Gå til innhold

Nozinan som sovemedisin - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk for to dager siden noen få tabletter med Nozinan av legen for å prøve å snu døgnrytmen min. I går natt tok jeg en tablett og etter nesten to timer ble jeg trøtt, sovnet og sov godt hele natten.

I kveld tok jeg en tablett..... og vel, nå er klokka 4 og jeg er våken fremdeles :(

Siden det i går tok nesten to timer før den virket så syntes jeg det var for sent å ta enda en tablett to timer etter jeg tok den første i kveld. Legen har sagt jeg kan ta en eller to.

Jeg har en kropp som venner seg ekstremt fort til medisiner, så jeg regnet med at det ikke ville ha noen effekt etter 3-4 dager - men én gang og så immun mot effekten, det burde jo ikke være mulig?

Noen som har erfaringer med denne medisinen?

Sleepless... not in Seattle

Anonymous poster hash: 9ec12...504
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med nozinan, men har erfaring med mange andre typer sovemedisin og blir også veldig fort vant med en medisin.

Jeg synes du skal ta to beste kveld og se om det fungerer, kan være at det er riktig dose for deg. Det er ikke sikkert du trenger å øke mer enn det senere hvis 2 stk er riktig dose for deg.

Det er mye prøving og feiling for å finne riktig dose då her må du prøve deg frem i samråd med lege, lykke til :)

Som du ser på svaret mitt er nå mitt problem at jeg våkner alt for tidlig for tiden, men jeg sovner fint på kvelden, he he :P

Anonymous poster hash: ef9ab...037

Skrevet

hvis det bare er for en kort periode så ville jeg nok heller bedt om innsovningstabletter. jeg har brukt nozinan, men de hjalp meg kun til å forlenge søvnen. så jeg tok innsovningstabletter og nozinan, da sovnet jeg fort og sov uten oppvåkninger i løpet av natten.

Anonymous poster hash: 4a23a...a91
Skrevet

Jeg har stor erfaring med Nozinan, og det er da aldeles ikke en sovemedisin!

Har legen sagt det?

Nozinan ble før kalt Dale dop, en gammel medisin de fleste har gått bort i fra. Den er ikke bra.

Ble brukt før til psykoser, schizofreni og paranoide.

En bekjent av meg fikk 800 mg i døgnet, han gikk rundt som en levende zombi :/ helt grusomt!

Anonymous poster hash: bf7a9...eaf
Skrevet

Hei. Jeg bruker Nozinan mot smerter og søvnvansker . Hjelper veldig bra mot begge deler. Det tar ca 2 timer får jeg får full virkning av tabelettene. Prøv å ta de tidlig på kvelden så du er avslappet og trøtt når du legger deg. Jeg bruker 5 mg. Av og til må jeg ta 2 stk for å bli smertefritt slik at jeg får sove. Lykke til med søvnen !

Anonymous poster hash: 6d533...65c

Skrevet

Takk for svar alle :)

Jeg vet at det ikke er sovemedisin egentlig, men dette er snakk om bare noen få netter for å snu døgnet etter at annen medisinbehandling en stund tilbake tok fra meg søvnen. Etter at den behandlingen var avsluttet var søvnrytmen helt umulig å snu igjen.

Legen ga meg noen få tabletter med Nozinan fordi dette er en medisin som ikke er vanedannende, samt at det bare er for få netter.

Får prøve to tabletter i kveld og håpe at det får meg til å sovne normalt i kveld.

HI

Anonymous poster hash: 9ec12...504

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...