentlig ingen som kan si hvilken lønn du vil få, for det varierer mye. Trynefaktoren står høyt i xxl.. :/

Anonymous poster hash: bea88...96a

Da har jeg en ting å si til dere som jobber der, ta kontakt med handel og kontor, organiser dere alle som er ansatt der, deretter krev tariffavtale ( det er dem nødt til når alle er organiserte) ! Vips så har dere tarifflønn..

Anonymous poster hash: 181db...c1d

Skrevet

Jobber også i xxl 100% har 300800 i året, pluss oppnålig bonus 7500 og personalgoder. Ikke verdens beste lønn/ ordning men flotte kolleger og sjef. Bra miljø, men ikke jobb jeg blir gammel i pga arbeidstider.

Anonymous poster hash: a127e...d6e

• 3 uker senere...
Skrevet

Okei, dette er off topic; men jeg er innkalt på intervju til en xxl butikk på fredag og fikk beskjed om at det er gruppeintervju. Kjenner jeg får litt "angst" for vet ikke hva det vil si og hva det går ut på. Noen av dere som jobber der som kan si noe om det? Jeg er ikke den mest frempå/utadvente og stikker meg sjeldent frem i grupper før jeg kjenner folk/arbeidsplassen og føler meg trygg, så ble med en gang litt engstelig for det her... :)

Anonymous poster hash: 2936d...e1e
Skrevet

Okei, dette er off topic; men jeg er innkalt på intervju til en xxl butikk på fredag og fikk beskjed om at det er gruppeintervju. Kjenner jeg får litt "angst" for vet ikke hva det vil si og hva det går ut på. Noen av dere som jobber der som kan si noe om det? Jeg er ikke den mest frempå/utadvente og stikker meg sjeldent frem i grupper før jeg kjenner folk/arbeidsplassen og føler meg trygg, så ble med en gang litt engstelig for det her... :)

Gruppeintervju vil si at ALLE som har søkt og er blitt kalt inn på intervju må møte samtidig. Intervjuet varer noen timer, du får streng beskjed om at du har taushetsplikt så du kan ikke nevne navn på noen av de andre på intervju til andre som ikke var der eller hva som blir sagt om xxl.

Har vært på ett sånt møte med xxl, var så ukomfortabelt.

Fikk høre i ettertid at det visstnok ikke er lov med slike intervju, men vet ikke om det er sant da.

Anonymous poster hash: 1ffd3...d6c

Skrevet

Gruppeintervju vil si at ALLE som har søkt og er blitt kalt inn på intervju må møte samtidig. Intervjuet varer noen timer, du får streng beskjed om at du har taushetsplikt så du kan ikke nevne navn på noen av de andre på intervju til andre som ikke var der eller hva som blir sagt om xxl.

Har vært på ett sånt møte med xxl, var så ukomfortabelt.

Fikk høre i ettertid at det visstnok ikke er lov med slike intervju, men vet ikke om det er sant da.

Anonymous poster hash: 1ffd3...d6c

Tusen takk for svar! Når du sier at alle må møte samtidig; må hver enkelt svare på spørsmål foran alle eller blir det for eksempel delt opp i grupper eller lignende der man skal løse en oppgave sammen eller hva? 

Skrevet

Hva er timelønnen din?

Tror du skal ta det du leser her inne med en klype salt!

Og skattesmell er nok stikkordet her.

Jeg har 180 i timen, pluss låsetillegg 6 kr timen. Jeg har også betalt pause som lås, og fårbetalt for 9 timer arbeidsdag inkludert stengetiden. Jobber 5-6 dager i uken, 3-4 dager kveld og mye lørdager. Vi er oppe til 23, og da har jeg ub3 8 av 9 timer lørdag. Har også ub3 etter 21 i hverdagen. Og som du ser er grunnlønna mi drøye 28 000 uten tillegg. Så det er ganske lett å komme opp i 33 000 med tillegg og ubekvem arbeidstid.

Det var den klypa med salt;)

Du jobber altså mye og veldig ubekvem arbeidstid?

Har du små barn?

Glad jeg slipper å være så mye borte fra barna mine og likevel tjene mer enn deg....

Skjønner virkelig ikke det siste svaret. Hva mener anonym å si her? Får litt sånne "ædda bædda jeg er bedre enn deg uansett hva du sier.." vibber. Whats the point.

Anonymous poster hash: 6f704...23b

Skrevet

Ikke for å være negativ her, men dersom du ikke er av den mest frampå og utadvendte typen i begynnelsen, vil det være vanskelig å bli valgt ut.... Prøv så godt du kan å stikk den positivt fram! Altså vær blid, smilende, oppmerksom og interessert - og snakk! :D Lykke til.

Skrevet

Oi.. Jeg har også søkt på xxl. Jobber i matbutikk nå og har 187,10 i timen + tillegg.. Er organisert i HK. Men hvis de ikke betaler kveldstillegg og helgetillegg og har mindre i timen enn hva jeg har nå, så er ikke jeg int. i å jobbe på xxl.

Anonymous poster hash: 323c8...8db

Skrevet

Ble det jobb?

Anonymous poster hash: 4c849...c7e
Skrevet

Var det på Hamar du var på intervju? Ser de skal åpne en butikk der, og søknadsfristen var forrige mandag.

Skrevet

Oi.. Jeg har også søkt på xxl. Jobber i matbutikk nå og har 187,10 i timen + tillegg.. Er organisert i HK. Men hvis de ikke betaler kveldstillegg og helgetillegg og har mindre i timen enn hva jeg har nå, så er ikke jeg int. i å jobbe på xxl.

tror neppe du får mer betalt på xxl. Om du ikke er super god å forhandle eller har ekstra gode kunnskaper med tanke på avdelingen og stilling du søker på...xxl er ikke organisert men du kan være heldig å få bonus.,, noe som kan være vanskelig

Anonymous poster hash: a127e...d6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...