Gå til innhold

Emmaljunga Nitro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med denne? Evt vs City Cross?

Jeg har hatt en Brio Happy, men har ikke vært hundre prosent fornøyd. Spesielt ikke med sportsdelen, barna har sklidd ned i setet og ikke hatt god sittestilling i denne vogna.

Trenger en vogn som er god å gå lange turer med. Romslig, men ikke for stor og tung. Brioen har vært stor i bilen vår, selv om dette ikke er en spesielt kraftig vogn. Er Nitro en byvogn? Fungerer den bra på grus og annet underlag enn asfalt? Hva med sittekomfort og størrelse på babybag og sportsdel?

Tar gjerne i mot erfaringer!

Skrevet

Hei, var akkurat disse to vognene det sto mellom for oss så har prøvd begge. Min erfaring var at nitro ble alt for lav rett og slett, følte jeg trillet en dukkevogn nesten. Og jeg er bare 1.64 cm. At det er låsbare svinghjul er jo bra, men de er også veldig små. City cross derimot er hakket høyere og romsligere, men fortsatt mindre enn duo. Så for oss ble dette den riktige vognen:-) Men du burde prøve begge å kjenne etter hva du synes selv :-)

Skrevet

Jeg er enig i at nitro er lav. Super viking som kom i høst er høyere i sittedelen, og den har også større svingbare hjul foran. Den er veldig annerledes fra de vanlige emmaljunga vognene, men det er vel derfor jeg liker den så godt;)

Skrevet

Jeg har Emmaljunga Nitro City. Absolutt en nydelig byvogn, og herlig å trille (og bli trillet i - tror jeg da ;)) men helt ubrukelig på snøføre... Byttet til vinterhjul som er større og ikke svingbare, og det hjalp betraktelig, men da forsvant samtidig en viktig funsjon med vogna (vi har ikke låsbare hjul foran - finnes det?). Skulle jeg valgt igjen, ville jeg tatt City Cross.

Ang at Nitro er "for lav", så er jeg 170 og mannen min 183, og Nitro er ikke for lav å trille for oss i alle fall - er jo bare å regulere styret. Enkelt. Men, det er ikke veldig god plass til varer under sittedelen, det er da man merker at vogna er lav.

Nå venter vi nr to, og har kjøpt en BabyJogger City Elite som vi eeelsker... Lykke til med valget!

Skrevet

Jeg mente at barnet sitter så lavt i den;) og det er jo som du sier trangt til varer under sittedelen. På super viking er sittedelen montert høyer, og det blit derfor bedre plass i varekorgen :) super viking og super nitro har låsbare svingbare hjul! Dette (og at hjulene er myye større enn på nitro city) hjelper jo veldig på snøføre :)

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger! Har valgt å se videre og har falt på en vogn som jeg har kikket mye på før. Baby jogger city elite, som deg treg:) nesten helt sikker på at det blir denne vogna med fjerde og sistemann! Har vært trofast firehjulsbruker i syv år, men forandring fryder:)

Skrevet (endret)

Jeg har Emmaljunga Nitro City. Absolutt en nydelig byvogn, og herlig å trille (og bli trillet i - tror jeg da ;)) men helt ubrukelig på snøføre... Byttet til vinterhjul som er større og ikke svingbare, og det hjalp betraktelig, men da forsvant samtidig en viktig funsjon med vogna (vi har ikke låsbare hjul foran - finnes det?). Skulle jeg valgt igjen, ville jeg tatt City Cross.

Ang at Nitro er "for lav", så er jeg 170 og mannen min 183, og Nitro er ikke for lav å trille for oss i alle fall - er jo bare å regulere styret. Enkelt. Men, det er ikke veldig god plass til varer under sittedelen, det er da man merker at vogna er lav.

Nå venter vi nr to, og har kjøpt en BabyJogger City Elite som vi eeelsker... Lykke til med valget!

Det er de to vognene vi vurderer :) . Eller, jeg tror Emmaljunga-modellen vi har sett på heter Nitro Super. Den har større forhjul foran, som kanskje er en liten forbedring.

Jeg har lyst til å se på BabyJogger City Elite også. Mannen er skeptisk til trehjuling. Burde jeg prøve å overtale han til å se på den modellen likevel, og hvorfor? Er det noen som har erfaring med BabyJogger modellene med fire hjul?

Edit. Sunshines, beklager så mye at jeg kommer inn i tråden din her og stiller nye spørsmål, håper det er ok! Jeg lurer på det samme som deg og vil også ha en vogn som er god til lange turer og mye og hard bruk :). Har du fortsatt lyst på Nitro etter å ha lest svarene?

Endret av Myrtille
Skrevet

Stesøsteren min er kjempefornøyd med city elite. Men jeg vil ha muligheten til å ha barnet vendt mot meg, og det kan du ikke det 3hjulingene. Ellers hadde den vært en sterk kandidat her også!

Skrevet

Det er de to vognene vi vurderer :) . Eller, jeg tror Emmaljunga-modellen vi har sett på heter Nitro Super. Den har større forhjul foran, som kanskje er en liten forbedring.

Jeg har lyst til å se på BabyJogger City Elite også. Mannen er skeptisk til trehjuling. Burde jeg prøve å overtale han til å se på den modellen likevel, og hvorfor? Er det noen som har erfaring med BabyJogger modellene med fire hjul?

Edit. Sunshines, beklager så mye at jeg kommer inn i tråden din her og stiller nye spørsmål, håper det er ok! Jeg lurer på det samme som deg og vil også ha en vogn som er god til lange turer og mye og hard bruk :). Har du fortsatt lyst på Nitro etter å ha lest svarene?

At 3-hjulinger er ustabile tenkte vi også. Før. Men City Elite er i alle fall ikke det. Vi løper med den. Opp og ned fortauskanter i "full fart" (veeeel), og svinger i vei. Har ikke vært i nærheten av å velte. Den aller største fordelen med City Elite (fremfor Emmaljungaen) er at den er så hendig. Utrolig lett å slå sammen (en hånd!) og slå opp igjen. Tar betraktelig mindre plass i bagasjerommet i bilen (om det er en issue) - særlig om man tar av hjulene - som også er veldig enkelt. Den store (?) ulempen er jo at sittedelen er vendt bort fra den som triller. Nå er jo vi så heldige at vi fortsatt har Emmaljungaen fra sist, så jeg kommer nok til å ta den frem igjen når den nye minien kommer - gi den en sjanse til...

Større forhjul på Nitro Super høres bra ut, Myrtille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...