Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #1 Skrevet 17. februar 2014 Jeg har tatt meg selv i nakkeskinnet og bestemt meg for å få vaska ned leiligheta nå denne uka. Det må bare innrømnes at det til tider er "ekstrem oppryddings-tebdenser" her hjemme. Både mannen og jeg ser at dette ikke er bra og trives heller egentlig ikke med å ha det sånn, men vi er nok begge alt for late. Nå har jeg satt opp ei vaskeliste for hver dag denne uka, så på fredag SKAL det være shinet her! Det største problemet kommer imidlertid etterpå. Hvordan skal vi klare å holde det sånn? Jeg føler også for å presisere at vi kun er prøvere enda, så det bor ingen barn i kaoset vårt! Så, er det noen som har noen tips til en bedagelig kvinne med en om muøig enda latere mann? Anonymous poster hash: 7ccff...ff8
Liv & Røre Skrevet 17. februar 2014 #2 Skrevet 17. februar 2014 Jeg sender mannen på jobbreise. DA får vi det rent og ryddig her hjemme. Ellers funker vel vaskelister og faste vaskedager greit
moota m storebror&lillebror Skrevet 17. februar 2014 #3 Skrevet 17. februar 2014 Vi har vaskehjelp som kommer annen hver uke ca. I mellomtiden vasker jeg vask, speil og do nesten hver gang jeg skal dusje. Jeg vasker over kjøkkenbenker, flekker på skap, en hylle i kjøleskapet, microen, bordet, vasken osv. når jeg lager middag, mat til barna osv. Støvsuger 2-3 ganger i uka. Rydder litt hele tiden. Plukker med meg noen klær og samler opp for å ta med opp, rydder litt leker når jeg går frem og tilbake i stua osv. Er ikke glad i rot. Barna kan godt ha litt leker fremme, og jeg kan ha noen bøker og en genser liggende, men ikke for lenge. Og har vi rot er det oppe i kottet og noe på soverommet. Mest klær da.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 17. februar 2014 #4 Skrevet 17. februar 2014 Rydder opp på slutten hver dag.. Alt får "sin plass", og det aller meste skal rett på plass igjen etter bruk, det som ikke er ordnet til kvelden, det MÅ ryddes da (det motiverer mer til å få det på plass med en gang, ellers blir det MYE til kvelds ) Oppvask og klesvasken blir tatt daglig her, og når man ordner oppvasken, er det like greit å vaske over benk, bord og komfyren (har oppvaskmaskin) legger klær i vaskemaskinen på kvelden, med åpen dør, gjør klart vaskemiddel ol dagen før, så på morgenen, når jeg steller meg på badet, så er det bare smelle igjen døra og sette den på, da er jo første delen gjort allerede 5-7 på morgenen Ellers har jeg 3 dager i uka hvor jeg støvsuger, og vasker på fredag, samt flekkvasker når det må til ellers i uka. Har stor opprydding 2 ganger i året, da kastes alt som ikke er brukt på over 6 mnd, så samt det ikke er noe ekstremt viktig/noe som brukes noen få ganger i året. Er det saker vi ikke har brukt på lenge, som er like fint, selger jeg det unna. Ena vi har lagringsplass, så lar jeg det ikke hope seg opp på de stedene. De to gangene har jeg også grundig helvasking av huset, jeg har kanskje støv på hjernen, men etter å ha vasket ut av skap og skuffer, og kastet/solgt ubrukeligheter, så føles det herlig å sette seg ned I starten var det slik at vi hadde "10 minutter rydding før kveldsmat/kveldskos" etter det gikk det seg til av seg selv.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #5 Skrevet 17. februar 2014 Vi gjør ikke det..... Altså HOLDER det ryddig og reint. Rydding skjer når vi har tid, og vasking det samme. Prioriterer å ha tid med familie osv en at det skal være strøkent her døgnet rundt Anonymous poster hash: c97af...edc
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #6 Skrevet 17. februar 2014 Vi klarer heller ikke. Vasket hele leiligheten grundig i går, så det er rent og ryddig akkurat nå, men det varer dessverre ikke. Når jeg er helt alene hjemme er det MYE ryddigere. Har en rotete mann. Jeg rydder en del etter meg selv, men det blir for mye å holde ryddig når han bare suser. Anonymous poster hash: 4a6c3...ac4
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #7 Skrevet 17. februar 2014 Unngår å rote/grise. Anonymous poster hash: a9a54...653
Rediken Skrevet 17. februar 2014 #8 Skrevet 17. februar 2014 Ha en fast nedvaskdag i uken. Rydd hver dag før dere tar kvelden, slik at det er null rot! Kvitt deg med ting du ikke bruker, en overfylt leilighet blir fort rotete.
