Gå til innhold

Utredning-tips?

Ønskermeg

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ny her. Etter min 3. SA skal jeg nå starte en utredning for habituell abort. Lurte derfor på om det er noen som har tips/erfaringer  til hva jeg bør spørre om, hvilke prøver som tas, hvor lang tid det tar for å komme i gang med utredningen?

Noen som har gjort det via fastlege eller noen som har gjort det privat? Erfaringer fra dett?

Huff, her ble det 1000 spm, og mulig disse er besvart tidligere i forumet også! Blir veldig takknemmelig for svar :) På forhånd takk!

Fortsetter under...

viktig å få utredet som anonym bruker skriver.

Jeg har vel blitt utredet både privat og offentlig. Privat tok faktisk ikke så grundig tak i ting som offentlig, sikkert pga at de tar alt av prøver og ikke kun de tror kan slå inn.

I all hovedsak så sjekker de kromoson feil og masse mer, har ikke oversikten.

så kommer de sikkert til å gi deg progresteron støtte og blodfortynnende som du skal ta ved neste graviditet.

Jeg fikk først utredning ved det lokale sykehuset. Syns oppfølginga var rimelig tynn. Gikk deretter privat og er glad for det! Kan anbefale dr Jan Helge Mortensen ved Sentrumslegene i Bergen. Jeg betalte ca 1200kr for ul + masse resepter. Han gjorde ikke noe utredning, da, vet ikkje om det koster ekstra. Men sist jeg var der rekvirerte han en del blodprøver(som vel er omtrent det en utredning innebærer) som jeg tok ved sykehuset hjemme. Var til ul også, da. Betalte omtrent det samme denne gangen. Har ikke fåt noe svar enda, da..

Jeg gikk også privat for det offentlige nektet å hjelpe meg før det hadde gått ett år. Jeg mistet fire ganger på kort tid. Det ble tatt mange blodprøver og jeg fikk påvist antifosfolipid syndrom. Så be om at de sjekker for evn blodsykdommer. I tillegg så tok jeg progesteron fra eggløsning(man skal egentlig ta det fra man tester positivt) da jeg ikke ville vente. Alle tester på hormoner var fine, men mange som har hatt hell med å ta det fra el. Så når jeg ble gravid for sjette gangen så ble jeg satt på blodfortynnende tabletter og sprøyter. Og da gikk det fint, sitter nå her med en på syv uker :D

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...