Gå til innhold

Har dere bufferkonto? Og hvor mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff her har det gått hardt på pengene i det siste:( har nå bare 1000kr hver på sparekonto. Håper virkelig ikke vaskemaskina etc ryker. Også liten sjanse for å spare de neste mnd pga store regninger. 2 årsavgifter +++.

Er det bare vi som har det slik?

Anonymous poster hash: e8c07...8ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har flere kontoer med penger på. Har nå ca 6000 kr, men håper å få den opp igjen etter oppussing av badet.

Anonymous poster hash: 2d2f5...a67
Skrevet

Ca 150000 akkurat nå. Brukt mye penger siste mnd på oppussing, så har nok gått ut 30000.

Anonymous poster hash: 82ed8...494

Skrevet

Liker å ha minst 200 000 i bakhånd.

Anonymous poster hash: b4c44...11c

Skrevet

Begynte sparing i januar. Har ca. 17000 nå. 7500 forsvinner til tirsdag :'(

Skrevet

Vi hadde! Med det er oppbrukt. På under 2 mnd måtte vi fikse bil (36 000) HELVETES BIL, ny drenering rundt deler av huset (tresifrabeløp), nytt kjøleskap ++++ DAMN

Så nå begynner vi på nytt igjen. Festlig... 

Men godt vi hadde buffer. Har allerede maks på banklån.

Anonymous poster hash: 74dfc...dd2
Skrevet

Vi har ikke noe. Ikke trenger vi det heller, tar alle ekstra-utgifter på lønnen vi får hver måned

Anonymous poster hash: 46bb4...4c5

Skrevet

Jeg har vel i underkant av 400 000 inkl BSU. (Venter med å bruke den til den er makset ut/fjeg er for gammel).

Anonymous poster hash: 1ef79...8d4
Skrevet

Jeg lurer litt på å gi opp den bufferkonto-greia... Hver gang jeg har mulighet til å begynne å spare skjer det et eller annet og nå som jeg hvertfall hadde spart opp noe til alle utgiftene i mars ryker noe på bilen! 

Har ikke hatt råd til å spare mye og kommer ikke til å klare å spare masse når jeg går i 80 % perm, men jeg HÅPER at jeg kan få noen 1000 kr. i bakhånd hvertfall :P

Skrevet

Har 125.000 på bsu og 70.000 på vanlig sparekonto.

Anonymous poster hash: bb045...5de

Skrevet

Ca 300.000 akkurat nå. Er fornøyd med det og kommer til å forsøke å ha rundt det tilfelle noe skjer...

Anonymous poster hash: af591...462

Skrevet

Vi har fleksilån. Betaler mye ned, skulle det skje noe utforutsett tar vi det derfra. P.t. er det ca 200.000 som er disponibel.

Skrevet

380 000 på sparekonto og 35 000 på fondsparing . 

Skrevet

Ække fornøyd hvis ikke det står en mill der æz

Skrevet

Har både buffer og sparekonto. Hvor mye er vel uvesentlig... Men har så vi klarer oss. En fordel å ha 2x mnd inntekt på en buffer. Litt vanskelig å få opp til tider, men deilig å ha))

Skrevet

Vi har ca 100 000 stående på sparekontoene. Mannen har i tillegg noen aksjer.

Skrevet

Hadde ca 100.000,- men så måtte vi grave opp og legge ny kloakk, ny kobling under huset så vi måtte hakke opp kjellergulvet osv osv osv. Det ble dyyyyrt!

Akkurat nå er det derfor ikke så mye igjen, men vi bygger den jo gradvis opp igjen..

Anonymous poster hash: e852f...ba5
Skrevet

Dersom vi får refinansiering blir det å spare til buffer og uforutsette utgifter her også. Krysser fingrene...

Anonymous poster hash: 26a50...5d5

Skrevet

Vi har ikke noe. Ikke trenger vi det heller, tar alle ekstra-utgifter på lønnen vi får hver måned Anonymous poster hash: 46bb4...4c5

Høres skikkelig lurt ut, fornuftig du....

Anonymous poster hash: 54af8...c4d

Skrevet

Har 200 000.

Anonymous poster hash: 259a3...67a

Skrevet

Har en regningkonto som går realt i pluss (står som regel ca 30.000 der).

I tillegg har jeg så jeg kan bytte ut bilen om det skulle være nødvendig.

Anonymous poster hash: ddaf0...c8e
Skrevet

Har ca 400 000,- mannen har omtrent det samme.

I tillegg har jeg leilighet jeg leier ut. 600 000,- igjen i gjeld på den. Kjøpte meg ikke inn hos mannen når vi flyttet sammen. Han eier barndomshjemmet sitt og jeg vil ikke eie det med han.

Anonymous poster hash: e1be4...abb

Skrevet

Har fleksilån. Betaler mye inn der hver mnd.

Skrevet

Vi har ikke noe. Ikke trenger vi det heller, tar alle ekstra-utgifter på lønnen vi får hver måned Anonymous poster hash: 46bb4...4c5

Høres skikkelig lurt ut, fornuftig du....

Anonymous poster hash: 54af8...c4d

Ja, jeg er faktisk veldig fornuftig og flink med penger. Prioriterer å nedbetale gjeld fremfor å spare tusenvis på konto. Vi har alltid penger på brukskontoen. Har nyrenovert hus som er verdt mye mer enn det vi har i lån.

Skrevet

Jeg har nok på sparekonto til vanlige uforutsette utgifter (bil på verksted, ødelagt vaskemaskin and so on).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...