Gå til innhold

Jeg skrev her inne for en stund siden om lukt fra leiligheten vi leier ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, etter vi hadde prøvd å få tak i han i flere dager låste vi oss inn. Synet som møtte oss var grusomt. Og ikke minst lukten. I leiekontrakten står det at han må opprettholde normalt renhold osv. Vi har standard husleiekontrakt via Huseierens landsforbund.Han har nok ikke støvsugd siden han flyttet inn for 1 år siden. Det var svart langs alle lister av både møkk og hybelkaniner. Det var over hele gulvet.

Stuebordet var fylt med ølbokser, noen var feltet og sølt på gulvet. Det var klissete ølflekker over hele stuegulvet. Kjøkkengulvet var overfylt med juicekartonger og tomflasker, samme med soverom. Badet var ikke vasket, doen var grusom og dusjen var svart av dritt og støv. 

Kjøkkenvasket var fylt med skitne kopper og kar, komfyren var møkkete og fylt med matrester og smuler og fastbrent fett. Dørene er svarte på både kanter og håndtak da han jobber i asfalten. Kjøleskapet var ripet og bulket (dette følger med leiligheten og var nytt ved innflyttelse). Hele leiligheten var totalrenovert før han flyttet inn og nå ser det f... ikke ut!!

Har vært i kontakt med Huseierens landsforbund og de skulle ringe meg tilbake. Men hva i all verden hadde dere gjort? Vi kan vel kaste han ut for han har jo flere brudd på kontrakten. Det står også i kontrakten at han må betale leie selv om vi har kastet han ut, til vi finner ny leietaker, men dette nekter han nok å gjøre!

Anonymous poster hash: 9389a...8e4
Skrevet

Hadde hivd han på huet og ræva ut!

Skrevet

Ta bilder og dokumenter..... for guds skyld

Anonymous poster hash: 4e7cb...d5f

Skrevet

Det står i kontrakten at han skal opprettholde normal renhold og ta vare på de tingene som følger med leiligheten. Har tatt bilder av alt og lagret på to mobiler + pc og e-post. Vi må bare kaste han ut, men det står i kontrakten at han er pliktig til å betale de månedene vi bruker på å få leiligheten i stand igjen til vi får ny leietaker, men det vet jeg jo at han kommer til å nekte å gjøre! Nesten så jeg får lyst til å legge ut et bilde her for å vise hvor tilgriset det er.

HI

Skrevet

Bare pass på at alt blir gjort riktig mtp varsler, oppsigelse og slikt! 

Anonymous poster hash: 38890...73d
Skrevet

Legg ut bilde, 'a! Anonymiser med sånn blury-funksjon som du blant annet kan gjøre i instagram :D

Skrevet

Det står i kontrakten av leietaker har 1 mnd på seg til å svare når vi gir han skriftlig beskjed om utkastelse, men det kan jo ikke stå sånn som det gjør nå i 1 mnd! Så fint som det var der, totalrenovert når han flyttet inn! Nytt bad, toalett, dusj og kjøleskap. Nå ser det ikke ut!

HI

Skrevet

Du får vel depositumet til å gjøre dt istand igjen?

Anonymous poster hash: 68ac3...4df

Skrevet

Send han skriftlig oppsigelse i posten, la det gå i en mnd (gjør dere noe som helst den mnd, så bryter dere reglene også) Pælm han ut og bruk depositumet på å ordne opp i rotet hans.

Anonymous poster hash: 9f929...dc0
Skrevet

Men er leiligheten ødelagt eller bare skitten? Jeg ser bort fra kjøleskapet.

Anonymous poster hash: 76c00...8c4

Skrevet

Bilde hi!!!

Har dere mye depositum da?

Anonymous poster hash: a8699...6f0
Skrevet

Han er fortsatt ute utenlands, får ikke tak i han, måtte snakke med en kompis av han som tok inn posten hans. Jeg vet ikke hvordan det ser ut under metervis med juicekartonger og dritt på gulvet, eller om det lar seg vaske. Men dører og vegger må males. Han har heller ikke brukt kjøkkenviften for malingen på kjøkkenet bobler og flasser..

HI

Skrevet

Du kan ikke kaste han ut. Du må skrive oppsigelse/krav om utkastelse.. det har han 1 mnd å svare på/motsi seg.

Har prøvd mengder av ganger å kaste ut de som leier hos oss grunnet manglende betaling. Er forferdelig vanskelig å få folk ut!

Anonymous poster hash: 64987...6d7
Skrevet

Han er fortsatt ute utenlands, får ikke tak i han, måtte snakke med en kompis av han som tok inn posten hans. Jeg vet ikke hvordan det ser ut under metervis med juicekartonger og dritt på gulvet, eller om det lar seg vaske. Men dører og vegger må males. Han har heller ikke brukt kjøkkenviften for malingen på kjøkkenet bobler og flasser..

HI

Men han har vel betalt depositum eller? Normalt når man leier ut er jo at man krever 2-3 mnds husleie i depositum.

Håper dere har gjort det..

Anonymous poster hash: a30aa...b97

Skrevet

Jeg hadde hevdet "nødverge" for å forhindre ytterlige skadeverk på leiligheten. Her hindrer leietaker å stanse skade på eiendom (er utenlands) å vente med å utbedre fukt/sopp/annet hadde jeg aldri gjort.

Pakk sakene sammen pent i esker og begynn med å redd leiligheten nå. Ta bilder før, under og etter!

Leietaker er forsvunnet, ta tilbake din eiendom!

Skrevet

Ja, jeg skjønner ikke helt at dette skal vente, og leiligheten som var helt splitter. Vi rev alt til grunnen der for å så bygge det opp igjen. Så surt! Han har bare 1 mnd oppsigelse, dermed også 1 mnd depositum. Det er bare 6000, så kommer ikke akkurat langt med det. Holder jo bare for kjøleskapet som han har ødelagt. 

HI

Skrevet

Ja, jeg skjønner ikke helt at dette skal vente, og leiligheten som var helt splitter. Vi rev alt til grunnen der for å så bygge det opp igjen. Så surt! Han har bare 1 mnd oppsigelse, dermed også 1 mnd depositum. Det er bare 6000, så kommer ikke akkurat langt med det. Holder jo bare for kjøleskapet som han har ødelagt.

HI

Herlighet. Depositum og oppsigelsestid må da ikke henge sammen. Vi leier ut en del og leier aldri ut med mindre enn tre mnd. depositum. Som du sier...en mnd leie rekker ikke til noe. Kjipt at dette skjedde med dere men de pengene blir nok vanskelig å inndrive. Hadde uansett skrevet regning på hele beløpet og sendt det til inkasso om han ikke betalte.

Anonymous poster hash: b4d13...1d9

Skrevet

Anmeld for hærverk på privat eiendom?

Anonymous poster hash: 28139...93e

Skrevet

HI

Det er jo en ganske stor tabbe fra dere side da, 6000kr i depositum er jo ingenting!

Så det må dere dessverre ta på deres egen kappe.

Men, når det er sagt. Pakk sammen tingene hans, anse han som "forsvunnet"

Bytt låssylinder, koster 300kr på jernia!

Fiks opp leiligheten på nytt og vit at dere nå har lært en dyr lærepenge!

Er kanskje "ulovlig" men folk som bedriver hærverk fortjener ikke noe mer! Ut med han

Skrevet

Jeg trodde det skulle stå at du fant et dødt menneske i leiligheten. Haha

Anonymous poster hash: 86f44...58e

Skrevet

HIAnonymous poster hash: 9389a...8e4

Det er jo en ganske stor tabbe fra dere side da, 6000kr i depositum er jo ingenting!

Så det må dere dessverre ta på deres egen kappe.

Men, når det er sagt. Pakk sammen tingene hans, anse han som "forsvunnet"

Bytt låssylinder, koster 300kr på jernia!

Fiks opp leiligheten på nytt og vit at dere nå har lært en dyr lærepenge!

Er kanskje "ulovlig" men folk som bedriver hærverk fortjener ikke noe mer! Ut med han

Uklokt valg å ha så lavt depositum, men utleier kan fortsatt kreve leietakeren for å betale for skadene utover normal slitasje. Det er selvsagt vanskeligere å få inn pengene enn om du hadde hatt større depositum, men det betyr ikke at du har mistet retten på erstatning. Lurt å kontakte noen som vet hvordan du gjør dette riktig.

Skrevet

Kontakt advokatene fra Huseierene landsforund! De bør jo kunne hjelpe dere med dette..

Anonymous poster hash: 6b1dd...788

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...