helixxx Skrevet 21. februar 2014 #1 Del Skrevet 21. februar 2014 Har 2 barn frå før som var store og åt masse morsmelk og vaks fint. Fekk tvillinhar på ca 3.0 og 3.3 kg for 18 dagar sidan og slit med å få i dei nok. Melka kom ikkje før dag 5 og den første veka fekk dei mme (erstatning) i tillegg til mm. På dag 15 hadde dei fortsatt ikkje nådd fødselsvekta si sjølv om -tvilling 2 har fått litt tillegg....no har eg saman med,helsesystra funnet ut at eg må gje tillegg til begge samtidig som eg,ammar. Og no brukar eg flaske til tillegget. Mitt spørsmål er: kor mykje skal eg gje? Og kor ofte? Ammar ca,kvar tredje time gjennom både dag og natt....når skal tillegget komme? Trudde dette med mating skulle gå.på rutine her..... Ps: mine babyar er forholdsvis fornøgde til tross for at dei legger på seg veldig lite....og dei både tissar og bæsjar Råd mottas med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #2 Del Skrevet 21. februar 2014 Har hatt det som deg med både storesøster og lillesøster, jeg får aldri nok melk tydeligvis. Jeg har stort sett gitt tillegget rett etter amminga. På natt var lillesøster fornøyd med pupoen og det samme på formiddagen, men på de andre måltidene ga jeg tillegg rett etterpå. Det er viktig å bruke den minste smokkstr på flaska når man skal amme i tillegg, så babyen ikke blir vant til at melka kommer fort/lett. Medela har en flaskesmokk som gjør at babyen må suge på samme måte som ved brystet visstnok, den er annerledes enn andre smokker. Ang mengde så skal jo flaskebarna selvregulere seg på samme måte som de som ammes. Jeg hadde kanskje prøvd å tilby 40 eller 70 ml mme i første omgang, så ser du fort om de er fornøyd med det.. Anonymous poster hash: 2e977...b44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkesåallerværst Skrevet 24. februar 2014 #3 Del Skrevet 24. februar 2014 Oj, dette hørtes strevsomt ut! For å få opp din egen produksjon, bør du amme først også gi tillegg. Nattamming er det som øker produksjonen best, og for deg som har to, vil det også være bra amme på begge bryst samtidig (hadde mer enn nok med å klare ett jeg altså ). Det er ofte ikke så mye mme som skal til, som man tror, når de ammes - mengden på pakken blir derfor misvisende. Hjelpebryst er jo også en løsning (se ammehjelpen.no). Send lillenims (?) en pm, hun er ammehjelper. Ville også spurt en gang til på ammopoliklinikk/helsestasjon hvis jeg var deg, ettersom barna dine er tvillinger og brukte lang tid på å nåfødselsvekt. Mener de fornøyde og går litt opp, så er jo det et godt utgangspunkt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå