Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #1 Skrevet 18. februar 2014 Vi skal flytte, ca 3 uker før termin... På grunn av helsetilstanden min må jeg begynne å pakke noe tidligere enn forventet. Hvordan pakker man greiest for å ta best mulig vare på f.eks sengetøy, handduker og andre klær, så man muligens slipper å vaske det på nytt igjen? Andre tips eller råd mottaes veldig gjerne, med stor takk! Anonymous poster hash: 8278f...3bd
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #2 Skrevet 18. februar 2014 Du bruker søplesekker til sengetøy osv. Det gjør du med klær også (husk at de må være helt tørre når du pakker det ned og ikke lukke sekkene før rett før). Få tak i kasser på polet til å pakke glass i. Da slipper du å pakke inn hvert enkelt. Merk alt med hvilke rom det skal være i i det nye huset. Da havner alt på rett plass med en gang. Invester i pakkekasser (som ikke er for store). Bøker pakker du i tomme "kopipapir"esker. de blir passe tunge. Spander silkepapir (fåes på f.eks. staples). Avispapir sverter og du må vaske serviset etterpå. En rull med tørkepapir eller tre kan gjøre samme nytten. Pakk ned hele kjøkkenet bortsett fra det absolutt aller nødvendigste frem til dere skal flytte. Det er helt greit å leve litt enkelt vedr. mat osv noen uker. Om du tar over huset noe før dere faktisk skal flytte inn, kan man gjøre det nye kjøkkenet operativt på kort tid. Anonymous poster hash: ead4a...ef0
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #3 Skrevet 19. februar 2014 takk for gode tips,men min erfaring med søppelsekker er at de stinker noe helt forferdelig, og den plastlukten sitter godt i tøyet. mulig man kan kjøpe andre plastsekker? Anonymous poster hash: 8278f...3bd
amandine Skrevet 19. februar 2014 #4 Skrevet 19. februar 2014 Og for all del, skriv lister over alt innhold og lim på kasser/sekker. Så slipper du å lete.. Bøker frakter du lett i bæreposer, forøvrig. Jeg hadde pakket sengetøy etc i pappesker, hadde rullet pølser og satt på høykant tett i tett. Lykke til!
Følelsesvims Skrevet 19. februar 2014 #5 Skrevet 19. februar 2014 Ville spandert bobleplast til serviset. Det har en tendens til å knuses... Bruk forøvrig anledningen til å kaste!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #6 Skrevet 19. februar 2014 Vi brukte slike store gjennomsiktige poser fra ikea som er beregnet på alt fra dekktil dyner til klær og ssengetøy. Brukte også slike blå handleposer fra ikea til kkær. Anonymous poster hash: 8c184...9cf
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 19. februar 2014 #7 Skrevet 19. februar 2014 Ang plastsekkene: Dra de fra hverandre og åpne de et par dager før du pakker, lukta forsvinner etter at de er åpnet opp Pakk et og et rom, og pakk unna alt dere ikke trenger. Sett fast ark med detaljert liste over innhold i esker og på posene, så slipper dere å lete etter noe
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #8 Skrevet 19. februar 2014 Dere som vil pakke bøker i kopipapiresker eller bæreposer har kanskje ikke så mange bøker? Begynn med å pakke klær du ikke bruker nå, f.eks. sommerklær. Bruk det du har av bagger, kofferter og ryggsekker. Resten i søppelsekker, det er ikke alle typer som stinker. Siden du skal begynne tidlig, må du jo først pakke ned alt som ikke er i daglig bruk. Men f.eks. glass og tallerkner trenger du jo både rett før og rett etter flyttingen, så spar bare akkurat et minimum av hva du trenger. Spander ordentlige flyttekasser. De er best og kan gjenbrukes. Kjøp også bobleplast til alt som kan knuses, til nød kan du bruke avispapir. Merk kassene godt. Anonymous poster hash: e3410...d5e
amandine Skrevet 19. februar 2014 #9 Skrevet 19. februar 2014 Jo, jeg har veldig mange bøker, akkurat derfor det er godt med poser. Da blir det håndterbart:-) Blir så fryktelig tungt i kasser, synes jeg. Men en passelig mengde i en pose er greit å bære!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå