Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #1 Skrevet 19. februar 2014 Vet med sikkerhet at det foregår kriminell virksomhet hos naboene i blokka. Har sett hvor de legger det og folk leverer og henter utenfor blokka. De er rolige folk. Hadde du gjort noe med det? Anonymous poster hash: 92c4d...f29
Gjest cd0da Skrevet 19. februar 2014 #2 Skrevet 19. februar 2014 Med tanke på at det legges slik at barn kan få tak i det hadde jeg definitivt ringt politiet.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #3 Skrevet 19. februar 2014 Hadde tipset politiet. Slik virksomhet det mine barn leker er ikke akseptabelt. Ref den saken med de barna som fant en liten pose med "bruspulver" og smakte på det. Samtidig tenker jeg der det er dop trafikk er det fare for kamper og brukte sprøyter. Anonymous poster hash: b073d...712
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #4 Skrevet 19. februar 2014 Det er et sted barna ikke kan få tak i det. Anonymous poster hash: 92c4d...f29
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #5 Skrevet 19. februar 2014 Synes synd i dem og. Har ikke lyst til at de skal havne på gata heller. De er hyggelige folk som sliter. Anonymous poster hash: 92c4d...f29
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #6 Skrevet 19. februar 2014 Jeg tenker mer på at poser kan falle ut av lommer etc. Alternativt send de et anonymt brev der du skriver du vet hva som foregår og truer med å dokumentere dette med bilder og film og overlevere til politiet. Hyggelig eller ikke, jeg har nulltoleranse for dop. Dratt litt ut av sammenheng men hva om disse rekrutterer DITT barn om 10 år. Da ville du angret på at du ikke stoppet dette. Anonymous poster hash: b073d...712
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #7 Skrevet 19. februar 2014 Selvfølgelig skal du melde fra!! Anonymous poster hash: 68d60...ded
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #8 Skrevet 19. februar 2014 Hva slags dop er det? Anonymous poster hash: 3a874...259
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #9 Skrevet 19. februar 2014 Jeg tenker mer på at poser kan falle ut av lommer etc. Alternativt send de et anonymt brev der du skriver du vet hva som foregår og truer med å dokumentere dette med bilder og film og overlevere til politiet. Hyggelig eller ikke, jeg har nulltoleranse for dop. Dratt litt ut av sammenheng men hva om disse rekrutterer DITT barn om 10 år. Da ville du angret på at du ikke stoppet dette. Anonymous poster hash: b073d...712 Rekrutterer barn faktisk. Er dette en rolig familie så holder de på selv og de rekrutterer ingen. Skjønner du har liten kunnskap på området... Ville sendt de et anonymt brev og tar det ikke slutt ville jeg anmeldt det. Maks en uke ville jeg gitt dem for å se forandring! Anonymous poster hash: 092fb...f1e
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #10 Skrevet 19. februar 2014 Hehe, doprekruttering? Jeg ville nok tipset politiet. Sjansen for at poser faller ut av lommene er svært små, det er ikke snakk om små summer dette koster. Politiet vil uansett gjøre det mener er riktig. At de er snille mennesker kan godt hende, men det er uansett ulovelig det de driver med. Anonymous poster hash: 0b368...e81
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #11 Skrevet 19. februar 2014 Jeg tenker mer på at poser kan falle ut av lommer etc. Alternativt send de et anonymt brev der du skriver du vet hva som foregår og truer med å dokumentere dette med bilder og film og overlevere til politiet. Hyggelig eller ikke, jeg har nulltoleranse for dop. Dratt litt ut av sammenheng men hva om disse rekrutterer DITT barn om 10 år. Da ville du angret på at du ikke stoppet dette. Anonymous poster hash: b073d...712 Rekrutterer barn faktisk. Er dette en rolig familie så holder de på selv og de rekrutterer ingen. Skjønner du har liten kunnskap på området... Ville sendt de et anonymt brev og tar det ikke slutt ville jeg anmeldt det. Maks en uke ville jeg gitt dem for å se forandring! Anonymous poster hash: 092fb...f1e Er vel du som ikke har peiling. Kynisk dopselgere rekrutterer helt