Gå til innhold

5 1/2 mnd, vil ikke ha pupp og ikke mme...HJELP!?

Venterpå#2

Anbefalte innlegg

Lillegutt på 5 1/2 mnd har de siste mnd blitt mindre og mindre interessert i puppen på dagtid, men han har spist innimellom all kaving og vriing unna, og virket fornøyd etterpå..han har også fått flaske med ferdigblandet nan hvis jeg skulle bort en kveld eller noe og pappaen har lagt han...MEN når vrir han seg unna puppen etter et par tak, og vrir og kaver og skriker, tar et par sug til, og vrir seg bort..ender ofte i gråt..har prøvd med ferdigblandet nan, og også pulver nan..men nekter å ta flaska! I dag pumpet jeg også, og prøvde mm på flaske, men endte til slutt i gråt...nå er jeg litt fortvila.....

På natta, og som regel på kvelden før han skal sove, spiser han fint av puppen.... Skjønner at det kan være at han er så nyskjerrig på dagtid..men har prøvd å la han sitte oppreist så han ser seg rundt mens han spiser..hjelper ikke det heller... Hva skal jeg gjøre nå da? Er han liksom ferdig med melk? Han tar flaska fint når han får vann på den, i tillegg får han nå to grøtmåltider om dagen og litt fruktmos av og til... Råd? Tips? Erfaringer?......føler meg litt mislykket...har jo lyst å amme mer....vil jeg kunne beholde melka ved at han bare får pupp på kveld og natt?

Ble litt langt og rotete dette...håper noen kan svare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mi jente er flaskebarn, men har siden 5 mnd alder holdt på slik som du beskriver. Min erfaring er at interessen for melk går i bølgedaler, en periode er det veldig godt og så drikker hun lite en periode. Merker at hun i de periodene hun drikker lite, at det hjelper å la henne få melk rett før hun skal hvile, da er hun trøtt og kan kose seg litt med melka. Du kan jo prøve å legge ammingene til rett før hviletid, da kan det hende han ikke orker å gjøre så mye motstand 😜 Ellers er det jo bra han drikker en del vann. Det er en stor mulighet for at interessen for melk tar seg opp, bare fortsett å tilby han, så skal du se at det ordner seg 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det akuratt likt her. Min er 6,5 mnd og har nesten ikke drukket melk på dagtid siden han startet med fast føde rundt 5 mnd gammel. Kun om kvelden når han skal sove og på natta i halvsøvne. Virker som han foretrekker vanlig mat, for om jeg gir melk når vi står opp drikker han kanskje 30 ml, men om han får grøt spiser han en full porsjon. Tidligere kunne jeg gi melk på stuen før leggetid, mens nå sitter vi i mørket på soverommet for at han skal drikke noe.

Har egentlig ikke noe råd å komme med, men vet det er utrolig vanlig at noen drikker mindre melk rundt den alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min på 5 mnd vrir seg unna så er det oftest pga luft. Om hun da får rape godt, så går det stort sett greit igjen etterpå.

Anonymous poster hash: 81376...39e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...