Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #1 Skrevet 19. februar 2014 Hun er snart 3 år og skulle få seg nye vår/høstsko. I stedet for rosa og rød så valgte hun blå. Sikkert et uinteressant innlegg, men jeg syns det er litt morsomt at hun valgte litt utradisjonelt Velger barna deres farge på sko selv? Anonymous poster hash: f355b...5e5
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #2 Skrevet 19. februar 2014 Det interessante med innlegget er at du synes det å velge blå sko for en jente er utradisjonelt. Jeg ville ikke ha tenkt over det i det hele tatt. Anonymous poster hash: 13eb5...55e
Von Hertelhofen Skrevet 19. februar 2014 #3 Skrevet 19. februar 2014 Jeg ville også valgt blå sko til meg selv ungene mine er for små til å velge selv. Men lillebror arver klær etter storesøster, så i dag har han rosa strømpebukse på.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #4 Skrevet 19. februar 2014 Gutten min har hatt både lilla og røde sko fordi det har vært sko som har vært sterkt nedsatt i pris. Måtte merke begge par VELDIG tydelig for at bhg-personalet faktisk skulle skjønne at det var hans sko... Dette jente/gutte-opplegget med farger er så latterlig! Anonymous poster hash: f65da...1f7
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #5 Skrevet 19. februar 2014 Ja, for meg er det utradisjonelt pga at mine andre jenter kun har valgt rosa på alt. Blått, grønt, svart o.l har ikke vært aktuelt. Anonymous poster hash: f355b...5e5
TrueColours Skrevet 19. februar 2014 #6 Skrevet 19. februar 2014 Jenter kommer til et punkt der de har fått "fylt opp" det de trenger av rosa og rødt, da velger de gjerne andre farger på motsatt side av fargesirkelen. Barn er generelt veldig åpne for farger, og dersom de vil ha farger som ikke er tradisjonelt for det kjønnet så burde man høre på de. Dette gjelder for både klær, leker og farge på rom. Så dersom du har ei lita jente som vil ha blått rom så "trenger" de gjerne blått, og motsatt hvis en gutt vil ha rosa.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #7 Skrevet 19. februar 2014 For meg spiller det ingen rolle hvilke farger de velger på ting. Men, mine andre jenter og deres venninner er veldig rosa og lilla. Så syns det er litt tøft at minsta tenker litt annerledes Anonymous poster hash: f355b...5e5
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #8 Skrevet 19. februar 2014 som barn hadde jeg alltid gule sko / klær selv, aldri likt rosa ikke en gang som barn. broren min er farge blind & trodde han hadde rosa sko i mange år, (de var blå) han brydde seg ikke. Anonymous poster hash: 260e6...baa
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #9 Skrevet 19. februar 2014 Synes ikke det er noe rart egentlig, men min jente har en rosa-periode nå og det kunne ikke falt henne inn å velge noe som ikke er rosa. Håper ikke denne perioden varer så alt for lenge... Anonymous poster hash: d1cd5...1c1
høstbaby2011 Skrevet 19. februar 2014 #10 Skrevet 19. februar 2014 Jenta mi (2,5 år) velger biler-motiv forran hello-kitty bla på matboks, drikkeflaske osv. Hvis hun er med i lekebutikken er ofte "guttelekene" mer spennende enn "jentelekene".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå