Gå til innhold

Har dere bufferkonto? Og hvor mye?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vel rundt 50000, vil ikke ha mere. Betaler heller fortere ned på lån. Vi har i tillegg to fulle bsu kontoer, bedre rente enn på boliglånet så ser ikke noe poeng i å betale dem inn, de går nok inn i neste bolig:)

Anonymous poster hash: e8509...c20

Skrevet

Har ingen av dere boliglån, billån, studielån eller lignende?

Anonymous poster hash: 46bb4...4c5

Vi har ca 800 000 på buffer. Studielån har vi begge ettersom vi begge studerer, men ellers ingen lån :) Grunnen til at vi har så mye på bufferen er pga vi solgte huset vårt. Men ellers lever vi sparsommelige.

Anonymous poster hash: 0c2f8...722

Skrevet

Jeg har ganske bra akkurat nå, 165 000 kr tror jeg. Er alenemor.

Anonymous poster hash: ee248...720
Skrevet

Nei det har jeg ikke, men jeg har lavere lån enn verdi på boligen, så jeg har en liten buffer der :)

Skrevet

Har ingen av dere boliglån, billån, studielån eller lignende? Anonymous poster hash: 46bb4...4c5

Vi har kun huslån på litt over 1 mill., og begge er i begynnelse av 30 årene og har to unger. Jeg er høy utdannet mens han har fagbrev. Vi begge hadde ganske mye i studielån etter endt studie, og valgte derfor å flytte til Nord-Norge og bodde der i 6 år. I løpet av de 6 årene, fikk begge 25 000kr avskrivninger på studielånet hvert år, og vi betalte i tillegg mye mindre skatt. Bodde 'billig' og var sparsommelig. Jeg brukte en god del av sparepenger og kjøpte en god del aksjer da det var nedgangstider, og jammen tjent vi store penger.

Fra jeg var 16 år, jobbet jeg mye ved siden skolen. Når andre har sommerferie og reiser bort, benyttet jeg anledningen til å jobbe masse. Det ble en slump penger ut av det. Da jeg hadde klart å spare 100 000kr, satt jeg de pengene rett på høyrenter konto med bindingstider.

Anonymous poster hash: cbb13...6b7

Skrevet

Har 171 000 på Bsu ellers ingenting. Det går akkurat rundt hver mnd. Nyutdannet, ny i boligmarkedet og med to små. Mannen har vel ca 50 000,-på buffer. Ser på de som våre.

Anonymous poster hash: 6beab...bfe

Skrevet

Ser mange har mye penger på bufferkonto. Bra for de som har mulighet til det:) vi skal så klart spare opp bufferen igjen. Men pengene har gått med til hus og dyre bilreperasjoner. Skal aldri kjøpe bil uten nybilgaranti igjen! Har derimot økt nedbetalingen på både hus og billån:) og sparer alltid til barna uansett hvor dårlig råd vi har en måned. Har fortsatt muligheten til mer lån på huset men unngår å bruke det i tilfelle vi trenger det.

Anonymous poster hash: e8c07...8ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...