Gå til innhold

Noen andre som fortsatt jobber 100%?

Anbefalte innlegg

Jeg jobber fremdeles 100% selv om jeg sover lite og er konstant trøtt.. Føler at jeg har ingen valg siden jeg begynte i jobb som gravid...Ma bare holde ut..er i uke 30 nå...

Ganske tungt å jobbe mens jeg har et barn til på 2,1/2 år... Synes liksom så synd på meg selv..hehe...

Er det andre som ikke er i form men likevel jobber?

Anonymous poster hash: fe33d...3ed
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144121900-noen-andre-som-fortsatt-jobber-100/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jobber 100% men har fått tilpasset arbeidsoppgavene pga bekkenløsning. Føler at jeg fremdeles bidrar godt selv om jeg ikke kan gjøre alt. Sliter med vondt selv med tilpasningene, men jeg hadde ikke orket å gå hjemme. Så lenge jeg overlever smertene på jobb så kjører jeg på. Tida går så mye fortere når jeg kan konsentrere meg om arbeidsoppgavene.

Jeg ble sykemeldt 40 % rett før jul og så 100% i uke 28 grunnet smerter i bekkenet. Prøvde med tilrettelegge i jobben, men det var ikke så lett i min jobb. Er nå i uke 33 og i følge legen skulle jeg uansett bli sykemeldt 100% pga at jeg ikke skal løfte så tungt.

Annonse

Jobber fullt, har to uker igjen til perm. Klart jeg er sliten, men det er jo naturlig! Sover ikke godt om nettene, mye kynnere og tidvis smerter i bekken/rygg. Syns mange blir for lett sykemeldt, graviditet er ingen sykdom!

3. svangerskap for min del, har en 2 åring og 5 åring fra før

Anonymous poster hash: 908f0...b3a

Jeg er 100% sykemeldt og har dårlig samvittighet. I januar ble jeg sykemeldt 50% pga ymse svangerskapsplager. På jobben greide de ikke å ta hensyn og jeg fikk alt for mye å gjøre noe som resulterte i at jeg jobbet mellom 25-35 per uke.. Så i februar ble jeg sykemeldt 100%, men føler at jeg fint kunne greid 50%... Det er veldig deilig å slippe å tenke på jobben og nå er bekkenet mye værre så det er bra å slippe så mye sitting hver dag. Men værst er det at de ikke er så veldig hyggelige der. I forrige uke fikk jeg kjeft for noe jeg ikke hadde rukket å gjøre da jeg var 50% sykemeldt til tross for ar jeg jobbet mye mer.. At de oppfører seg slik er veldig sårende for jeg har alltid vært glad i jobben og gjort alt for å gjøre en god jobb. Jeg har ikke tenkt å dra tilbake etter endt permisjon og skal gjøre alt for å slippe..

Anonymous poster hash: 828a8...570

Jeg er straks i uke 30, jobber 100 % i faststilling og har 4-5 timer med privatpraktiserende en ettermiddag i uka. Den dagen hvor jeg er 11 timer på jobb kjenner jeg godt, men håper å få det til frem til permisjon.

Min faste jobb er veldig grei å tilpasse, og har gitt beskjed til sjef at min mentale kapasitet ikke er helt på det samme nå (raskere sliten, trenger mer pauser, må ha litt pauser mellom hver pasient etc) - men det var inget problem - så det var godt. Da regner jeg med at jeg står ut 100 % jobben min frem til permisjon. Jeg går av 4 uker før termindato, da det er påskeferie før permisjonen min starter - så det blir godt. Er jo faktisk bare ca 6 uker igjen! wohoo.. tiden flyr!

Jeg jobber fortsatt 100%, har en uke igjen til permisjon (er 36 uker på vei nå). Var delvis sykmeldt en periode i nov og des -13 pga søvnmangel,tretthet, hodepine og,kvalme. Kunne gå tilbake i 100% jobb etter jul. Men jeg er heldig og har en god fysisk form, og ikke minst en sjef som stadig spør hvordan det går og sier til meg at jeg må ta hensyn til meg selv og babyen. Full forståelse for at ikke alle har det slik. Men kjenner at jeg mentalt sett er veldig klar for permisjon nå;-)

Er 31 uker om få dager og er i 100% jobb... Og det går egentlig overaskende bra... Må bare få nok søvn på natta:) har en spinnvill 1,5 åring å ta vare på i tillegg og det nerkes til tider... Var helt utslitt og sykemeldt på denne tia i forrige svangerskap, så helt sykt hvor stor forskjell det kan være.. Da hadde jeg vel og merke myyye vann i kroppen.. Hadde gått opp 20 kilo, denne gangen har jeg gått opp 3,5 kg:) lykke!:)

Annonse

Det er meg som startet tråden...

Synes at det er mange som fremdeles jobber fullt...Jeg jobber fordi jeg er nødt til det selv om formen er elendlig....Er så trøtt på jobb at noen ganger jeg føler at jeg besvimer men men .......jobbet fullt i 2 uker nå og håper at jeg klarer det i 5 uker til .Skal ut i perm 9 april...

Jobber også 100%, men har har hatt en veldig fin graviditet så langt. 6 uker igjen til permisjon nå og kjenner at jeg lettere blir sliten/får vondt i ryggen og får vann i bena etter lange arbeidsdager, men ikke noe jeg ikke overlever :) Skal generelt mye til for at jeg sykmelder meg.

• 2 uker senere...

Jeg har ingen barn fra før, jobber 120 % enda, men har en jobb som jeg styrer litt selv - så har forflyttet start fra 08.00 til 09.00 da jeg er litt tregere om morgenen. Tirsdager jobber jeg 2 steder (deror 120%) så den er ikke så gøy lenger - men håper det går greit de siste 4-5 ukene.

Er 32 uker nå, og begynner å glede meg til permisjon!

Jeg jobber 100%, dette er siste uken. Gleder meg til permisjon, men det har gått helt greit å jobbe. Skulle ønske folk tok litt mer hensyn, kanskje, men jeg har i utgangspunktet ikke en veldig slitsom jobb (kontor). Kjenner jeg får litt vondt i ryggen av å sitte foran en data, og har syns det har vært vanskelig å puste de siste ukene. Litt lettere nå som magen har synket ned litt.

Anonymous poster hash: 6e2bd...941

Jeg er i uke 30 nå og jobber fortsatt 100 %.

Har hatt et fint svangerskap, var bare veldig kvalm de første 2 månedene, men jeg var på jobb - til tross for at jeg flere morgener spydde på jobben! Hadde med tannbørste/tannkrem og jobba videre. Begynte i ny jobb nå i høst og ble gravid omtrent samtidig som jeg fikk jobben. I det siste har jeg hatt en del kynnere og sovet dårlig om natten. Er så sliten hver ettermiddag, og jeg har ofte jobben med meg hjem på kveldstid eller møter/samtaler etter arbeidstid. Kjenner bare at jeg begynner å bli lei nå… Og hjelper ikke på at magen stadig vokser og er i veien.

Men dette med sykemelding synes jeg er så vanskelig! Har tenkt på å eventuelt sykemelde meg 50 %, men får så utrolig dårlig samvittighet bare av tanken på det… Jeg vet det vil føre til merabeid for kollegaene mine fordi kommunen skjerper inn på vikarbruk ved sykefravær.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Presse meg enda mer? Eller sykemelde meg 50%? Er ingen tvil om hva som er det beste for meg og barnet iallefall…

Tar gjerne imot innspill fra andre i samme situasjon :-)

Jeg jobber fortsatt 110%, og det går helt ok. Underviser i dans 44%, og begynner å kjenne at den delen er tung i blant. Kroppen vil liksom ikke helt være med;)

Jeg har veldig lyst til å klare å holde ut, samtidig som jeg prøver å ikke låse tankene mine helt ang sykemelding. Får ta det uke for uke. Permisjon starter 1.mai, så nå er første delmål å komme meg til påskeferien. Etter det er det kun halvannen uke igjen.

Jeg danser også selv på danseklasser 1-2 dager i uka, noe jeg har lyst til å gjøre så lenge som mulig. Men jeg tenker da at om jeg blir sykemeldt så ser det dumt ut om jeg fortsetter å prioritere dette... Så det er også en grunn til å holde meg fortsatt i jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...