Gå til innhold

Jeg trenger litt påleggstips som er sunne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt til å gå ned noen kilo og trenger litt tips.

Hva bruker dere under pålegget på knekkebrød? Frem til nå har jeg spist frokostsalat, remulade eller majones under kjøttpålegg. Hva bytter jeg det ut med som er godt og sunt? Har aldri smør på knekkebrødet

Anonymous poster hash: 4ada1...7e2

Fortsetter under...

Skrevet

Mager smøreost bruker jeg.(det fikk jeg i påleggsforslag på Grete Roede)

Anonymous poster hash: 0524c...d09
Skrevet

Leverpostei, røkelaks, salat og kylling og tomat.

Skrevet

Jeg pleier å dele et kinakålblad på 2 knekkebrød. Oppå har jeg kylling eller kalkunpålegg og tomat, agurk eller paprika.

Det har jeg og gjort litt, men jeg synes det blir litt tørt. Jeg spiser ikke tomat da, så det er kanskje derfor. HI

Skrevet

Smør et lag avokado under, og ta på litt pepper.

Skrevet

Til frokost spiser jeg to speltknekkebrød. Ettmed kaviar/agurk/tomat, og ett med magerost naturell, crispisalat eller hjertesalat, kokt skinke og paprika. For eksempel:-)

Annonse

Skrevet

Skraper du ut av en avocado da? Beklager dumt spørsmål, men jeg har aldri spist avocado :wub: hi

Skrevet

Til frokost spiser jeg to speltknekkebrød. Ettmed kaviar/agurk/tomat, og ett med magerost naturell, crispisalat eller hjertesalat, kokt skinke og paprika. For eksempel:-)

Takk for tips :) , magerost naturell har jeg ikke tenkt på engang

Skrevet

Skraper du ut av en avocado da? Beklager dumt spørsmål, men jeg har aldri spist avocado :wub: hi

Avocado er ganske kaloririkt, men du deler den.i to og tar ut stenen. Så skjærer du tynne skiver mens den er i skallet, og så vipper du ut en og en skive:-)
Skrevet

Jeg har tenkt til å gå ned noen kilo og trenger litt tips.

Hva bruker dere under pålegget på knekkebrød? Frem til nå har jeg spist frokostsalat, remulade eller majones under kjøttpålegg. Hva bytter jeg det ut med som er godt og sunt? Har aldri smør på knekkebrødet

Jeg har enten bare ost på - uten smør (fordi jeg er for lat til å gidde smøre på haha), eller kylling naturell med et par skiver agurk, kanskje litt avocado og paprika.

Skrevet

Den kan skrapes, ta av et par biter med skje eller skjæres opp. Om du ikke skal bruke alt konserverer du resten til neste måltid ved å ha på litt salt og helst litt limesaft.

Skrevet

Obs, avocado er kaloririkt, men full av viktige mineraler og vitaminer i tillegg til sunne oljer. Ville heller hatt på litt avocado og kuttet fett på annet vis. Eksempelvis kan man lage knekkebrød og brød uten noen form for olje, bruk heller appelsinjus og bak selv.

Skrevet

Obs, avocado er kaloririkt, men full av viktige mineraler og vitaminer i tillegg til sunne oljer. Ville heller hatt på litt avocado og kuttet fett på annet vis. Eksempelvis kan man lage knekkebrød og brød uten noen form for olje, bruk heller appelsinjus og bak selv.

Kan man bruke appelsinjuice i stedet for olje i brødbaking, der lærte jeg noe nytt :)

Annonse

Skrevet

Kan man bruke appelsinjuice i stedet for olje i brødbaking, der lærte jeg noe nytt :)

Ja, dette er det faktisk ingen som snakker noe om, men det har mye bedre virkning enn olje! Du trenger knapt en desiliter pr brød, og får luftig bakst som ikke ryr dagen etter :-)

Man tror brødet blir så saftig og deilig av olje, men det stemmer bare samme dag, dagen etter ryr det mye mer enn uten.....

God bakst!

Skrevet

Trenger overhodet ikke olje i brød! Legg hele korn i vann så dr trekker til seg fukt, så får du saftig brød uten fett

Skrevet

Ja, dette er det faktisk ingen som snakker noe om, men det har mye bedre virkning enn olje! Du trenger knapt en desiliter pr brød, og får luftig bakst som ikke ryr dagen etter :-)

Man tror brødet blir så saftig og deilig av olje, men det stemmer bare samme dag, dagen etter ryr det mye mer enn uten.....

God bakst!

Tusen takk for tips :) Men hva betyr ryr?

Skrevet

God bakst!

Tusen takk for tips :) Men hva betyr ryr?

smuler, faller fra hverandre, holder seg dårlig sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...