Gå til innhold

Oppskrift på god blåbærpai?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg liker aller aller best den som lages med helt enkel vanlig paibunn (smuldredeig, inneholder smør, vann og mel). Masse blåbær og sukker  og steke den i ovnen. Serveres lun med is. BESTE SOM FINNES!!    

Du finner sikkert noen gode oppskrifter med vaniljekrem om du søker på google, men når det kommer til blåbærpai er det enkle det beste etter min mening.  

Anonymous poster hash: c5f5e...4fe

Når det gjelder kaker og desserter er jeg dronningen av fusk og fanteri :)

1) Smør en paiform og legg i en ferdig paideig (sånn på rull).

2) Fyll bunnen med Piano vaniljekrem.

3) Ha på masse blåbær og strø over litt sukker.

4) Stek som anvist på pakken, avkjøl og server med is eller pisket krem.

Blåbærene kan fint byttes ut med epler, sukker og kanel :)

Annonse

Hjemmelaget er så simpelt, bare tull å kjøpe. Er sikker at det blir bedre og ferskere hvis du lager den selv. Tar jo null tid og krever ingen kunnskaper. 

Dette med vaniljekrem er jo smak og behag selvsagt. 

Anonymous poster hash: c5f5e...4fe

Med vaniljekrem er best! Hjemmelaget er superenkelt!

Fortell hvordan da? Orker du? Hadde satt stor pris på det :) men vaniljelremen blir ferdigkjøpt altså

Jeg bruker ofte denne oppskriften

http://www.matprat.no/matnyttig/pa-kjokkenet-ditt/tilberedning/slik-lager-du-eggekrem-vaniljekrem

Det står at man alternativt kan blande i pisket kremfløte, det gjør jeg ikke.

Med vaniljekrem er best! Hjemmelaget er superenkelt!

Fortell hvordan da? Orker du? Hadde satt stor pris på det :) men vaniljelremen blir ferdigkjøpt altså

Jeg bruker ofte denne oppskriften

http://www.matprat.no/matnyttig/pa-kjokkenet-ditt/tilberedning/slik-lager-du-eggekrem-vaniljekrem

Det står at man alternativt kan blande i pisket kremfløte, det gjør jeg ikke.

Forresten.. Ferdigpakker med vaniljekrem inneholder normalt ikke vanilje  :sad:

Jeg liker aller aller best den som lages med helt enkel vanlig paibunn (smuldredeig, inneholder smør, vann og mel). Masse blåbær og sukker  og steke den i ovnen. Serveres lun med is. BESTE SOM FINNES!!    Du finner sikkert noen gode oppskrifter med vaniljekrem om du søker på google, men når det kommer til blåbærpai er det enkle det beste etter min mening.   Anonymous poster hash: c5f5e...4fe

Nå har jeg lett og lett etter en så enkel oppskrift på pai, men jeg finner bare ikke. Kan du vær så snill å legge ut oppskriften her? Trenger å bytte ut den slitte ostekaka med noe nytt og enkelt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...