Gå til innhold

Hvordan pleier du deg selv i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har sluttet å bære tungt, og har fått forbud av gubben mot å måke snø. Det er av den enkle grunn at bekkenet gir beskjed om at det ikke er greit lenger. Alt går fint så lenge jeg er litt forsiktig, og jeg kjenner fort hva som fungerer eller ikke. Ellers så lever jeg fortsatt ganske som normalt, går tur og nyter at formen er fin :)

Når det gjelder å ta vare på meg selv under svangerskapet så har jeg vært noen ganger hos hudpleier. Jeg har aldri hatt "problemer" med huden tidligere, men har fått uren hud av alle hormonene. Jeg er tydeligvis ikke en av dem som gløder og får bedre hud i svangerskapet ;) Så hudpleie har vært både for å få renset huden og balsam for sjelen. 

Hvor langt på vei er du Silje? Kjedelig med kranglete bekken:(

Jeg er bare i uke 16, og unner meg gode treningsøkter, selv i en hektisk hverdag. Prøver å få til 5 ggr i uken. For meg er det balsam, og prioriterer å bruke noe av den lille energien min på det. Har likevel trappet ned i forhold til før graviditet, og jeg lar meg selv si at i dag orker jeg ikke å trene, og det med god samvittighet. Unner meg også å spise uten å tenke for mye på hva og hvor mye:-) Så lenge jeg trener en del, og vekten ikke flyr til værs orker jeg ikke å tenke alt for mye på hva jeg spiser. Alt med måte selvfølgelig :)

Endret av Fillibobba

Jeg er 23+4 i dag :) Bekkenet krangler ikke ellers, det er kun når jeg løfter/bærer og lignende. Håper jo at bekkenet skal holde seg greit så lenge som mulig, så derfor prøver jeg å begrense det litt. Er litt redd for at det plutselig smeller til hvis jeg ikke er litt forsiktig. I tillegg så er mannen blitt veldig til å passe på hva jeg gjør, og han er kjapt ute med pekefingeren hvis han ikke er enig ;)

Annonse

Går, og legger meg når jeg har mulighet, og trenger en pause. Sover lenger når muligheten er der.

Bærer ikke tungt.

Føler jeg at jeg trenger å freshe meg opp tar jeg meg en tur til frisøren :)

Orker jeg ikke, og lage middag dropper jeg det. Og lar Sambo gjøre det.

Jeg sliter så fælt med brekningsanfall, og lukter. Så gir jeg heller mere av meg selv når jeg har kommet oppå. Er 13+0 i dag.

Men har null overskudd. Hadde håpet dette zombiegreiene hadde roet seg fra nå... Savner å gå turer uten, og brekke meg å bli drittdårlig etter max 100meter *sukk*

Tar meg en laaaang dusj,peeling i ansiktet,fotbad,smøres inn med fotkrem og får litt fotmassasje av mannen min. :) Og jeg skal være ærlig,og si det:jeg har aldri følt meg så vel før,så lysten til å pynte meg,og sminke meg,er på topp!! :) :) :)

Storkoser meg med magen <3

Hm, dette høres vel litt rart ut blant de andre svarene, men jeg jobber :) Ble gravid mens jeg var i ferie etter permisjon, og var veldig klar for å jobbe da januar kom. Så jeg jobber, og håper jeg holder ut så tett opp til permisjonsstart som mulig. Jeg har virkelig godt av å jobbe nå- synes det er herlig å være i gang igjen :)

Jeg legger uv-negler selv, da føler jeg meg så fin.

Går til fotpleier.

Spyr ennå og brekker meg mye, gulper og er kvalm. Så jeg må ut i frisk luft. Føler meg ikke så fresh, spyr noen ganger i håret, klærne eller på skoene når det rikosjerer.

Ellers måker jeg snø, bærer handleposer og alt jeg ellers har gjort.

Har boblebad,, som er deilig når det ikke er veldig varmt da så klart.

Har så fin dusj, med sittestol og massasje i hodebunnen, nakke og rygg. Avslappende.

Har spandert på meg en fin god pysjamas som jeg går i hjemme.

Fytti katta, jeg høres ut som en oldemor nå kjenner jeg.......

Jeg nyter en ekstra tur til massasje, tar ansiktsmasker, lange dusjer og gir nå tyngre bæreposer til samboeren. Jeg har lyst til å unne med en "spadag" snart med full oppvartning med forbehandling, ansiktsbehandling og kanskje litt skrubb :) Sjelden jeg gjør slikt, men med et bekken som virkelig gjør vondt fra 15-08 hvert døgn så er det årleit med litt "time-out" selv om jeg er 100% sykmeldt. Er jo mange hverdagslige gjøremål jeg fremdeles gjør som husarbeid, matlagning ++ så føler egentlig at det er årleit å unne seg litt ekstra når jeg sliter mye av døgnet.  

Jeg er 24+4 uker på vei nå.. Så begynner virkelig å merke at en graviditet og 8kg pluss kjennes på kropp og sjel. <3

Endret av Oslostjerne

Jeg tar lange bad mens jeg drikker smoothie og leser en god bok, med god olje i badevannet og tente stearinlys! Så ordner jeg negler og går gjevnlig til frisør, samt aromamassasje hver 4 uke :-)

Hørtes himmelsk ut <3

Savner badekar biggtime!

Annonse

Tar laaaange, gode dusjer. Noen ganger deilige bad med masse skum og stearinlys på kanten, med en kald lys munkholm. Smører inn både mage og kropp med dyftende bodybutter! Sover hver anledning jeg har mulighet. Slipper å levere ungene i bhg hver dag, og henter som oftest i stedet ❤️ Koser meg på formiddagskafè med andre gravide venninner. Koser meg med mye frukt m/kanel, fruktsalat m/vaniljekesam, deilige salater, smooties både hjemme og på besøk, prøver å være bevisst samtidig som jeg unner meg både sjokkis & potetgull i helgene. Drikker stooore kopper med te om kveldene, elsker pukka... Koser meg generelt gjennom mye hverdagsgleder & deilige øyeblikk, og magen er fylt med store flotte spark, bevegelser og kos døgnet rundt ❤️

Jeg tar vare å meg selv ved å slappe godt av, for snart er det på'n igjen ;)   Og hver gang jeg har vært gravid har jeg vært avhengig av glovarme dusjer. Vanligvis er jeg rask i dusjen og dusjer med lunkent vann. Nå er det nesten så jeg skolder meg fordi det er SÅÅÅÅ deilig. Vet ikke hva det er som gjør det.

Utover det er det vel ikke noe spesielt jeg gjør for å pleie meg selv egentlig. Ikke noe som er annerledes enn det jeg gjorde før jeg ble gravid.

Har vært skikkelig dårlig og sykemeldt, så nå som formen og energien så smått begynner å komme tilbake orker jeg å sminke meg igjen. Jeg orket ingenting en periode. Verken å vaske tryne, dusje eller noe som helst. Måtte bare tvinge meg selv inn i dusjen når jeg kjente at det ble på tide  :eeeh:

Nei, veldig lite egentlig.

Kjenner at jeg gjerne skulle hatt mer mulighet til det i form av trening for å unngå problemer framover i svangerskapet - men det lar seg ikke gjøre nå siden jeg er sykemeldt med bronkitt og akkurat nå omgangssyke. Fjerde uka nå med bronkitt og influensa, kjedelige greier.

Da vi skulle ha første barnet koste vi oss godt, vi hadde god tid og mannen min var en gentleman uten like.

Hahaha, litt forskjell til fjerde barnet ja - nå er det ikke snakk om å tenke stearinlys og ro - her er det unger som skal ha frokost, kjøring til barnehage og fritidsaktiviteter, oppussing av hus og en logistikk som skal gå opp. Ting skal ned i esker og bæres og hauger av klær vaskes. Med både influensa og bronkitt  - og selv om man er gravid. Barn som spyr, får feberkramper og jobbreiser på ham samtidig. Skikkelig hverdag, og ingen dans på roser.

Satser på at det blir noe bedre når vi igjen får tilgang til stue og kjøkken (fullt av håndtverkere), og at bronkitten gir seg når finstøvet forsvinner. Det vil iallefall gjøre hverdagen noe mer overkommelig - og kanskje jeg får mulighet til å svømme eller trene litt igjen, da blir det bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...