Gå til innhold

30 min med hurtig gange/jogging

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk 2,7 km på rett i underkant av 30 min, har jeg vært rask eller treg da? Og sånn ca hvor mange kcal er forbrent? Takk for svar den som vet :)

Anonymous poster hash: 217a3...4c8

Skrevet

Last ned appen RunKeeper. Veldig enkel app som teller kalorier og lager løypen du går på kartet :)

Anonymous poster hash: 6965d...8ea

Skrevet

Veldig treg.

Tror du må skru opp tempoet.

Anonymous poster hash: 7f68c...9ad

Skrevet

5,4 km/t

Jeg har som mål å løpe en mil på under en time til sommeren. Nå ligger jeg på ca 7,5 km på timen, og har en del trening før jeg når målet.

Om din økt o dag var raskt er igrunn helt uvesentlig, uten du hadde noe du skulle rekke (rekke bussen el.l ). Om det er trening så er det viktigere at du neste gang klarer litt raskere og litt raskere ;) utfordre deg selv! Sett deg mål og bli bedre :)

Anonymous poster hash: 3cd26...d22

Skrevet

Veldig treg??

Ehh...

Anonymous poster hash: f24ca...930

Skrevet

Det er ikke så raskt, i underkant av 6 km i timen. Forbrenningen kommer an på hvor mye du veier, men kanskje 200 kcal. Da brukte jeg min vekt og jeg er gravid i 7.mnd så du er kanskje en del lettere og forbrenner mindre.

Men begynner du der du er nå så vil du snart merke høyere tempo og bedre form.

Anonymous poster hash: 2c4ed...e5d

Skrevet

Hvor mye kcal du har brukt kommer an på vekten din. Er du ca. 100 kg vil du har brukt ca 240 kcal.

Anonymous poster hash: 7890b...461
Skrevet

Veldig treg??

Ehh...

Anonymous poster hash: f24ca...930

Løpe/gå raskt og bruker 30 min på 2,7 km. Ja de er drit sakte.

Jeg går 5 km på 35 min og løper en mil på 52 minutter og jeg er IKKE superrask asså.

Så JA 2,7 km når du veksler mellom å jogge og gå er sakte.

Hun spurte jeg svarer.

Anonymous poster hash: 7f68c...9ad

Skrevet

Jeg løp 2,7 km i dag, vekslet mellom å gå og løpe, brukte 20 min og gjennomsnittsfarten var ca 8 km/t. Ble passe sliten, er ikke godt trent fra før.

Anonymous poster hash: 2cd00...5ca

Skrevet

Normal gange ligger på 4-6 km/t (fra rolig til rask).  Jogging ligger på ca 7-8-9 km/t (kommer an på formen til den som jogger). Løping tilsvarer over 10 km/t. Du som gjør unna mila på 52 minutter løper, jeg jogger en mil på rett over 60 minutter, de som jogger sakte bruker mer osv. 

Fortsett med rask gange du, få opp pulsen og øk gradvis til mer og mer jogging. Etter forrige fødsel, startet jeg å jogge. Første 10 km endte på 1 t og 20 minutter, derfra har det bare gått oppver. Målet er å jogge mila på under en time. Svigerinna mi nærmer å løpe mila på 40 minutter, hun er rå og det ligger mye trening bak.

Lykke til:)

Anonymous poster hash: ea0cb...85c
Skrevet

Tok KS for 2 mnd siden og dette var første økt etter fødsel. Er fornøyd jeg. :) skal trene 3x i uka tenker jeg, har 5 kilo igjen å ta av.

Hi

Anonymous poster hash: 217a3...4c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...