Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #1 Skrevet 17. februar 2014 Vi gjør det fordi vi har hundeallergi i familien. Det fungerer fint - merker ingen raksjon - men er det noe som tilsier at vi br gjøre dte litt sjeldnere? Anonymous poster hash: d22a1...771
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #2 Skrevet 17. februar 2014 Vi bader vår hund hver 3-4 uke, alt etter hvor mye vi har fått tur i mark og skog og hvor skitten hun er. Har dere prøvd å la det gå lengre tid mellom badene, ift allergien til familiemedlemmet? Anonymous poster hash: e5fe4...a51
PrinsesseHengepupp Skrevet 17. februar 2014 #3 Skrevet 17. februar 2014 Jeg er av den oppfatning at hensikten må stå i forhold til umaken. Så om det at hunden bades medfører at den med allergi kan leve med hunden, og hunden ikke har noen plage av det så er det ikke for ofte. Bader man bikkja flere ganger i uka fordi det er morro derimot, blir jeg straks mer betenkt. Sørg bare for å bruke milde produkter og vær obs på faren for tørr hud, våteksem og kulde (hunder som bades ofte mister noe av den naturlige isoleringseffekten som pels og hud normalt gir, så vær obs).
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #4 Skrevet 17. februar 2014 Vi må skylle/dusje hunden vår HVER dag (ikke såpe) fordi vi går på skikkelig langtur (2 timer) i skogen hver eneste dag. Da er hun så full av søle!! Anonymous poster hash: 9fdb6...082
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #5 Skrevet 17. februar 2014 Så lenge hunden ikke er plaget med eksem og kløe gjør det nok ikke noe. Dere kler vel på den når det er kaldt ute. Nybadet hund fryser lettere. Anonymous poster hash: c86ed...f1d
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #6 Skrevet 17. februar 2014 Vi har ikke prvd å bade den sjeldnere, men tror kanskje vi skal prøve å bare gjøre dte f.eks hver annen uke. Hunden liker det jo ikke, og fryser og er pjusk, sliten og litt lei seg etterpå (å tørke med hårføner bli hun enda mer stresset av, så det har vi gitt opp). Anonymous poster hash: d22a1...771
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #7 Skrevet 17. februar 2014 Vi må skylle/dusje hunden vår HVER dag (ikke såpe) fordi vi går på skikkelig langtur (2 timer) i skogen hver eneste dag. Da er hun så full av søle!!Anonymous poster hash: 9fdb6...082 Å Skylle hunden er noe annet å bade den! Anonymous poster hash: e5fe4...a51
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #8 Skrevet 17. februar 2014 Det er forresten en rase med mye og ganske lang pels. HI Anonymous poster hash: d22a1...771
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #9 Skrevet 17. februar 2014 Vi har ikke prvd å bade den sjeldnere, men tror kanskje vi skal prøve å bare gjøre dte f.eks hver annen uke. Hunden liker det jo ikke, og fryser og er pjusk, sliten og litt lei seg etterpå (å tørke med hårføner bli hun enda mer stresset av, så det har vi gitt opp). Anonymous poster hash: d22a1...771 Da ville jeg absolutt prøvd sjeldnere, hvertfall når ikke hunden er komfortabel med det engang. Er det en veldig langhåret rase siden dere føner den? Anonymous poster hash: e5fe4...a51
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #10 Skrevet 17. februar 2014 Vi har ikke prvd å bade den sjeldnere, men tror kanskje vi skal prøve å bare gjøre dte f.eks hver annen uke. Hunden liker det jo ikke, og fryser og er pjusk, sliten og litt lei seg etterpå (å tørke med hårføner bli hun enda mer stresset av, så det har vi gitt opp). Anonymous poster hash: d22a1...771 Da ville jeg absolutt prøvd sjeldnere, hvertfall når ikke hunden er komfortabel med det engang. Er det en veldig langhåret rase siden dere føner den?Anonymous poster hash: e5fe4...a51 Ok! Anonymous poster hash: e5fe4...a51
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #11 Skrevet 17. februar 2014 Vi har ikke prvd å bade den sjeldnere, men tror kanskje vi skal prøve å bare gjøre dte f.eks hver annen uke. Hunden liker det jo ikke, og fryser og er pjusk, sliten og litt lei seg etterpå (å tørke med hårføner bli hun enda mer stresset av, så det har vi gitt opp). Anonymous poster hash: d22a1...771 Da ville jeg absolutt prøvd sjeldnere, hvertfall når ikke hunden er komfortabel med det engang. Er det en veldig langhåret rase siden dere føner den? Anonymous poster hash: e5fe4...a51 Ja, ganske langhåret - men vi har altså gitt opp føningen. HI Anonymous poster hash: d22a1...771
Shamy Skrevet 17. februar 2014 #12 Skrevet 17. februar 2014 Vi vasker med spesialshampoo 1 gang i måneden. Har både korthåret og langhåret. Hvis du må vaske hunden ofte, ville jeg bare skylt av med vann.
mamma_til_verdens_beste Skrevet 17. februar 2014 #13 Skrevet 17. februar 2014 Jeg synes det er for mye. Ikke bra for fettlaget som holder hunden kjølig på sommeren, samt varm på vinteren. Har dere prøvd denne shampoen? http://www.dyrlegebutikken.no/products/petal-cleanse-d-hund-350ml
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå