Gå til innhold

Har dere bufferkonto? Og hvor mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en buffer med ca 20 000. Det holder for oss. Har også øitt pluss på regningskontoen bestandig men det er bare noen tusen. Lurer veldig på de som er så heldige og ha flere hundre tusen på sparekonto hvordan de har klart å spare så mye. Men jeg er bare 26 år og nyutdannet pluss mor til 4, så vi har ikke hatt mye å spare av. :-) men eier bolig heldigvis så har jo verdier i den om noe skulle hende :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff her er det den nette sum av 2467kr på bufferen!! Blir ikke noe særlig av det :-)

Skrevet

Vi har ikke noe. Ikke trenger vi det heller, tar alle ekstra-utgifter på lønnen vi får hver måned Anonymous poster hash: 46bb4...4c5

Høres skikkelig lurt ut, fornuftig du....Anonymous poster hash: 54af8...c4d

Antagelig tjener de såpass godt at det går. Vi gjør det på samme måten, med utbetaling på 150000 tilsammen hver måned.

Anonymous poster hash: a8b6f...bd5

Skrevet

Vi har ikke noe. Ikke trenger vi det heller, tar alle ekstra-utgifter på lønnen vi får hver måned Anonymous poster hash: 46bb4...4c5

Antagelig tjener de såpass godt at det går. Vi gjør det på samme måten, med utbetaling på 150000 tilsammen hver måned.

Hva jobber noen som har 150 000 kr i lønn hver mnd med? jeg lurer virkelig. virker som alle her inne tjener så innmari godt når det kommer slike tråder som dette. mens ellers florerer det mest av tråder om NAV, trygd, budsjett og billige middager.

Skrevet

Har litt over 200.000kr på buffer. Men snart går 100.000 av de inn på lånet. Går aldri under 100.000 på bufferkontoen. Vi har jo bsu konto også som vi skal slenge inn på lånet når vi når aldersgrensa, tror vi har rundt 200.000 der også.

Anonymous poster hash: 82726...666

Skrevet

Ja. men startet opp i setember da vi flyttet.
vi setter inn 1000 kr hver hver måned, og den kontoen brukes til strøm, ved og nettleie.
Det er alltid ekstra der,da dette ikke blir over 2000 i måneden. Så nå har vi 6500 etter å betalt for denne måneden. så det øker litt hver måned og det kommer godt med :)

Anonymous poster hash: 0a0d1...90c
Skrevet

Ca 800 000 :)

Anonymous poster hash: 0c2f8...722
Skrevet

Jeg har tenkt 3 mnd lønner er lurt å ha på buffer kontoen.

Er lavt lønnet og går over på AAP snart, men fortsetter sparingen. Så jeg kjenner det er godt å alltid vite at det er penger der uansett mnd.

Har spart jevnt og trutt gjennom hele livet.

Anonymous poster hash: a2e3a...676

Skrevet

Hva jobber noen som har 150 000 kr i lønn hver mnd med? jeg lurer virkelig. virker som alle her inne tjener så innmari godt når det kommer slike tråder som dette. mens ellers florerer det mest av tråder om NAV, trygd, budsjett og billige middager.

Enkleste forklaringen er vel at en del anonyme skryter uhemmet av en inntekt de i virkeligheten ikke har. For all del, jeg vet at det finnes folk som tjener 100.000 netto eller mer hver måned, men realiteten er at de fleste ikke gjør det. Og siden det er mange unge i etableringsfasen her på dette forum velger jeg å tro at det er en del som overdriver fælt hva de tjener, i hvert fall når de er anonyme.

Skrevet

Enkleste forklaringen er vel at en del anonyme skryter uhemmet av en inntekt de i virkeligheten ikke har. For all del, jeg vet at det finnes folk som tjener 100.000 netto eller mer hver måned, men realiteten er at de fleste ikke gjør det. Og siden det er mange unge i etableringsfasen her på dette forum velger jeg å tro at det er en del som overdriver fælt hva de tjener, i hvert fall når de er anonyme.

Er det jeg også ser for meg ja.

Skrevet

Akkurat nå har vi 150 000, men det aller meste kommer til å gå ut til sommeren til oppussing. Til vanlig har vi rundt 25 000 på bufferkonto, ser det er langt mindre enn de fleste andre, men vi har ikke anledning til å spare så spare så mye mer. Vi har bodd sammen i 10 år men har aldri hatt behov for større bufferkonto enn 25 000 heller, har hatt utgifter til bilreparasjon, ødelagte hvitevarer osv så kontoen er blitt tom men det har alltid gått :-)

All ære til dere som klarer å spare flere hundre tusen på bufferkonto!

Anonymous poster hash: 8fce7...5e5

Skrevet

Synes det er merkelig at man alltid skal konkludere med at folk lyver i slike tråder. Det er faktisk mange i Norge som tjener veldig godt og meg inkludert. Hadde jeg sagt hva jeg tjener, hva jeg har som buffer og verdier og at jeg er alenemor så hadde jeg blitt stemplet som løgner med engang. Hva er det som gjør at dere har den retten? Og det at det ofte er tråder angående NAV, budsjett, billige middager osv så viser disse to sidene av et samfunn at vi har stort mangfold her inne. Dessuten så er det ikke slik at jeg som tjener godt ikke ser fordelen ved å føre budsjett og å spise godt, men billig. Det er ikke slik at vi som tjener bra ikke ser verdien av pengene vi tjener, vi jobber som regel beinhardt for pengene våre og ønsker ikke å sløse dem vekk ved å kjøpe kjøtt til 300 kr kg, når vi kan få like bra kjøtt på tilbud.

Skrevet

Det er bare de som tjener bra eller har mye penger som elsker å svare i slike tråder. Folk som er økonomiske/rike er som regel veldig opptatt av pengene sine:) Jeg er ikke rik, men penger interesser meg og jeg liker derfor slike tråder.

Selv har jeg 125 000, veldig stolt av det, men er sparing til egenandel på bolig. Så vil jo bare gå rett ut den dagen jeg får råd til leilighet.

Skrevet

Har ca 70 000 kr. Hadde mer helt til vaskemaskin røyk og vi kjøpte ny vogn. Målet er å ha 100 000 kr, men blir stressa om vi har under 50 000 kr. Har egen konto til studielån hvor vi setter over 4000 kr hver måned, så vi slipper å ut med 12 000 kr 4 ganger i året samt egen feriekonto hvor vi setter over 1000 kr i måneden til flybilletter for å besøke familie etc.

Anonymous poster hash: 48a62...383
Skrevet

Vi har fleksilån på 200.000 som vi tar av og fyller på som det passer oss. Nå står det 290.000 på den kontoen som vi har disponibelt.

Vi prioriterer å betale ned på huslånet vårt framfor ha mye penger stående på konto. Har nå 1,8 mill igjen og hus verdt nesten 6 mill. (Veldig høye priser på hus her vi bor så huset er verken stort eller unaturlig flott)

De 90.000 går snart ut i garasje og en liten ferietur. (Penger igjen fra feriepenger og skatt

Dere som har mange hundre på bufferkonto, hvorfor ikke betale ned på lånet og spare renter?

Vi vet at dersom det kommer veldig høye utgifter så har vi betalt ned lånet så mye og har såpass mye verdi i huset at det er enkelt å øke lånet i banken.

Anonymous poster hash: a860c...99b

Skrevet

Har en buffer med ca 20 000. Det holder for oss. Har også øitt pluss på regningskontoen bestandig men det er bare noen tusen. Lurer veldig på de som er så heldige og ha flere hundre tusen på sparekonto hvordan de har klart å spare så mye. Men jeg er bare 26 år og nyutdannet pluss mor til 4, så vi har ikke hatt mye å spare av. :-) men eier bolig heldigvis så har jo verdier i den om noe skulle hende :-)

Vi har 200 000 på sparekonto, men det er kun fordi jeg var så "heldig" å arve den summen i sommer. Det er en veldig stor trygghet å ha den, for vi har ikke sjans til å spare noe særlig hver mnd (bortsett fra 100 kr til hver av barna).

Anonymous poster hash: 7efec...b5d

Skrevet

Har ingen av dere boliglån, billån, studielån eller lignende?

Anonymous poster hash: 46bb4...4c5
Skrevet

Antagelig tjener de såpass godt at det går. Vi gjør det på samme måten, med utbetaling på 150000 tilsammen hver måned.Anonymous poster hash: a8b6f...bd5

Lege og ingeniør med egne firma. Selvstendig næringsdrivende mao. Ca 150000,- netto tilsammen og det er ikke skryt, det er fakta. Hadde vi jobbet i det offentlige hadde vi hatt halvparten. Og siden du spør, de fleste tjener ikke så mye og derfor svarer mange på de nevnte trådene dine, mens vi andre ikke er delaktige i disse men velger heller å svare i denne og tilsvarende tråder. Det er ikke ulovlig å tjene mye.

Skrevet

Antagelig tjener de såpass godt at det går. Vi gjør det på samme måten, med utbetaling på 150000 tilsammen hver måned.Anonymous poster hash: a8b6f...bd5

Det er nettopp pga de høye lønningene at vi er anonyme, for janteloven i Norge står sterkt. Selv om de fleste ikke tjener 100000 netto hver måned (eller hhv 70.000 og 80.000 hos oss) så er det altså noen som gjør det og noen av oss er også inne på dette forumet. Hvorfor skal høye lønninger alltid mistenkeliggjøres eller mistros på alle mulig måter?

Skrevet

Vi har ca 200 000 i bufferkonto pluss 250 000 på BSU. Vi sparer til større hus, og da kommer det godt med :)

Skrevet

Her inne er du idiot om du ikke har en halv mill minst på bufferkonto.

Anonymous poster hash: 26ea8...480

Skrevet

300.000. Men så har vi svært velholdne besteforeldre på begge sider, og av erfaring anser vi også det som en slags buffer.

Anonymous poster hash: fc6db...c0a
Skrevet

Det er nettopp pga de høye lønningene at vi er anonyme, for janteloven i Norge står sterkt. Selv om de fleste ikke tjener 100000 netto hver måned (eller hhv 70.000 og 80.000 hos oss) så er det altså noen som gjør det og noen av oss er også inne på dette forumet. Hvorfor skal høye lønninger alltid mistenkeliggjøres eller mistros på alle mulig måter?

Fordi vi er GRØNNE av misunnelse! :balltre:   :fnise:

Skrevet

Pr d.d har vi rundt 30000 på felles sparekonto. Mannen har rundt 200000 på sparekonto og 170000 på bsu. Jeg har kun bsu på 70000.

Anonymous poster hash: f479a...d58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...