Gå til innhold

Kvalm av jerntabletter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bli det? Har fått påvist jernmangel (gravid uke 32) og fått beskjed av legen om å ta mer jern. Tok fra før tre tabletter hemofer pr.dag noe som er ca. 70 milligram (eller hva de måler i). I går tok jeg de legen anbefalte, en tablett morgen og kveld á 100mg. Har altså mer enn doblet dosen. Har sovet skikkelig dårlig i natt og føler meg så uggen nå. Kjempekvalm og urolig i magen. Kan dette ha noe med jerntablettene å gjøre eller er det mest sannsynlig omgangssyke på gang? Noen som har erfaringer med dette?

Anonymous poster hash: 0fb48...d10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kan man bli. Selv så kastet jeg opp i flere dager før de på føden ba meg om å bytte merke. Tok også Hemofer, og er vist helt vanlig å bli dårlig av de. Var i uke 30. Men nå husker jeg ikke hvilket merke jeg skulle ta istedenfor. Spør på apoteket.

Skrevet

Kan anbefale aminojern som selges i helsekostbutikker.

Skrevet

Ja det kan man bli. Selv så kastet jeg opp i flere dager før de på føden ba meg om å bytte merke. Tok også Hemofer, og er vist helt vanlig å bli dårlig av de. Var i uke 30. Men nå husker jeg ikke hvilket merke jeg skulle ta istedenfor. Spør på apoteket.

Takk for svar. Det gikk fint da jeg tok hemofer, men kvalmen kom da jeg byttet til en sterkere variant (husker ikke navnet). Men da vet jeg at det kan være en sammenheng så da står jeg over alt av jerntabletter i dag.

Anonymous poster hash: 0fb48...d10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...