Gå til innhold

Hjemmelaget pizza, fyll fra pose eller hjemmelaget?

Anbefalte innlegg

Vi har "altid" hatt hjemmelaget pizza hjemme på søndag. Min mor har laget deig, braset kjøttdeig, og brukt toro pizzafyll på pose. Knallgod pizza.

Jeg bruker ikke posefyll, men kyllingkjøttdeig, tomatpurre, løk, gulerot, hvitløk, og paprika.

Hvordan gjør du det?

Anonymous poster hash: 0f99f...2fa

Fortsetter under...

Vi lager bunnen selv og fylley selv.

Vi lager en til ungene med skinke. Ketchup, skinke, krydder, purre og ost. (Jeg tåler ikke tomater, men overraskende nok kan jeg spise idun ketshup så blir bare den. Så bruker den slik at jeg kan spise den også. )

Vi lager også med kjøttdeig. Steker kjøttdeig med hvitløk og løk. Når den er nesten ferdig stekt har vi i paprika. (Noen vil ha mais andre minimais, så noen ganger har vi det i. Noen liker også ananas. Så kommr litt ann på hvem som er hjemme hva som kommer på) ketshup, sennep (Bergby søt) krydder blandes inn slik at det blir en saus. Dette får puttre litt før det havner på pizzaen.

Ungene har fått seg en favoritt, en merkelig pizza faktisk. Når vi har hatt en pastasaus og har rester brukerr vi dette på pizza. Steker 2pk bacon, blander inn en boks skinke som er kuttet opp sammen med endel purre. Dette freses litt før en putt rømme balndes inn sammen med litt sukker (for at den ikke skal skille seg) vil en ha mer saus har en mer rømme ellerr fløte i. Dette bruker vi til pasta, men en av ungene ville prøve det som pizzafyll, så da gjorde vi det. Faktisk overraskende godt. Tror vi har gjort noe lignende med kylling også.

Anonymous poster hash: fcf8a...01c

Annonse

Toooorooo pizzafyll! Alltid! Syns den er knallgod! Vi prøver oss på nye varianter, altså helt hjemmelaget til tider, men faller alltid tilbake til toro.

Vi har hjemmelaget bunn og har på ekstra fyll som mais, mer løk, paprika, av og til pepperoni, annanas, osv.

Anonymous poster hash: db085...278

Vi har alltid hjemmelaget.

Bruner karbonadedeig, har på masse krydder. Kanel, grillkrydder, peppermix, oregano, chilipulver og hvitløk.

Skruer av platen, har på ketchup, melk og mel. Koker opp og lar det surre. Så blir det kjøttdeigsaus som en har rett oppå pizzabunnen.

Har som regel i forstekt bacon om mannen er hjemme.

Oppå dette har vi det vi ønsker. Pølser, ananas, mais, makaroni. Og ost på toppen, gjerne litt mer oregano :)

jeg baker bunn (bruker litt krydder og god olje i bunnen) og topper med litt forskjellig egentlig. noen ganger bruker jeg pizzafyll fra toro, noen ganger lager jeg kjøttboller med masse hvitløk og snacks i, noen ganger bruker jeg kylling (og pesto.... nam nam nam)og  jeg kan bacon, løk og champignon på alle pizzaer. ost på toppen, pizzasaus på bunnen (akkurat nå har jeg litt dilla på den der ferdig på boks fra "nå") og inn i varm ovn.

Alltid hjemmelaget saus. Enkelt:

Surre en liten revet gulrot, evt. noen biter sellerirot, ett fedd hvitløk og en halv til en løk i panne, ha over to-tre bokser hermetiske tomater. Litt salt og pepper. La surre en god stund, gjerne en halvtime, det gir en fyldigere smak på tomatene. Ha i litt sukker (teskje?) for å balansere ut syren i tomatene. 

Kan gjerne kjøres i blender for en helt smooth saus, men ikke nødvendig. 

Kan smakes til med litt fersk eller tørket oregano eller timian - eller kanskje basilikum. Og gjerne en skvett balsamicoeddik. Eller noen rødvinsskvetter. 

Ha på bunnen, ha fyll oppå (eller ha brunet kjøttdeig i sausen), og topp med ost. NAM

Endret av lioness*

Jeg lager nesten lik pizzasaus som #6 over her:

1 pk hermetiske tomater, en halv løk, en/to hvitløksbåter, en dæsj oregano og en liten dæsj sukker (ellers blir det for "surt"). Kjører ti sek med stavmikser - ferdig!

Brukte toro eller glass-sauser før, men dette går faktisk fortere! Barna, som elsket kjøpepizza, vil nå bare ha denne varianten! Bunn - saus - røkt kjøttpølse og ost!

Vi bruker den også som saus til spaghetti og til stekte kyllingbiter med ris. Passer kjempegodt til taco og som dip også!

Anonymous poster hash: 5f46f...892

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...