Rediken Skrevet 17. februar 2014 #9 Skrevet 17. februar 2014 Ha våtservietter liggende fremme til å gå over toalett, vask o.l i ukedager. Jeg har også et kostebrett på kjøkkenet til smuler, syns det er enklere å ha den tilgjengelig i stedet for å hente støvsuger.
Elsker livet Skrevet 17. februar 2014 #10 Skrevet 17. februar 2014 Mitt triks er å gå å rydde og vaske jevnlig, flere ganger i løpet av dagen. alt må ha sin faste plass, og når det ikke er i bruk skal det ligge der.
Gjest Leelu30 Skrevet 17. februar 2014 #11 Skrevet 17. februar 2014 Det hjelper også voldsomt å ha en ekstremt ryddig mann som jobber offshore.. med andre ord: fire uker langfri mens jeg selv jobber 100%. Jeg er SÅ bortskjemt med den mannen som vasker hus og klær og lager middag til vi kommer hjem fra jobb, barnehage og SFO :) Når han er på jobb blir vasking nedprioritert av den grunn at vi har et veldig stort hus ( 3 doer som skal vaskes) og som "alenemor" da med 2 barn og full jobb, så strekker ikke tida til. Prioriterer "ut på tur" fremfor vasking i helgene altså Vi har det alltid ryddig og strukturert hjemme da, aldri redd for ubudne gjester. Er vel ryddig og systematisk av natur
Gjest lemon-aid Skrevet 17. februar 2014 #12 Skrevet 17. februar 2014 Sørger f.eks alltid for at kjøkkenet er rent og ryddig før jeg legger meg, også at skittentøy er fjernet fra badet før leggetid :-) Det hjelper mye. Da slipper jeg det taket når jeg står opp..
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #13 Skrevet 17. februar 2014 Men er det lovlg å feste bagen med det midterste beltet i baksetet? Anonymous poster hash: a0ad1...2ac
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #14 Skrevet 17. februar 2014 Men er det lovlg å feste bagen med det midterste beltet i baksetet? Anonymous poster hash: a0ad1...2ac <Feil tråd Anonymous poster hash: a0ad1...2ac
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #15 Skrevet 17. februar 2014 Alt har sin plass, smårydder hele tiden så her er det nokså strøkent hele tiden:) Klær ligger aldri å slenger, men brettes eller vaskes alt etter som! Anonymous poster hash: 6feed...923
Daquiry Skrevet 17. februar 2014 #16 Skrevet 17. februar 2014 Klarer det ikke....rydder flere ganger for dagen og det ser like jævli ut igjen etter noen timer...Men tar det ikke så tungt, er jo fint de to timene det varer!
***tullemor*** Skrevet 17. februar 2014 #17 Skrevet 17. februar 2014 (endret) Klarer det ikke....rydder flere ganger for dagen og det ser like jævli ut igjen etter noen timer...Men tar det ikke så tungt, er jo fint de to timene det varer! He he - signerer denne...:-) Endret 17. februar 2014 av ***tullemor***
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #18 Skrevet 17. februar 2014 Jeg har en plan! Som jeg kom på i dag faktisk.. Vi har vurdert å skaffe vaskehjelp for det er vanskelig for oss å holde det rent og ryddig her. Jeg har 1-2 "fridager" i uka (fleksible dager) og jeg har lenge ønsket meg råd til å ordne negler osv hver mnd. Så jeg skal foreslå for mannen at om jeg vasker/rydder huset grundig en gang pr uke/annenhver uke- at han betaler for mine skjønnhetsbehandlinger i stedenfor vaskehjelp Jeg er ufør, men får ikke noe trygd. Derfor jeg jobber mindre og har dårligere råd enn han. (Sånn tilfelle noen ville kommentere det ) Da vil det bli mer som en jobb og jeg vil få noe igjen for å gjøre det Tror det er det som er problemet her. Å rydde/vaske hos andre/på jobb er jo ikke noe problem. Anonymous poster hash: 7d2dd...e4a
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #19 Skrevet 17. februar 2014 Badet vasker jeg en gang i uken, samtidig med at jeg dusjer. llers går det litt i rykk og napp. Har fått litt mer orden i skuffer og skap og da er det lettere å legge fra seg ting der de skal være underveis. Er egentlig mest sårlig på å støvsuge og vaske. Burde vel hatt en fast dag til dette Anonymous poster hash: a0ad1...2ac
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #20 Skrevet 17. februar 2014 Ha våtservietter liggende fremme til å gå over toalett, vask o.l i ukedager. Jeg har også et kostebrett på kjøkkenet til smuler, syns det er enklere å ha den tilgjengelig i stedet for å hente støvsuger. Våts evietter til badet var lurt Anonymous poster hash: d92a2...07e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå