Gå til innhold

Noen som kan berolige meg litt? Mørkt blod i avføring hos hund..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden fredag har hunden vårt vært uvanlig urolig. Spist veldig lite og bæsjet mye. Nesten alt var bløtt og med mørkt blod i.

Ringte vet. i dag og de ønsket at vi skulle komme inn med henne så fort som mulig så de kunne ha henne til observasjon :S

Blir jo automatisk mer bekymret av det.. når jeg googler samme symptomer skriver en nettdyrlege at det i de aller fleste tilfeller ikke er noe alvorlig med mindre blod i avføring skjer hyppig og over lengre tid. Men hvorfor ville vet. ha hunden inn så fort da?

Noen som har opplevd det samme? Vi går mye i skogen med henne og jeg håper jo at hun har skrapt seg på en pinne eller noe så det dreier seg om en rift..

Anonymous poster hash: 4adf6...7dd

Fortsetter under...

Skrevet

Ja det har jeg opplevd. Det gikk dessverre ikke bra. 

Men nå er hunden din forhåpentligvis inne til undersøkelse, og da bør veterinærene klare å finne årsaken til problemet. En mulig årsak kan være magesår.

Skrevet

Så vidt jeg vet, hadde blodet vært rødt, hadde det tydet på at det kom fra "åpningen". Så derfor mer sannsynlig at det er ufarlig. Kan være rifter, hemorider osv. Når blodet er mørkt kommer det fra lengre inni systemet, og da kan det være alvorlige greier som er på gang.. Jeg er ikke dyrlege, så jeg vet som sagt ikke. Men er nok lurt å få henne til observasjon og sjekk ASAP.

Anonymous poster hash: 1f7ae...df2
Skrevet

Be om å teste ut om det kan være en mageinfeksjon. Da er antibiotika som regel nok. :)

Vår hund kastet opp blod, samt at han hadde blodig avføring. Reiste til eneste åpne veterinær og måtte signere på at han fikk avlive om nødvendig. Kuttet opp hele magen på hunden - for det som viste seg å være en uskyldig mageinfeksjon. . :/ Var livredd og desperat, ellers hadde vi reist et annet sted. Hørte i etterkant mye rart om denne veterinæren. Mye unødvendig smerte for tassen vår altså. Men han lever i beste velgående i dag! :)

Anonymous poster hash: 59513...2ee

Skrevet

Takk for svar damer. Så dårlig gjort mot voffsen din #4 :o

Skal huske å be om det. Ble ikke så veldig beroliget men må vel bare bite tennene sammen :/ Herregud, det jævligste er å ikke vite..

HI

Skrevet

Takk for svar damer. Så dårlig gjort mot voffsen din #4 :o

Skal huske å be om det. Ble ikke så veldig beroliget men må vel bare bite tennene sammen :/ Herregud, det jævligste er å ikke vite..

HI

Min har sensitiv mage/tarm og ved diaré får han blod i avføring ganske raskt.

Hunder kan også få hemoroider.

Du sier hunden har vært slapp og uten matlyst. Kan h*n ha spist noe den ikke skal som kan sitte fast i tarmen?

Ønsker deg masse lykke til. Forstår frykten din. Blod i avføring skjer ganske ofte så ikke ta sorgene på forskudd.

Hold oss oppdatert da.

Gi voffsen en gooood klem.

Anonymous poster hash: 0e3c8...282

Annonse

Skrevet

Jeg ville tatt et dyrlege besøk med det samme.
Trur at mamma'n til verdens beste er hunde eksperten på forumet. spørr hu.

Anonymous poster hash: a6653...a8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...