lovebird87 Skrevet 17. februar 2014 #1 Del Skrevet 17. februar 2014 Hei. Var på hos gyn den 13.feb og gynekologen tok da en innvendig UL. Han sa ganske kjapt at han trodde jeg hadde pcos etter å ha sett på eggstokkene mine og oppdaget en cyste på ene eggstokken på 15 cm. Han skulle henvise meg til kikkhullsoperasjon å trodde jeg kom til å få operasjon veldig fort. Da cysten er vond og stor. Har ikke hatt regelmessig mens siden jeg var 16 år, er nå nettop fyllt 21 år. Jeg er rett og slett redd. Tenker forferdelig mye og er så usikker på alt. Jeg føler ikke jeg får nok informasjon av å lese på nett. Så kanskje noen av dere kan fortelle meg rask om pcos? Operasjon? Videre behandling? Jeg lurer også på om noen har fryst ned friske egg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144121100-ny-oppdaget-pcos/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #2 Del Skrevet 17. februar 2014 Jeg har pcos med masse små cyster på eggstokkene, som ikke trengs å gjøres noe med. Som følge av dette har jeg uregelmessig mens og mer hårvekst enn vanlig. Herlige symptomer... Men det går å holde det i sjakk ved å spise sunt og holde seg i form. Det kan være vanskeligere for oss å få barn pga sjelden eggløsning, men det er ikke umulig. Man kan få tabletter for dette hvis man har sjelden eggløsning. Jeg er straks 30 uker på vei med min første pcos må man bare leve med, men det går helt fint. Lykke til så mye! Anonymous poster hash: 58eaa...e11 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144121100-ny-oppdaget-pcos/#findComment-146131066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mottivert Skrevet 10. mars 2014 #3 Del Skrevet 10. mars 2014 Heisann du Har også pcos, noe som ble oppdaget da jeg sluttet på p.pillene og ikke fikk mensen. Jeg har også hatt kikkhullsoperasjon, noe som legen mener har hatt positiv virkning for meg og eggløsning har jeg hatt hver måned etter operasjonen. Har full forståelse for at du er både redd og forvirret. For meg var dette noe helt nytt, jeg hadde nesten ikke hørt om pcos før jeg fikk diagnosen. Jeg har lest meg ihjel på nettet, men for min del har jeg en mild grad av pcos, så jeg synes det er vanskelig å bli klok på det jeg finner på nettet. Den sikkert like mange forskjellige symptomer og opplevelser av pcos som personer som har det. Har få symptomer, og jeg har bare godtatt at jeg har det og det er en utfordring for meg å få barn. Men det er heldigvis mye hjelp og få, og mye du selv kan gjøre. Jeg trener og spiser regelmessig, sunt og variert kosthold, og gikk ned ca 10 kg før operasjon, noe legen mente var smart. Er ikke helt på idealvekten, men har aldri vært overvektig. Kan jeg spørre hvordan symptomer du har? Har du hatt operasjonen nå? Har du flere spørsmål, så bare spør Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144121100-ny-oppdaget-pcos/#findComment-146192817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå