Gå til innhold

oppbinding/sports-bh mot melkeproduksjon..?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som har erfaring med dette? Jeg tok på den minste sports bh'n jeg klarte å få på for at det skulle bli trangt, og ingen melk.. Nå er jeg på 4 dagen (fikk melk i går), og puppene er som ballonger.. :(

Når går dette over igjen? Jeg klarer ikke få på noe som evt er trangere.. Noen som har erfaring/forslag til hjelp?

Anonymous poster hash: 66a09...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I tillegg til at jeg hadde på den trangeste bh'n jeg hadde knøyt jeg et skjerf utenpå der så hardt jeg klarte/orket å gå med. Etter 4-5 dager var jeg over det verste, men det tok en liten stund før brystene ikke var litt harde.

Pass på så du ikke får betennelse bare!

Anonymous poster hash: d6178...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, betennelse har jeg ikke tenkt på. Hvordan unngår jeg det?

Puppene er så store øg sprengte at jeg klarer ikke ha noe strammere enn en sportsbh :/ håper det holder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om å massere forsiktig viss det ble veldig harde klumper liksom. Kunne til nød klemme ut littegrann mens jeg stod i dusjen.

Viss brystene blir litt røde bør du være litt obs.

Jeg fikk ikke betennelse, og stort sett går det greit.

Lykke til, det er en lettelse når det verste er over:)

Anonymous poster hash: d6178...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no

Jeg ville ikke brukt sportsbh, siden det lett kan klemme (fordi den er trang og fordi den er feil størrelse). Bruk heller et bredt skjerf/sjal (eller skikkelig bred elastisk bandasje) og bind rundt brystpartiet, slik at det ikke klemmer på noen del av brystet. Du ønsker jevnt press mot brystene.

Enkelte matvarer og urter er også kjent for å bidra til å redusere melkeproduksjonen, og noen av dem er:

• Oregano
• Peppermynte og spearmint
• Timian
• Salvie
• Persille
• Gravmyrt

Av disse tror jeg salvie er det mest potente. Du kan forsøke å drikke avtrekk som te (så sterk som mulig), eller du kan drysse krydder under pålegg på brødskiva, ha det på middagen osv.

Dersom du opplever sterkt ubehag (spreng) kan du forsøke å håndmelke litt i dusjen. Dess mindre og sjeldnere, dess mer effektivt (dvs mindre signal til kroppen om å produsere mer melk), men heller et par dager ekstra med melk enn brystbetennelse. Forsøk å unngå å sove på magen, og vær forsiktig med bruk av ryggsekk, bæresele og alt annet som kan klemme på brystet.

Om du får kuler i brystene må de bort. Da må du melke ut så mye at kulene forsvinner, og kan forsøke å massere forsiktig i dusjen. Dersom brystet blir rødt og hovent, og du får feber, kan du ha fått brystbetennelse. Da må du kontakte lege(vakt). Siden du ikke ønsker å amme så kan du be om medisiner som vil stoppe melka, men disse kan ha bivirkninger av diverse slag, og det er bedre å forsøke å stoppe melka på mer naturlig vis først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her,

Nå har jeg ikke spreng lengre, men "lekker" litt. Det er så mye at jeg må ha innlegg, for å ikke lekke igjennom.. Hvor lenge vil dette vare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer hvor lenge man lekker. Jeg vil tro det bedrer seg i løpet av noen dager, og at det har sluttet helt senest om et par-tre uker. Det lekker neppe så veldig mye mot slutten altså, men nok til at du bør bruke innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...