Gå til innhold

Mye og sterke kynnere, nedpress og stikkinger.

Anbefalte innlegg

Er det flere som er plaget med dette? Jeg er 31 uker på vei, har hatt endel kynnere siden uke 17-18, men de siste ca to ukene har det vært veldig plagsomt. Det føles i perioder som om magen er konstant hard, jeg må på en måte puste meg gjennom flere av kynnerene. I tillegg får jeg stikkinger i underlivet som om det er noen som stikker med små kniver oppi der, de siste dagene har også nedpressfølelsen blitt verre. Det kjennes som om babyen skal ramle ut når jeg går litt lengre strekninger... I dag kjennes rumpa mi helt støl ut også, men jeg har bekkenløsning, så det er vanskelig å vite hva som er hva.

Jeg er annengangsfødende, men jeg hadde ikke slike plager forrige gang. Ihvertfall ikke før helt på slutten.

Jeg jobbet fortsatt endel (50% + pendling), og jeg blir litt stresset for å skulle føde for tidlig pga disse tegnene. Kan ikke ha sex for det setter i gang regelmessige kynnere. Hadde seks slike med 3,5 min mellomrom og 30sek varighet forrige gang vi prøvde.

Jeg har så lyst til å klare å jobbe helt frem til permisjonsstart, men begynner å bli litt bekymret.

Noen som kan berolige meg med at dette er helt normalt? Eller burde jeg kontakte lege denne uken for en ekstra sjekk. Har egentlig ikke Legetime før om et par uker...

Anonymous poster hash: 8c4df...a3a

Fortsetter under...

Jeg hadde også stikkinger og sterke kynnerere siden uke 32, og sterke maserier etter sex. Er i uke 38 nå så fødet ikke tidligere selvom jeg trodde det skulle skje... men håper jo at jenta mi kommer snart så nå blir jeg gadd når jeg får maserier fordi jeg håper alltid det skal gå over til rier :P men håper babyen din holder seg inne ihvertfall til uke 37 :)

Jeg er i uke 29+4 og har den siste uken fått mye kynnere, skal veldig lite til før de kommer.. En liten gåtur til butikken f.eks. Igår fikk jeg også masse stikkinger.. føltes det kjentes litt ut som når man har urinveisinfeksjon, men det kom og gikk.. Veldig ubehagelig, men det ser ut til å ha roet seg nå. Jeg skal prøve å se om en dag på sofaen hjelper..:) har et håp om alle kynnerene betyr at babyen snur seg i hodeleie, har lest det kan være et tegn. Kanskje det er det som skjer hos deg også?:)

Huff i dag har jeg følt meg generelt elendig og har hatt masse sterke kynnere hele dagen. Det går ca 5 min mellom når jeg er i aktivitet og 10-15 når jeg ligger på sofaen. Kjenner det mest i magen, men også litt i rumpe og hofter.

Hvordan vet jeg det hvis kynnere går over til premature rier? Veldig redd for at det skal være mer på gang enn hva jeg og lillegutt i magen er klare for... Har menssmerter også i dag, og kvalmen kjennes verre enn noen gang. Kanskje er jeg i ferd med å bli syk?

Tror jeg må ringe legen min i morgen, men jeg liker ikke bry henne unødig.

HI

Bare å ringe - du er ikke til bry! Det er jo ikke lett å vite hva som er greit og ikke greit når det kommer til graviditet, og bedre med en sjekk for mye enn for lite! Jeg hadde tatt en tlf var jeg deg. Lykke til og håper det roer seg:)

Glad jeg ringte, hadde premature rier og forkortet livmorhals. Det gav seg litt utover kvelden. Ble 100% sykmeldt en stund fremover med håp om at det skal gi litt roligere tilstander. Lite lysten på prematur fødsel... Har fortsatt endel murringer og kraftige kynnere, men ikke så ille som her om dagen.

Annonse

Glad jeg ringte, hadde premature rier og forkortet livmorhals. Det gav seg litt utover kvelden. Ble 100% sykmeldt en stund fremover med håp om at det skal gi litt roligere tilstander. Lite lysten på prematur fødsel... Har fortsatt endel murringer og kraftige kynnere, men ikke så ille som her om dagen.

eg hadde samme opplevelse da eg var 31+6 - eg var på full veg i fødsel, 2 cm åpning og måtte få lungemodning og riestopp .. låg ei veka på observasjon.. no har eg passert den magiske 34 fullgåtte veke.. og kan slappa av.. har hatt sammentrekninger i ca 2 veke og de e uregelmessige og av og til skikkelig regelmessig.. har fått beskjed om att eg no kan ende opp med å gå øve tid, sia dei har tukla litt med systemet... såå no e da bare å smøra seg med tolmodighet og slappa av så godt eg kan..:) er glad for kvar dag han e der inne..:) 

men er som dei seie øve, bedre å ringa ein gang for mykje enn ein gang for lite..:) 

godt da gjekk bra med deg.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...