ned i 12-13 års alderen. Hvordan jeg vet det er lite relevant egentlig. Men jeg VET det, har sett det, jobbet med BARN som er avhengig av dop og her er det ikke bare snakk om hasj hvis du tror det. Ta kontakt med et hvilket som helst senter som driver med rehabilitering så vil du få bekrefter at BARN driver med tyngre stoffer. Er det en rolig familie. Virkelig. Er du så naiv at du tror at dette er en rolig familiebedrift som selger dop på si for å tjene litt ekstra er du enda mer naiv. De som selger dop selger til de som vil kjøpe. Hvordan tror du de som begynner på dop gjør det? Synes det høres spennende ut at de kjøper seg noen gram? Synes virkelig du burde tenke deg om før du uttaler deg for du har ikke peiling overhode hvordan disse jobber. Og rekruttering, JA de rekrutterer. Unge naive mennesker. Godt mulig DENNE familien ikke gjør det men hvis du synes det er ok å ta sjansen på det. Kjør på. Men du har kanskje borettslaget dyreste høyrearm alt så du ønsker kanskje slike velkommen. Rimi 100 meter unna og dop 50 meter unna. Anonymous poster hash: b073d...712
Ziva Skrevet 19. februar 2014 #12 Skrevet 19. februar 2014 Hadde ikke kostet meg fem øre å tipse politiet.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #13 Skrevet 19. februar 2014 Har fersket både dem som bor der og flere som henter i det de legger igjen/henter varene. De har sett helt ødelagte ut og jeg føler at de vet at jeg vet. Vil ikke ha trøbbel med de folka/de som de dealer med. De lukker ikke opp døren når noen banker på, har nede persienner hele tiden. Mye forskjellige folk som kommer og henter i postkassa deres. Hallo, hvem er det som går i fremmedes postkasser og henter ting kl 8 om morgenen, og ser seg paranoid rundt. I dag så jeg naboen hente en ganske stor pakke i plast som han prøvde å skjule. De har ikke barn. Det kan jo være noen av de andre naboene har fått det med seg da. Anonymous poster hash: 92c4d...f29
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #14 Skrevet 19. februar 2014 kan du ikke tipse politiet anonymt? Skrive et brev eller noe? Ingen trenger å vite at det er du som gir beskjed.. Dette er jo ulovlig, syns ikke du skal la det fare.. Anonymous poster hash: cc4e2...161
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #15 Skrevet 19. februar 2014 Har fersket både dem som bor der og flere som henter i det de legger igjen/henter varene. De har sett helt ødelagte ut og jeg føler at de vet at jeg vet. Vil ikke ha trøbbel med de folka/de som de dealer med. De lukker ikke opp døren når noen banker på, har nede persienner hele tiden. Mye forskjellige folk som kommer og henter i postkassa deres. Hallo, hvem er det som går i fremmedes postkasser og henter ting kl 8 om morgenen, og ser seg paranoid rundt. I dag så jeg naboen hente en ganske stor pakke i plast som han prøvde å skjule. De har ikke barn. Det kan jo være noen av de andre naboene har fått det med seg da. Anonymous poster hash: 92c4d...f29 Jeg var i en lignende situasjon for noen år siden. Bodde i en leilighet hvor den fyren som bodde der før meg langet. Han flyttet opp i hoveddelen av huset til et familiemedlem, og var i perioder der alene. Da var det mye trafikk. Jeg meldte anonymt til politiet. Dvs politiet kom på døren min og ville snakke med fyren, de hadde ikke fått med seg at han ikke bodde der lenger. Jeg ble bedt om å følge med og melde fra. Jeg sa at jeg måtte være dum hvis jeg fikk navnet mitt koblet opp mot tips siden jeg fremdeles ønsket å bo i leiligheten, at jeg da ikke kunne være trygg. Det var de enig i, og sa at jeg kunne melde anonymt. Da sa jeg at hvis jeg var politi og hadde mistanke om at noe ulovlig foregikk, så ville jeg ha konsentrert meg om de og de periodene (når jeg visste at fyren kom til å være alene i huset), og så ville jeg antatt at eventuell handel foregikk i garasjen siden den var skjermet for innsyn ift naboer, og at jeg ville ha spanet til de og de tidene på døgnet, og trolig letet i den og den delen av garasjen. Og så sa jeg videre noe slikt som "men jeg er jo ikke politi, så jeg vet ikke hva dere ville gjort, men det er slik jeg ville gjort det" mens jeg så megetsigende på dem. De ble helt tause, så smilte de og sa de skulle skrive i notat på stasjonen at jeg ikke hadde noe med fyren å gjøre, at han ikke bodde i leiligheten lenger. Så lurte de på om jeg om jeg var dem ville gjort slik og slik ift garasjen, noe jeg bekreftet. Da sa de at de skulle notere at jeg ikke visste noe om saken. Uken etter var jeg borte, hadde sagt til politiet at jeg kom til å være bortreist de dagene og at fyren også da kom til å være alene hjemme oppe. Etter det var fyren borte en stund og det ble aldri langet derfra så lenge jeg bodde der.... Hadde jeg opplevd det samme ville jeg gått til politiet og sagt omtrent det samme, presentert meg, forklart hvordan jeg bor ift de som langer, hva jeg har observert og så insistert på at jeg måtte få være anonym for min egen sikkerhet. Anonymous poster hash: 4f2ee...46c
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #16 Skrevet 19. februar 2014 Jeg tenker mer på at poser kan falle ut av lommer etc. Alternativt send de et anonymt brev der du skriver du vet hva som foregår og truer med å dokumentere dette med bilder og film og overlevere til politiet. Hyggelig eller ikke, jeg har nulltoleranse for dop. Dratt litt ut av sammenheng men hva om disse rekrutterer DITT barn om 10 år. Da ville du angret på at du ikke stoppet dette. Anonymous poster hash: b073d...712 Rekrutterer barn faktisk. Er dette en rolig familie så holder de på selv og de rekrutterer ingen. Skjønner du har liten kunnskap på området... Ville sendt de et anonymt brev og tar det ikke slutt ville jeg anmeldt det. Maks en uke ville jeg gitt dem for å se forandring! Anonymous poster hash: 092fb...f1e Er vel du som ikke har peiling. Kynisk dopselgere rekrutterer helt ned i 12-13 års alderen. Hvordan jeg vet det er lite relevant egentlig. Men jeg VET det, har sett det, jobbet med BARN som er avhengig av dop og her er det ikke bare snakk om hasj hvis du tror det. Ta kontakt med et hvilket som helst senter som driver med rehabilitering så vil du få bekrefter at BARN driver med tyngre stoffer. Er det en rolig familie. Virkelig. Er du så naiv at du tror at dette er en rolig familiebedrift som selger dop på si for å tjene litt ekstra er du enda mer naiv. De som selger dop selger til de som vil kjøpe. Hvordan tror du de som begynner på dop gjør det? Synes det høres spennende ut at de kjøper seg noen gram? Synes virkelig du burde tenke deg om før du uttaler deg for du har ikke peiling overhode hvordan disse jobber. Og rekruttering, JA de rekrutterer. Unge naive mennesker. Godt mulig DENNE familien ikke gjør det men hvis du synes det er ok å ta sjansen på det. Kjør på. Men du har kanskje borettslaget dyreste høyrearm alt så du ønsker kanskje slike velkommen. Rimi 100 meter unna og dop 50 meter unna. Anonymous poster hash: b073d...712 Barn som er avhengi av dop?? Hva slags dop og hva mener du med barn, altså hvilken aldersgruppe? HI skriver dette er rolige folk, men du tror allikevel at dette kan være mennesker som rekruterer barn? Må si meg enig med hun over i at det virker som om du har lite kunnskap om dette. Ville sendt de et anonymt brevt jeg, skrevet hva jeg visste og at du helst ser de gjør dette en annen plass ellers blir du nødt til å ringe politiet. Dette er hva jeg ville gjort, men fårstår også om du velger å gå til politiet med en gang. Anonymous poster hash: 9f5c0...84e
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #17 Skrevet 19. februar 2014 Enten så støtter du narkomiljøet og lar være eller så er du imot det og tipser politet. Anonymous poster hash: 90b88...ff2
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #18 Skrevet 19. februar 2014 Barn som er avhengi av dop?? Hva slags dop og hva mener du med barn, altså hvilken aldersgruppe? HI skriver dette er rolige folk, men du tror allikevel at dette kan være mennesker som rekruterer barn? Må si meg enig med hun over i at det virker som om du har lite kunnskap om dette. Ville sendt de et anonymt brevt jeg, skrevet hva jeg visste og at du helst ser de gjør dette en annen plass ellers blir du nødt til å ringe politiet. Dette er hva jeg ville gjort, men fårstår også om du velger å gå til politiet med en gang. Anonymous poster hash: 9f5c0...84e Jeg er ikke den du argumenterer med over her, men slik du skriver det så virker det som at det er ok så lenge det er stille og rolige folk og de bare selger til voksne? Hvorfor skal de få mer sjanse fordi de "bare" langer til voksne? De tjener penger ulovlig ved å hjelpe andre til å ødelegge livene sine. Narkosalg er og blir ulovlig. Det hjelper ikke noe at de er "rolige folk" - er de fritatt fra lover fordi de er "rolige folk"? Langing til barn kan ses som enda mer alvorlig - men det gjør likevel ikke salg av narkotika til voksne mindre alvorlig enn det faktisk er! Anonymous poster hash: 4f2ee...46c
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #19 Skrevet 19. februar 2014 Her i blokken vi bor så vi en som solgte dop her forleden. Hadde ikke ytterdøren til blokken vert låst innenfra vet jeg ikke hva som kunne skjedd, han var hissig! Vi ringte politiet.de gjorde ingenting. Vi kontaktet borettslagsstyret og flere hadde fått det med seg. Han skal nå tvangsutkastes. Har tidligere funnet en brukt sprøytespiss utenfor bhg til ungene. (På tide å flytte;)) vil du virkelig støtte slik virksomhet, vil du ha salg av dop i barnas nærmiljø? Å sende et anonymt brev er barnslig og lite gjennomtenkt. Hva om de da finner ut hvem du er? Å unnlate å informere politi og styret om dette, blir for meg det samme som å unnlate å ringe bv der det er tydlig bevis på omsorgssvikt. Skjerp deg og ta grep, slikt er ulovlig! Anonymous poster hash: 141da...a8a
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #20 Skrevet 19. februar 2014 Barn som er avhengi av dop?? Hva slags dop og hva mener du med barn, altså hvilken aldersgruppe? HI skriver dette er rolige folk, men du tror allikevel at dette kan være mennesker som rekruterer barn? Må si meg enig med hun over i at det virker som om du har lite kunnskap om dette. Ville sendt de et anonymt brevt jeg, skrevet hva jeg visste og at du helst ser de gjør dette en annen plass ellers blir du nødt til å ringe politiet. Dette er hva jeg ville gjort, men fårstår også om du velger å gå til politiet med en gang. Anonymous poster hash: 9f5c0...84e Jeg er ikke den du argumenterer med over her, men slik du skriver det så virker det som at det er ok så lenge det er stille og rolige folk og de bare selger til voksne? Hvorfor skal de få mer sjanse fordi de "bare" langer til voksne? De tjener penger ulovlig ved å hjelpe andre til å ødelegge livene sine. Narkosalg er og blir ulovlig. Det hjelper ikke noe at de er "rolige folk" - er de fritatt fra lover fordi de er "rolige folk"? Langing til barn kan ses som enda mer alvorlig - men det gjør likevel ikke salg av narkotika til voksne mindre alvorlig enn det faktisk er! Anonymous poster hash: 4f2ee...46c Det er selvfølgelig ikke ok, men tviler på at de slutter med virksomheten sin selv om man ringer politiet. Man kan jo håpe på at de må flytte, men hvor? I mitt nabolag? I ditt? Et sted må de jo være og sålenge de ikke hadde solgt dopet rett på utsiden av døra mi hadde jeg ikke brydd meg. Anonymous poster hash: 9f5c0...84e
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #21 Skrevet 19. februar 2014 Det er selvfølgelig ikke ok, men tviler på at de slutter med virksomheten sin selv om man ringer politiet. Man kan jo håpe på at de må flytte, men hvor? I mitt nabolag? I ditt? Et sted må de jo være og sålenge de ikke hadde solgt dopet rett på utsiden av døra mi hadde jeg ikke brydd meg. Anonymous poster hash: 9f5c0...84e Hvis man vet for sikkert at noen selger narkotika og man velger å ikke melde det til politiet så er man indirekte med på å støtte det, man aksepterer det, gidder ikke bry seg. Plutselig kan det være en som du kjenner som har fått tak i dop fordi det var lett å få tak i og "alle" visste hvor det ble solgt. Men, ditt valg å lukke øyne og ører for det. Jeg forstår ikke hvorfor ikke folk melder slikt til politiet når det kan gjøres anonymt. Anonymous poster hash: 4f2ee...46c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå