Gå til innhold

Hvor lenge hadde dere synes at det var "greit" at kjæresten hadde tatovert forbokstaven til xn på seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hahahhahahaaaa, her er det så mye at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. Tatovering er nokså permanent, fjerning er kjipt, vondt og dyrt, en bokstav eller to kan ikke skade noen, og du kan fremfor alt ikke kreve at noen andre endrer på sin kropp for din skyld. Og tenk, hele ti måneder? Wow.

Beholde eller fjerne - hans valg. Voks opp eller bli ledd av - ditt valg.

Han kan lett dekke over den, og det hadde kostet han 800,- der jeg har prøvd å ordne time til han før. Men hvorfor velger noen å beholde en tatovering av navnet til en X? Er det jeg ikke forstår.. Jeg synes det er ganske flaut å gå rundt med han når han har hennes bokstav på seg. Antar at jeg er skadet av at alle utenom 1 kjæreste har vært utro, gått bak ryggen min med andre, holdt på med xn eller gjort annet dritt mot meg. Nå vil jeg bare vite at han bare vil ha meg- og det føles ikke ut som at han er klar for å gi slipp på henne hvis han ikke kan bruke 800,- på noe som er viktig for meg. ? Og hvis det er viktig for meg, og sårer meg.. burde han ikke ville gjøre det? 

Her kommer tvisten som jeg reagerer på. 

Jeg har en liten tatovering som jeg fikk i bursdagsgave av min X. DEN reagerer han på, så nå skal jeg dekke over den. Den må det en ganske stor tatovering til for å dekke- så jeg må ut med 5000,-. Fordi jeg vil ikke at noe skal plage han sånn. Og når den ikke betyr noe for meg, så gjør det meg ikke noe å dekke over den. 

Hvorfor er det så vanskelig for han? 

HI

Anonymous poster hash: 25b55...af2

Du skal ikke endre kroppen din for ham heller. For tydeligvis var ikke X-tattisen et problem for deg før denne nye mannen, du skal ikke utslette deg sjøl for å tekkes ham. Og igjen, det er jo knapt et forhold, ti måneder.

Endret av sug lut

Fortsetter under...

Skrevet

Gå sammen da vel å forandre tatoveringene deres. Gjør det til deres ting! Hadde ikke forandret tatoveringen om han ikke gjorde det.

Anonymous poster hash: 1145e...c34

Skrevet (endret)

Hadde hvertfall ikke bedt han ta coverup.. Da blir det jo en enda større tattoveing som vil minne deg på hva som sto under..

Må bare ta meg i å le litt når jeg leser dette altså..

Men helt seriøst så tenker jeg at jeg forstår ikke helt saken. Hun er en del av fortiden hans, end of story. Tror eksen hans kommer til å hjemsøke tankene dine uansett virker det som.

Men det med tattovering av type/dames navn er bare helt bak mål.. Men det regner jeg med du også synes :P

Endret av HeltLykkelig ♥♥
Skrevet

Husker faren min hadde navnet på en annen da han traff min mor. Han opererte det bort da den var så synlig midt på armen.

Mannen min har mine initialer i nakken og jeg elsker det :)

Anonymous poster hash: 1145e...c34

Det skjønner jeg. Og jeg vil jo heller at han skal ha mitt navn, om han må ha noe :P Vi har bare vært sammen et drøyt år nå, men han sier at han føler vi er ment for hverandre og at han aldri har hatt det så bra sammen med noen før. De var også veldig unge når de var sammen.. kranglet hele tiden. 

Hvorfor er han villig til å gjøre noe sånt for henne, men ikke dekke over den eller respektere det for meg.. ? Jeg forstår at man kan finne på å ta en sånn, jeg hadde også lyst til det med min første langvarige kjæreste. Men da hadde jeg tatt noe jeg visste jeg kunne dekket over og jeg hadde dekket over det når det ble slutt.. 

Helt ærlig. Om jeg hadde fortalt xn hans at han fortsatt har den tatoveringen, så tror jeg kanskje hun hadde reagert litt også- eller? Jeg hadde reagert hvertfall. 

Skrevet

Upps, det kunne vært verre, bilde av henne feks. Jeg hadde ikke brydd meg, det er insialer bare. Lat som om de står for noe helt annet.

Skrevet

0,1 sekund

Anonymous poster hash: 90582...cad

Annonse

Skrevet

0,1 sekund

Anonymous poster hash: 90582...cad

TAKK! Og når han uansett har sagt at han skal dekke over den, hvorfor ikke bare gjøre det? Hadde han sagt at den betydde noe for han og at han ikke ville ta den bort- så hadde jeg blitt sint, men jeg hadde måtte levd med det. 

Skrevet

Mannen min har mitt navn på armen , gjorde det uten at jeg visste om det :) ikke mitt problem om vi skilles ( vært sammen snart 20 år) og han blir sammen med noen andre som reagerer på det. Han var forelsket i meg i 5 lange år før vi ble sammen så i 25 år har jeg vært hans nr 1 dame. Vi har flere barn sammen og har noe som binder oss litt sammen for alltid. Ei evt ny dame og spes etter 10 mnd burde vel kanskje ikke ha trodd hun ville ha viska ut 25 år å elske noen.

Anonymous poster hash: a6683...62f

Skrevet

Slapp av.... det er bare en tatovering!

Om du er drittlei av dette nå og et plager deg så mye, så kanskje dere ikke er den rette for hverandre after all? ;)

Jeg tror du har gravd deg ned i dette issue her, og ikke klarer å se noe annet enn at mannen ikke fjerner den. Hva om du prøver å snu tankegangen din litt? Prøv å ikke la den plage deg så til de grader? Da er jeg sikker på at du vil få det mye bedre, og at forholdet deres ikke går dukken pga en teit tatovering gjort for maaaaaaange år siden.

Skrevet

Hahahhahahaaaa, her er det så mye at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. Tatovering er nokså permanent, fjerning er kjipt, vondt og dyrt, en bokstav eller to kan ikke skade noen, og du kan fremfor alt ikke kreve at noen andre endrer på sin kropp for din skyld. Og tenk, hele ti måneder? Wow.

Beholde eller fjerne - hans valg. Voks opp eller bli ledd av - ditt valg.

Enig med sug lut her gitt...

Det er ikke bare å fjerne en tatovering. Det vil jo alltid være et merke i huden.

Han vil jo få et type brennmerke i huden i stedet for selve blekket da.

Og skal han tatovere noe over så har han sikkert lyst til å tenke seg godt om hva han skal ha der.

Synes det er helt idioti å tatovere navn på kjærester, men gjort er gjort. Og du høres litt i overkant sjalu ut. Ville han ha henne så hadde han vel ikke giddet å være sammen med deg.

Om et par år kan du nok sette litt mer hardt mot hardt.

Skrevet

En tatovering betyr nada, og ikke noe jeg hadde orket å lage drama av, og aldeles ikke om man ellers har det fint sammen.

Nå har ikke jeg noen tatoveringer, men jeg har spart på både bilder og kjærlighetsbrev fra den ene eksen min. Jeg har ham dessuten som venn på facebook, og vi prates et par ganger i året der. Dette vet mannen min om, og han bryr seg ikke. For hvorfor skulle han det? Det er absolutt ingen trussel mot det vi har sammen.

Skrevet

Om de har barn sammen, så forstår jeg at hun betyr noe spesielt, og at han ikke vil fjerne den. Kanskje går det an å bruke bokstaven til å skrive noe annet, f.eks. barnets navn.

Men det er jo opp til han. Personlig ville jeg ikke endret på en tatovering pga. en sjalu mann. Da måtte det i så fall bli en tynn strek over eksen sitt navn.

Synes dere begge virker umodne. Fjerne en tatovering fordi eksen har betalt for den?

Du må nok bare innse at hun er hans første, og meget mulig, største kjærlighet. Mye krangel, mye lidenskap. 

Anonymous poster hash: 8d399...a44
Skrevet

Jeg har en stor tattoovering på magen som er til/for min ex. Mannen min bryr seg ikke om den. Ex'n min døde mens vi var sammen, siden jeg ikke har noe etter han som minne liker jeg å ha den å se på av og til. Mannen vet at det er en trist del av fortiden min & at det ikke endrer mine følelser for han å ha den der. Det er bare en slags trøst for meg. Men om tattooveringen plager deg så mye så kjøp et tattoo gavekort til han da vell! & fortell han at den plager deg masse. :P får ikke gjordt så mye mer enn det.

Anonymous poster hash: b66ca...61b

Annonse

Skrevet

Herregud!

Hvor gamle er dere egentlig?

Anonymous poster hash: f5d9c...8c7

Skrevet

Du har en liten tattovering som var gave fra exen din som er så stor at det vil koste 5000 å dekke den?

Om han har hele navnet ville jeg bedt om at den ble dekket over. Om det bare er en bokstav ville jeg ikke brydd meg.

mannen min n hadde en tattovering som han og exen tok sammen (de tok lile tattoveringer) brydde meg ikke men han har dekket den på eget initiativ.

Skrevet

Kjæresten min har en veldig stor tatovering med initialene til sin ex, det er samme bokstaver som navnet til et band han liker og, så det har mer symbolet til det bandet rundt. Men det var med tanke på ex`n tatoveringen ble tatt. Han ønsker ikke å fjerne denne, mener at ex`n var jo i livet hans i 10 år, og hun hadde et lite barn da de ble sammen, som han fortsatt har kontakt med. Og han har litt kontakt med ex`n og. Jeg har og møtt henne. Hun behandlet han bra alle årene, han har ikke et eneste vondt ord å si om henne. Derfor vil han og ha tatoveringen. Det er helt greit for meg.

Anonymous poster hash: 22b07...6da
Skrevet

Haha, er du seriøs!?

Der har vært sammen i 10 mnd og har visst problemer allerede. Og tattisene er det minste av de så vidt jeg kan se utifra det du skriver. Hadde faktisk vurdert hele forholder, dere virker utrolig sjalu begge to. Destruktivt.

Anonymous poster hash: bd4ca...d9a
Skrevet

Synes dere er fryktelig storsinnede, alle dere som ikke ville brydd dere om dette.

Jeg ville mislikt det sterkt, såpass eierforhold har jeg til min kjæreste. Er ellers ikke sjalu av meg, og hadde jo forstått at det ikke var noe lengsel etter dama bak dette. Men synet av den hadde jeg ikke likt. Hadde nok forsøkt å forklare hvor mye det betyr for deg at han vinker farvel også til tatoveringen, når forholdet har vært over i lang tid.

Anonymous poster hash: 328d0...e47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...