Gå til innhold

Cytotec vs revisio

kosti

Anbefalte innlegg

Spør her inne kanskje noen av dere har peiling. Jeg har gjennomført 2 aborter med cytotec og hatt en utskrapning. Jeg syns det er grusomt med cytotec. Får så kraftige smerter og ikke noe smertestillende virker.

Men frem til mitt spørsmål. Det jeg har hørt er at en bør ikke ha for mange utskrapninger for det kan svekke musklaturen i livmorhalsen, stemmer det? Føler jeg har sett flerne som har vert gjennom flerne utskrapninger og dermed blei jeg usikker på hva som stemmer. Jeg er redd for å gjennomføre for mange utskrapninger og dermed valgte jeg heller en ny cytotec kur denne gangen igjen. Er redd for å miste pga svak livmorhals eller prematur fødsel.

Jeg gjennomgår for det meste MA og kroppen ordner ikke opp selv. Kjenner jeg angrer på cytotec kuren å hvis det ikke har noe å si for livmorhalsen gjenomgår jeg heller utskrarpning en og gjennomgå de smertene i dagavis før kroppen ordner opp. Er forseint nå åangre, men hvis jeg skal måtte sitte med det valget igjen.

Fortsetter under...

Hei! Jeg har hatt to cytotek behandlinger som begge endte med utskrapning. Jeg fikk ikke valget og måtte ta cytotek. Dette begrunnet de med at det var best for kroppen og når de gjennomfører utskrapningen kan det skje at de skraper for mye i livmorveggen slik at et egg ikke klarer å feste seg igjen. Dette er vel det værste som kan skje, vet ikke om hvor hyppig det er tilfellet.

Lykke til med videre prøving Kosti!! Håper virkelig spiren sitter snart!

Hos meg har aldri cytotec fungert. Jeg har hatt 7 utskrapninger. Ikke særlig hyggelig, men når kroppen ikke ordner opp selv så måtte jeg det. Hadde cytotec fungert på meg, så hadde nok det vært fysisk bedre for meg. 

Uansett: Cytotecen vil gjøre livmorhalsen mykere, og det hjelper på hvis en ender på revisio uansett. Så å ta en cytotecbehandling vil ikke kunne skade. 

Angående smerter: Jeg var gjennom en revisio mandag i forrige uke, og kjenner det litt fortsatt. Så det har ikke vært helt uten smerter det heller. Forferdelig kjipt og trist begge deler, men greit å velge det som er best for kroppen. Så lenge kroppen reagerer på Cytotecen, så syns jeg det er en ok måte å gjøre det på. Hvis en skal tenke på det fysiske delen, og ikke den psykiske. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...